Včasih je bil SLK. Za frizerke, s(m)o radi rekli. Zdaj je SLC, bolj odrasel in zlahka tudi za tiste, ki se radi zabavajo tako, da za njimi ostane dimna zavesa.
Letošnje leto mineva ravno 20 let, odkar je Mercedes na ceste poslal mali roadster z imenom SLK. Tedanji Mercedesov oblikovalec Bruno Sacco je zrisal kratek, simpatičen (a ne ravno možat) primerek, ki je dobil zložljivo trdo streho in imidž avta za tiste, ki jih bolj zanima veter v laseh kot vozne zmogljivosti – pa čeprav je v prvi generaciji imel tudi različico 32 AMG s 354 'konji'. Tudi druga generacija, ki je na trg prišla leta 2004, se je znašla v podobnem položaju, kar se tiče športne in zabavne vožnje. Če je bila, nuja, se je dalo, a občutka, da bi bil avto narejen za to, da bi spodbujal voznika k še več, nekako ni bilo, tudi pri SLK 55 AMG ne.
Tretja generacija je na trg prišla pred petimi leti, ob tokratni pomladitvi pa je (med drugim) dobila tudi novo ime – in ko govorimo o različicah AMG, tudi čisto drugačen karakter.
Po novem je vstopni model SLC 180, z 1,6-litrskim turbo štirivaljnikom in 156 'konji'. Sledita SLC 200 in 300, pa še 2,2-litrski turbodizel z oznako 250 d, 204 'konji' in kar 500 njutnmetri navora, kar je skoraj na ravni različice AMG. Celo zadnji se na ovinkasti cesti znajde presenetljivo dobro, sploh če voznik v sistemu Dynamic Select (s katerim upravlja odzivnost motorja, menjalnika in krmiljenja) izbere način Sport (možnosti so še Eco, Comfort, Sport+ in Individual), delovanje sistema ESP pa prestavi v športni način. Potem avto zlahka niza ovinke, ne da bi v dogajanje ESP posegal takrat, ko še ni treba (na primer na izhodih iz serpentin, ko bi se zadnje notranje kolo rado malce zavrtelo v prazno), hkrati pa je vožnja lahko še daleč od meja tako avta kot voznika. Seveda: šibkejši bencinci in dizel niso športniki in to niti nočejo biti, so pa uživaški stroji, ki se odlično znajdejo tako ob mestni promenadi (no ja, razen malo glasnejšega dizla) kot na ne preveč zahtevni gorski cesti. K šibkejšima bencinskima motorjema serijsko sodi šeststopenjski ročni menjalnik, doplačilno pa novi devetstopenjski samodejni menjalnik 9G-TRONIC, ki je pri oprestalih treh motorjih serijski.
Da se SLC resno loči od dosedanjega SLK, poskrbijo povsem nov nos z novo masko in lučmi (pod zunanje oblike novih Mercedesov je seveda podpisan Robert Lešnik), nove zadnje luči in izpuhi (vse skupaj je dovolj, da bi na oko lahko SLC razglasili za popolnoma nov avto) ter močno obdelana notranjost.
Tu so novi materiali, veliko je aluminija in površin z vzorcem ogljikovih vlaken, novi so merilniki z boljšim LCD-zaslonom med njimi in večji in boljši je tudi sredinski LCD. Nova sta tudi volan pa prestavna ročica – pravzaprav na SLK spominjajo le še nekatere podrobnosti in deli opreme, od Air-Scarfa, ki okoli vratu obeh potnikov po želji piha nežno, ogreto sapico, do elektrokromatske steklene strehe, ki jo je mogoče zatemniti ali odtemniti le s pritiskom na gumb. Seveda je nabor varnostnih dodatkov bogat – ni sicer na ravni novega razreda E, a SLC ne manjka nič iz seznama varnostno nujnih (serijskih ali doplačilnih) kosov opreme: samodejno zaviranje, nadzor mrtvih kotov, sistem za ohranjanje voznega pasu, aktivne LED-luči ...
Zvezda SLC-jeve modelne paleta pa je vsekakor SLC 43 AMG. Namesto starega atmosferskega V-osemvaljnika s 5,5 litra prostornine je zdaj tu manjši, lažji turbo V šestvaljnik, ki j sicer šibkejši po moči, ima pa skoraj enak navor. Preden (tudi zaradi pospeška, ki je s 4,1 sekunde zrasel na 4,7 sekunde) vse skupaj označite za korak nazaj: treba je upoštevati še, da so se Mercedesovi inženirji močno potrudili pri zmanjševanju teže, pa tudi to, da so krepko obdelali podvozje – in zato je SLC AMG zdaj krepko drugačen avto. Bolj vodljiv, bolj igriv, in čeprav je vedno pripravljen (ob izklopljenem ESP) pomesti z zadkom, to počne igrivo, stari AMG pa je v takšnih trenutkih rad dajal strašljiv, živčen občutek. Ko k temu dodamo še odličen zvok (brundajoč v nižjih, oster v srednjih in višjih ter z veliko pokanja ob odvzetem plinu), je jasno: novi AMG je vsaj za korak pred starim – pa bo SLC dobil še močnejšo različico 63 AMG s 503 'konji' iz štirilitrskega turbo osemvaljnika. A ta bo tudi težji in čisto mogoče je, da je prav 43 AMG tista idealna srednja pot, ki lahko ponudi največ vozniškega užitka.
Dušan Lukič, foto Ciril Komotar (siol.net), tovarna