Tako so pri Mercedesu-Benzu označili prenovljeni model A. Kot pravijo, nova generacija razreda A v sebi združuje športni in udobni značaj, med obema pa prehaja s preprostim pritiskom na stikalo.
S pomočjo stikala Dynamic Select namreč voznik izbira vozne programe, delovanje vmesnika pa pride do izraza predvsem v kombinaciji s prilagodljivimi blažilniki Adaptive Damping System.
V povezavi z njim je Daimler pripravil tehnično delavnico v svojem razvojnem središču v Stuttgartu, kjer so poudarili pomen simulatorjev v zgodnjem razvoju podvozja prenovljenega Mercedesa-Benza razreda A. Inženirji so namreč v simulator vožnje naložili podatke, ki so jih testni vozniki zbrali na različnih resničnih cestnih odsekih, ter zgodnje podatke o podvozju, potem pa so z njim izvajali virtualne testne vožnje. Z digitalnimi prototipi so večino težav rešili, še preden je na ceste zapeljal prvi pravi prototipni avtomobil.
Kot pravijo, je uporaba simulatorjev precej poglobila sodelovanje med inženirji v laboratorijih in testnimi ekipami na terenu. Do najboljših izsledkov med razvojem novega modela pridejo prav s kombinacijo izpopolnjenih simulacijskih metod in zelo intenzivnih terenskih preizkusov, med katerimi s prototipi prevozijo milijone kilometrov.
Za same zgodnje preizkuse podvozij so najbolj ključni tako imenovani simulatorji s fiksno podlago, pri katerih je posnetek kokpita s premičnimi nogami trdno pritrjen na tla. Po zaslugi večkanalnih projekcij in predvajanja zvokov omogoča precej realistične vozne scenarije in preizkuse asistenčnih sistemov v različnih voznih situacijah.
Veliko bolj 'realističen' je simulator s premično bazo, velikanska kabina na premičnem ogrodju, v katero zapeljejo kar dejanski avtomobil in simulirajo celo menjavanje pasov na šestpasovnici. Za vtis resničnosti poskrbita tudi 360-stopinjski zaslon in možnost zelo dinamičnih manevrov, kar zagotavlja korenit vpogled v vedenje voznikov in avtomobilov.
Razredu A so namenili tudi večji nabor motorjev. Novi vstopni model je postal A 160 s 102-'konjskim' bencinskim štirivaljnikom, najbolj gospodaren pa je 109-'konjski' A 180 d BlieEFFICIENCY Edition, ki porabi 3,5 litra goriva na 100 kilometrov in v zrak izpusti 89 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. A 220 d je 7 'konj' močnejši kot do zdaj, A 250 Sport pa namesto 211 razvije 218 'konjskih moči'. S 381 'konjskimi močmi' in 475 njutonmetri je močnejši tudi Mercedes-AMG A 45 4Matic.
Kot pravijo pri Daimlerju, je razred A postal prvi Mercedes-Benz s celovito integracijo pametnega mobilnega telefona. Od začetka 2016 si bodo namreč kupci lahko omislili sistem Apple Car Play in Mirror Link, ki bo deloval s pomočjo glasovnih ukazov. Žal bo omejen zgolj na lastnike Applovih izdelkov, saj ne podpira sistema Andorid Auto in ga vsaj nekaj časa še ne bo. Daimler uporabnikom tudi ni omogočil povezave z brezžičnimi vmesniki, ampak le s povezovalnim kablom, prav tako pa je treba za upravljanje avtomobilskega računalnika izstopiti iz Car Playa.
Matija Janežič; foto: Daimler