Mercedes-Benz razred E All-Terrain je pravi avanturist

Glede na to, da ga imajo druge avtomobilske znamke že kar nekaj časa, bi težko rekli, da so ga Mercedesovi kupci močno pogrešali. A zdaj ko ga imajo, bo gotovo zanimiv.

Lahko bi se ozrli še k nekaterim drugim avtomobilskim znamkam, ki ponujajo podobne avtomobile, a dovolj bo, če novi terenski razred E postavimo ob bok Volvu V70 Cross Country (oziroma prihajajočemu V90 XC) in še zlasti Audiju A6 Allroad. Prvi je bolj ko ne zaoral ledino v tovrstni avtomobilski segment, drugi pa je seveda najbližji in povrhu še nemški konkurent.


Zgodba je v vseh primerih podobna – okrepljena karavanska različica, s katero se brez strahu lahko zapelje tudi na neutrjene poti. Ob tem naj takoj izpostavimo, da tale Mercedes zmore bistveno več, kot bo večina njegovih lastnikov potrebovala. Je pa seveda res, da zaradi daljše medosne razdalje, v primerjavi s pravimi križanci, čudežev ne zmore. A bistvo pravzaprav ni v premagovanju skalnega gorovja, temveč v zagotavljanju potovalnega udobja. Ne glede na vse pregrešno drage križance namreč še vedno velja, da nikakor ne morejo ponuditi voznega udobja, kakršnega ponujajo osebni avtomobili. Razlog je seveda preprost – visoka karoserija je kriva za višje težišče, to pa ima toliko več težav med zavijanjem, potem sta tu še velikost in teža avtomobila. In ker fizične zakonitosti ne premaga niti tako dobra in draga znamka, je osebni avto eno, križanec pa drugo. Kot jabolka in hruške, ki so oboje seveda sadje.


Torej, All-Terrain je karavanski E, z vsemi njegovimi plusi in minusi. Zadnjih je sicer res bolj malo, a vsak avto ima vsaj kakšnega. Če odmislimo ceno in dejstvo, da je treba avtomobil dodatno opremiti, da se človek v njem res dobro počuti, zmoti predvsem glasno delovanje motorja. Pa pravzaprav to ne bi bilo moteče, če bi bila temeljitejša zvočna izolacija potniške kabine. Sploh ob dejstvu, da novi razred E ponuja toliko tehnoloških inovacij, da ga brez težav uvrščamo v vrh v njegovem razredu. All-Terrain je lahko opremljen s prav vsemi varnostno-asistenčnimi sistemi, ki jih premorejo njegovi bratje, kar pomeni, da se zna sam peljati do hitrosti 50 kilometrov na uro, da zna varno in skoraj samostojno zamenjati vozni pas na avtocesti, da o radarskem tempomatu, ki se zna popolnoma ustaviti, niti ne izgubljamo besed. O večini sistemov smo tudi v Avto magazinu že pisali, zato ponavljanje res ni potrebno.


Izstopa pa seveda dejstvo, da je All-Terrain že serijsko opremljen z zračnim vzmetenjem in sistemom za prilagajanje voznega programa Dynamic Select. Jasno, predvsem zato, da je kos neutrjenim potem. Ob že znanih nastavitvah podvozja (Eco, Comfort, Sport) je vozniku na voljo še program All-Terrain. Z njegovo izbiro se trebuh avtomobila samodejno dvigne za dva centimetra, voznik pa s pritiskom na gumb lahko dodatno dvigne avto še centimeter in pol. Tako dvignjeni E All-Terrain se po terenu lahko vozi do hitrosti 35 kilometrov na uro. Vozniku je na voljo tudi grafični prikaz delovanja štirikolesnega pogona in obračanja volanskega obroča, okolico pa je mogoče nadzorovati prek 360-stopinjske kamere. In v praksi se avto resnično dobro izkaže. Če odmislimo vožnjo po povsem zasneženi in zaledeneli podlagi, na kateri E All-Terrain učinkovito skriva svojo težo, pa je še bolj navdušil na neutrjenem brezpotju. Zleze tja, kamor marsikdo peš ne bi, pri tem pa štirikolesni pogon prav nič ne zmoti, če se povsem v zrak dvigne kakšno kolo. Prenos moči se preusmeri pač na kolesa z oprijemom, avto pa brez težav zleze iz še tako neverjetne situacije.


V primerjavi s karavanskim bratom je All-Terrain malce daljši in širši, predvsem zaradi plastičnih obrob, 29 milimetrov pa je tudi višji. Pri zadnjem gre 14 milimetrov na račun večjih koles, 15 milimetrov pa na račun serijskega zračnega vzmetenja. Za pogon skrbi dvolitrski turbodizelski motor s 194 ‘konji’, za prestavljanje pa devetstopenjski samodejni menjalnik. Že kmalu bo na voljo močnejši in večji trilitrski šestvaljnik, a prav tako dizelski. Bodo pa pozneje na voljo tudi bencinski motorji, ki sicer z zasnovo avtomobila ne gredo najbolje skupaj, a če bodo pri Mercedesu želeli najti kupce tudi v Ameriki, jim drugega niti ne preostane.

besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Mercedes-Benz, Sebastjan Plevnjak

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del