Mercedes-Benz razreda E

26. 3. 2009 | Aljoša Mrak
Deli

Pri Mercedes-Benzu so se pri obliki novega E-ja zgledovali po modelu Ponton, ki se je rodil iz prve samostojno predstavljene serije avtomobilov po drugi svetovni vojni. Če pogledamo temeljiteje, med tehniko, pa bomo videli, da so Nemci mislili predvsem na denarnico in potomce bodočih lastnikov.

Čeprav so določene oblikovalske poteze znova obudili po več kot 50 letih, recimo lok nad zadnjima kolesoma, razred E ostaja velika in udobna poslovna limuzina.

Z dvojnimi prednjimi žarometi, ki imajo povsem drugačno obliko od predhodnih oblikovalskih rešitev, se loči od drugih modelov z zvezdo na nosu, LED-diode na zračnikih prednjih zavor (Avantgarde, AMG) in na zadku pa ustvarjajo povsem nov videz. Vtis je, da pri obliki niso hoteli eksperimentirati, so pa bili veliko bolj drzni pri tehniki, varnosti in ekologiji.

Karoserija je uglajenosti in učinkovitemu premikanju v prid zelo aerodinamična, saj se pri Mercedes-Benzu lahko pohvalijo s količnikom zračnega upora le 0, 25. K temu pripomore tudi zašiljen motorni pokrov, ki pa ima še eno funkcijo: če avtomobil trči ob pešca, se samodejno premakne za 50 milimetrov navzgor in s tem ublaži udarec.

Poleg tega so Nemci zelo pazili na maso, saj imajo tako sodobni motorji manj dela, s tem pa tudi manj onesnažujejo. Mercedes-Benz razreda E je vedno razvajal s prostorno notranjostjo in z zvrhano mero opreme, sploh pri bolje opremljenih različicah. Zato so potomci številnih taksijev – skoraj vsak drugi taksi v Nemčiji je razred E – znova na vrhu, kar zadeva udobje.

Sedeži so novi, tisti v boljših različicah pa po vzoru večje serije S omogočajo masažo, gretje in hlajenje. Po želji si lahko omislite le dva sedeža zadaj, ki potnika še bolj razvajata. Elektronika vozniku pomaga, da odkriva mrtve kote, ohranja pravilno linijo po voznem pasu, prepoznava prometne znake in v temi zaznava pešce, poleg tega tudi osvetljuje ovinke in prilagaja snop spremenjenim voznim razmeram, za vrhunsko udobje pa si lahko omislite še zračno vzmetenje. Opreme je res veliko, zato smo ji namenili kar ves zaključek članka.

Veliko novega je pri motorjih. Zaradi manjšega onesnaževanja pri podobni ali celo večji moči so tudi pri Mercedes-Benzu stavili na tako imenovani 'downsizing', saj predstavljajo prostorninsko vedno manjše, a s turbinskimi polnilniki opremljene motorje.

Vsi štiri- in šestvaljniki imajo neposredni vbrizg, pri turbodizlih pa so se oprli na tehnologijo skupnega voda zadnje (četrte) generacije. Zato ne čudi, da je ponudba pestra: od 100-kilovatnega osnovnega motorja do 386-kilovatne (525-'konjske') različice E 63 AMG, kjer bo imel tudi kakšen Ferrari ali Porsche nekaj dela, da ga prehiti na nemški avtocesti.

Novi turbodizli manjše prostornine imajo poleg omenjenih tehničnih rešitev še piezo električne injektorje in povratni ventil za ponovno uporabo izpušnih plinov, zato ni čudno, da je poraba majhna in onesnaževanje skromno. Zgolj za primer naj navedemo, da ima E 250 CDI kar 25 odstotkov več navora kot šestvaljni predhodnik, vendar porabi 23 odstotkov manj goriva in izpusti v ozračje le 139 g CO2 na prevoženi kilometer.

Različica E 350 BlueTEC že zdaj izpolnjuje pogoje standarda EU6, ki bo začel veljati šele leta 2014. Tudi pri bencinskih motorjih so se pri Mercedes-Benzu pohvalili, da v povprečju porabijo za okoli 20 odstotkov manj goriva, kar lahko pripišemo predvsem natančnejšemu neposrednemu vbrizgu.

