Mercedes-Benz SLK

28. 2. 2008 | Aljoša Mrak
Deli

Prenovljeni SLK ima kar 650 novih delov, zato tistih 20 sekund od kabrioleta do kupeja (ali obratno) doživiš drugače. Prijetneje, kajpada.

Spremembe so vidne, precej pa jih lahko tudi otipate (beri: občutite na zadnjici) ali slišite. SLK je že stari znanec v Mercedesovi prodajni paleti, saj so jih od leta 1996 (prvi model) prodali kar 310 tisoč, od leta 2004 (drugi model) pa 185 tisoč. Celo v Sloveniji se je v zadnjih petih letih prodalo 74 teh avtomobilov, ki zagotavljajo veter v laseh; in kupcem ni bilo treba zapraviti tako veliko denarja, kot bi ga za recimo večjega SL-a. Zaradi skromnejše dimenzije in prikupne podobe je SLK neredko pločevinasti ljubljenec nežnejšemu spolu.

Že na bežen pogled boste opazili, da ima novi SLK drugačen tako prednji kot zadnji odbijač, malce bolj skrita večja vzvratna ogledala z LED-diodami, velik Mercedesov znak na črni podlagi, malce kroma okrog prednjih meglenk, nakazan zadnji difuzor (čeprav nima funkcije pospeševanja zraka in s tem povečanja podtlaka pod avtomobilom) in drugače oblikovana zaključka izpušnih cevi. Je povsod po malo spremenjen, vendar brez pravih revolucij, kar je pogosto pri oblikovnih osvežitvah. Seveda so načrtovalci poskrbeli, da je tudi v notranjosti življenje prijetnejše, žal večinoma po zaslugi doplačilnih pripomočkov.

Nov je trikraki multifunkcijski volanski obroč, nov je avdiosistem, ki še najlepše zveni zaradi sistema zvočnikov priznane znamke Harman Kardon, lahko pa si omislite še povezavo Bluetooth ali priključek za vaš osebni i-Pod. Še največja sprememba je drugače oblikovana instrumentna plošča, ki z rdečimi iglami in dodatki kroma ustvari žlahten občutek prestižnosti in športnosti, nekaj je še sprememb na gumbih in vzvodih, malce pa so se oblikovalci pozabavali tudi z boljšimi materiali in novimi barvnimi kombinacijami.

SLK kljub spremembam ostaja pravi uživaški dvosedežni kupe, ki se v okroglih 20 sekundah spremeni v roadsterja. Če je zunaj 30 stopinj Celzija, se je treba zaščititi s kapo, kremo za sončenje in oborožiti s klimatsko napravo, medtem ko je lahko vožnja pri 15 stopinjah prav prijetna. V SLK lahko dokupite gretje sedežev, vklopite pihanje toplega zraka iz zglavnika (oboje toplo priporočamo! ) in v prid boljši vetrni zaščiti pustite, da vas stranska stekla obvarujejo pred neprijetnim vrtinčenjem mrzlega zraka.

Čeprav boste težko verjeli, je vožnja v bundi morda celo bolj prijetna kot tista v pripekajoči poletni vročini, ko prideš domov precej bolj zdelan. No, tistim občutljivim ljudem, ki se še na kolesu prehladijo, pa svetujemo, da se kabrioletov raje izogibajo. Malce debele kože je le treba imeti: naj bo mila zima ali vroče poletje, gorska cestica na Vršič ali portoroška promenada ? v kabrioletu vedno malce piha. Kar je tudi njegov namen.

Najzanimivejši del avtomobila je namenjen zadnjici in ušesom. Govorimo seveda o motorjih, ki jih kar razganja od moči. Najšibkejši je 200 Kompressor, ki ima od predhodnika za 15 kilovatov oziroma 21 ‘konjev’ več moči in tudi največji navor se je povzpel za deset Nm. Tehniki pri Mercedesu so se pohvalili, da je kljub prirastku moči poraba goriva manjša za en liter na 100 prevoženih kilometrov, saj znaša povprečje 7, 7 litra. Čeprav ima 200 Kompressor kar 135 kW oziroma 184 KM, morate za razvajanje sluha seči po dveh zmogljivejših motorjih. Sikanje bo zamenjalo zelo prijetno zamolklo bobnanje, ki je pri nižjih vrtljajih komaj slišno, pri višjih pa … prijetno, zabavno, všečno.

Težko opišemo zvok, ki ušesa tako razvaja, da kar iščeš predore, da ga še malce bolj ‘naviješ’. Zato svetujemo SLK 280, ki so mu zmanjšali porabo za 0, 4 litra pri ročnem in 0, 2 litra pri samodejnem menjalniku, še bolj pa SLK 350. Šestvaljnik, ki z valji v obliki črke V razvije 224 kilovatov oziroma 305 ‘konjev’, je od predhodnika močnejši za 24 kilovatov (33 ‘konjev’) pa tudi največji navor 360 Nm doseže že pri 4.900 vrtljajih. Več mišic so inženirji dosegli z višanjem najvišjih dovoljenih vrtljajev (zdaj 7.200), večje je kompresijsko razmerje, spremembe so na sesalnem kolektorju in pri ventilih. Motor lahko upravljate z ročnim šeststopenjskim ali samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom 7G-Tronic, ki omogoča tudi pretikanje prek ročice (levo in desno) ali obvolanskih uhljev.

Vsekakor vredno pozornosti, da ne rečemo, da je sedemstopenjska avtomatika celo boljša izbira. Ob tem ne smemo pozabiti, da je tudi volanski sistem bolj posreden, s spremenljivim in povsem mehanskim delovanjem (dodatna oprema pri cenejših in serijska pri AMG-ju) je vrtenje od ene do druge skrajne točke manjše za kar 25 odstotkov.

Tistih 650 novih delov bi lahko iskali z lupo, pa bi verjetno še vedno težko vse našli. A če imate denar za najzmogljivejši motor in večino pripomočkov, ki spadajo v dodatno opremo, je novi SLK vreden greha.

SLK 55 AMG

Se sploh zavedate, kako zveni 5, 5-litrski V8 v mestu? Živalsko, kot bi med preplašenimi živalmi zarjovel lev. Veste, kaj občutite od enega semaforja do drugega pri 265 kilovatih (oziroma 360 ‘konjih’) in 510 Nm navora? Otroško veselje in hkrati strah, da vas bodo zaprli in vrgli ključ v smeti, saj ste v 4, 9 sekunde že na stotici. In verjemite nam (čeprav imamo radi hitro vožnjo) ? SLK 55 AMG je bolj uživaški zgoraj brez pri počasni vožnji po Monte Carlu kot na avtocesti z elektronsko omejenimi 250 km/h. A če bi lahko izbirali, bi se (seveda) vseeno odločili za dirkališče, kjer bi rjoveče oddriftali vsak centimeter proge. Vendar pa bi za tako zabavo potrebovali skorajda še enkrat toliko denarja, kot ga hočejo za osnovnega SLK-ja (glej krogec).

Aljoša Mrak, foto:? tovarna