Pisanje tekstov o najbolj zmogljivih, najbolj prestižnih, najbolj udobnih, skratka naj avtomobilih se ponavadi sprevrže v nizanje presežnikov. Klišejsko, vem, a kaj, ko drugače pogosto enostavno ne gre.
Tudi novi kabriolet razreda S sodi med takšne avtomobile, sploh če gre za različico z oznako AMG na zadku. Ne le ker je zelo zmogljiv (no, pa smo začeli), ampak predvsem zato, ker zna biti sicer neopazno, a grdo hiter. Gorske ceste nad grancosko Nico so zelo zavite in ozke, S 63 AMG 4Matic pa v dolžino meri več kot pet metrov, v širino skoraj dva, pa še dobri dve toni mase ima. Pa vendar se skozi ovinke spušča z gracioznostjo, ki je tako velikemu (in udobnemu) avtomobilu ne bi pripisali. Maso se seveda, če je treba na hitro spremeniti linijo skozi ovinek, čuti, a ne toliko, kot bi pričakovali, sploh če je voznik natančen in z volanom primerno natančen in nežen. Ob tem zna osemvaljnik (sicer dokaj pridušeno) renčati, brundati in lajati, škoda pa je, da je zamuda med voznikovim ukazom samodejnemu sedemstopenjskemu menjalniku s pomočjo obvolanske ročice preveč opazna, pri pretikanju navzgor celo bolj kot pri tistem navzdol.
Seveda gre tudi drugače. Za odtenek počasneje, za odtenek bolj (če niste pristaš vožnje blizu mej avtomobila) bolj uživaško, bolj sproščeno. In za takšno vožnjo je bolj kot AMG primeren S500. Njegov motor je še tišji, odzivi bolj umirjeni (a še vedno natančni), devetstopenjski menjalnik deluje popolnoma neopazno, tistih dobrih 100 'konjev' primanjkljaja v primerjavi z S 63 AMG pa je sicer opaznih, a nemotečih. Ker tudi S500 seveda sploh ni počasen avto – s svojimi 455 'konji' do stotice še vedno skoči v 4,6 sekunde.
Seveda je oblika zelo podobna tisti pri kupeju, štirislojna streha (s tako dobro izolacijo, da je pri dušenju hrupa boljša od klasične strehe povprečnega družinskega avtomobila) je pomična do hitrosti 50 kilometrov na uro (v približno 20 sekundah), notranjost pa takšna, kot se spodobi: mešanica lesa, usnja, aluminijastih dodatkov, alkantare in podobnih prestižnih materialov. Da ima S Cabrio seveda dva ogromna LCD-zaslona namesto klasičnih merilnikov in zaslona razvedrilno-informativnega sistema, je seveda pričakovano – takšno rešitev imata že limuzina in kupe ‒ velja pa omeniti, da sta oba zaslona odlično berljiva tudi ob spuščeni strehi na močnem soncu.
Sedeži so seveda lahko ogrevani in prezračevani, imajo zračni šal in kup vzdolžnih, višinskih in naklonskih nastavitev. Za volanom tega avtomobila ne bo nikomur neudobno.
Ravno tako bogat je tudi paket elektronskih asistenčnih sistemov. Čisto najnovejše generacije, kakršno ima novi razred E, kabriolet razreda S (tako kot limuzina in kupe) še nima (treba bo počakati na prvo prenovo), a mu do tam ne manjka veliko. Še vedno zna na primer sam voziti po voznem pasu in pri majhnih hitrostih slediti avtu pred sabo, še vedno se zna sam ustaviti in speljati in zavirati v sili.
Da takšen avto seveda ne more biti poceni, je jasno. A glede na vse, kar ponuja (in kako se pelje), je cena upravičena. Ne nazadnje če želite podoben avto druge znamke, boste morali poseči po (na primer) Bentleyju. Pa poglejte na njihov cenik.
Dušan Lukič, foto tovarna