Dobrih 35 let je že star razred G, ki ga je Mercedes-Benz zasnoval predvsem za uporabo na terenu.
Čeprav pomeni G v oznaki tega avtomobila čisto nekaj drugega, namreč Gelände, torej po nemško 'teren', bi morala biti črka G pri njem tudi v počastitev drugega največjega avstrijskega mesta – Gradca. Pred 40 leti so ga tam začeli snovati na pobudo Daimlerja, ki je hotel poskrbeti za primerno prevozno sredstvo nemških (in drugih) vojakov. Tudi nekaj povezave s Slovenijo bi našli, saj je bil Prlek Janez Puh (Johann Puch) iz Sakušaka pri Juršincih v Slovenskih Goricah. Odšel je v Gradec (ni mu bilo treba v Ameriko) in naredil neverjetno kariero, od devetletnega ključavničarskega vajenca do tovarnarja. Podobna je tudi 'kariera' razreda G. Že zdavnaj ga ne dobavljajo več za opremljanje vojska. Zdaj je G takšne nepotrebnosti prerasel in postal predmet poželenja tistih, ki bi radi nekaj drugega, seveda tudi nekaj več.
Steyr-Daimler-Puch je sočasno z razredom G prehodil zanimivo pot: morda mu je v iskanju pravih rešitev uspelo priti od (po drugi svetovni vojni) avstrijskega državnega podjetja do tega, da je zdaj pomemben del kanadskega avtomobilskega (dobaviteljskega) koncerna Magna. Od tam vsi primerki G še vedno prihajajo.
G pa se je ves čas moral prilagajati potrebam kupcev. Pred kakimi 20 leti sem vozil zadnjo različico, pripravljeno za vojaške potrebe. 230 GE z bencinskim motorjem in 126 'konji' se je sicer tedaj zdela kar sprejemljiva rešitev. Zdaj pa sedim v AMG G 63, na povodcu pa 571 'konj'! Novi V8 z dvema puhaloma in polšestimi litri delovne prostornine te razoroži! V vsem prepriča, razen pri preciznosti volanskega mehanizma, a to je pač davek tega, da sta pomemben sestavni del podvozja dve togi premi, nameščeni na nosilno šasijo. Vožnja po avtocesti? Pojava orjaškega hladilnika v vzvratnem ogledalu tudi najbolj vztrajne uporabnike levega pasu na nemških avtocestah takoj prepriča, da je potreben umik na desni vozni pas. Pritisk na stopalko za plin zaradi brbotanja motorja ni le dogodek za naša ušesa, tudi telo se kar prilepi v sedež, ko pospešimo.
Ko se s ceste zapeljemo na teren, je za volanskim obročem povsem nespremenjen občutek: če hočeš (in znaš), skoraj ni terena, ki ga s to G-zverino ne bi mogel premagati!
Vse drugo so malenkosti! G zmore vse, voznik tudi, če mu ob strani sedi še kakšen inštruktor za vožnjo po terenu.
Verjamem, da nas večina nima svojega bančnega menedžerja, ki bi mu pri priči lahko telefonirali in ga prosili, da vam pripravi projekt, kako kupiti takle G (z dodatno oznako AMG).
Pravzaprav je to celo sreča. Zamislite si gnečo na parkiriščih pred vrtci in šolami, če bi bilo financiranje takšnega G bolj dostopno. Bi bila parkirišča nedostopna? Celo za G?
besedilo Tomaž Porekar foto tovarna
P.S.: Daimler je nekoliko predrugačil imenovanje svojih modelov in zdaj ob znamki Mercedes-Benz najdemo tudi Mercedes-AMG. Z manj opreme in tudi ne tako zmogljivimi motorji se pri G cenik začenja z vstopnim modelom G 350 d, ki stane 119.900 evrov, različica G 500 pa 145.850 evrov. Ob osemvaljnem AMG G 63, ki ima nekoliko preurejen motor iz športnega AMG GT, za 206.860 evrov je na voljo še AMG G 65 z dvanajstvaljnikom (V) za 389.890 evrov.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del