S tehnologijo spremenljivih časov odpiranja sesalnih in izpušnih ventilov, serijsko vgrajenim sistemom ECO start-stop in ročnim šeststopenjskim menjalnikom je E 200 CGI kljub slabim 200 'konjem' pravi 'šparovček', saj porabi le 6, 8 litra na 100 kilometrov in izdihne le 159 g CO2 na prevoženi kilometer.

E 250 CGI in E 350 CGI sta prav tako zamenjala prejšnjo generacijo motorjev V6 in V8, čeprav paradni osmak v E500 ostaja. V E 350 CDI, E 350 in E 500 si lahko omislite tudi dodelani štirikolesni pogon 4Matic, vse različice V6 in V8 pa so že serijsko opremljene s samodejnimi sedemstopenjskimi menjalniki z možnostjo pretikanja z volanskimi komandami.

Če ste ljubitelj novodobnih tehnologij, potem se boste v novem E-ju počutili kot riba v vodi. Več kot 70 tipal zagotavlja, da vam bo elektronika olajšala ne le delo za volanskim obročem, ampak kar življenje (sistem Attention Assist).

Novi E lahko ohranja varnostno razdaljo (radarski tempomat Distronic Plus in samodejno zaviranje PRE-SAFE Brake), pomaga pri parkiranju s kamero (Parktronic), masira potnike, poskrbi za udobno klimo (večpodročna klimatska naprava Thermotronic), pomaga prepoznati prometne znake (Speed Limit Assist), budno spremlja psihofizično stanje voznika in mu ob prvih znakih utrujenosti svetuje počitek (Attention Assist), ima prilagodljive dolge luči, ki se samodejno prižigajo (Adaptive Highbeam Assist), pomaga ohranjati pravilno smer na voznem pasu s tresenjem volanskega obroča (Lane Keeping Assist), poskrbi za večjo vidljivost pešcev ponoči (Nightview Assist Plus), ima zračno vzmetenje s prilagodljivim blaženjem (Airmatic), se pohvali z aktivnimi vzglavniki (Neck-PRO), prikaže naslednji servis (Assyst Plus), ima omejevalnik hitrosti (Speedtronic), spremlja bočna mrtva kota (Blind Spot Assist), lahko pa ima tudi priključek Media Interface (vmesniki za glasbo iPod in USB-ključ), 'stekleno' streho, pametni ključ (Keyless-GO), neposrednejše krmiljenje s spremenljivo podporo servosistema, vgrajena otroška sedeža, radio s CD-predvajalnikom z zvočnim upravljanjem (Linguatronic), športno podvozje (Direct Control) . .

No, da se ne bi izgubili med vso to opremo, si lahko na začetku pomagate s tem, da izberete Elegance, Avantgarde, športni paket AMG ali paket Exclusive. Nato pa se zakopljete v dodatno opremo.

Čeprav so oblikovalci iskali korenine v 50. letih prejšnjega tisočletja, so načrtovalci s tehnologijo (varnost, ekologija, zabava) gledali daleč v prihodnost.

Na sončni strani Alp

Pri nas imajo Mercedesi starejše motorje, ki se ne postavljajo s kratico CGI (neposredni vbrizg goriva). Težava je v tem, da je pri nas v gorivu preveč žvepla. No, očitno se stvari izboljšujejo, saj bodo sčasoma tudi pri nas vsi motorji taki, kot jih lahko srečamo v tujini.

V Sloveniji (za zdaj) ne bo le različice E 350 CGI, saj je šestvaljnik še občutljivejši za neprimerno gorivo. Različice E 200 CGI, ki ima sistem ECO start-stop vključen v serijsko opremo, pred septembrom ne bo. Kot zanimivost naj povemo, da bo sistem počivanja pred semaforji sčasoma v vseh različicah CGI in CDI, vendar (za zdaj) le z ročnimi menjalniki. Pri samodejnem menjalniku je težava, ker sistem ne prepozna, kdaj se boste ustavili za dlje časa.

Aljoša Mrak, foto: tovarna