Mini Cabrio

2. 3. 2009
Deli

Letošnjo sezono zgoraj brez smo odprli že zelo zgodaj ter med dihanjem podeželskega in gorskega zraka ugotavljali, da je Mini zelo uživaški tudi brez strehe.

Cabriova mehka streha se zdaj lahko prek stikala s pomočjo elektrike in hidravlike v 15 sekundah razpne ali zloži tudi med vožnjo – do hitrosti 30 kilometrov na uro. Napredek je opazen tudi pri pogledu nazaj, saj se zaščitni lok zdaj sproži (če elektronika zazna prevračanje) in ne moti več tako kot pri predhodniku, pri katerem je lok fiksen in zaradi tega visok, da ne napišemo še manj simpatičen.

Boljši je tudi bočni pogled ob dvignjeni strehi, čeprav še vedno slabši kot pri Miniju s trdo streho. Mini Cabrio je oblikovno in tehnično, če odštejemo mehko streho, ki je na voljo v različnih barvah, v svoji drugi (BMW-jevi) generaciji skorajšnja kopija pokritega brata. Vključno s številnimi možnostmi za prilagajanje videza (in opreme) – med njimi tudi le Cabriu namenjena rumena barva, ki jo vidite na fotografijah.

Na seznamu dodatne opreme je poseben merilnik, Allways-Open Timer mu pravijo pri Miniju, ki beleži trajanje vožnje zgoraj brez. Preizkusili smo ga kar sredi z belino bogato obdarjene zime. Toplo oblečeni, z vključenim gretjem sedežev in kurjavo (boljša Minijeva klimatska naprava s funkcijo zaznavanja zgoraj brez stanja prilagaja delovanje), z dvignjenimi šipami in nameščeno vetrno mrežo smo le v enem dnevu nabrali za uro in pol brezstrešnih kilometrov.

Pogumnejšim seveda ostane možnost, da spustijo šipe in pospravijo vetrno mrežo, nam pa je bila vožnja z odprto streho povsem dovolj. Gretje je delovalo odlično, vetrič je tudi pri 130 kilometrih nemoteč (glava je bila zaščitena s kapo), zato smo se lahko prepustili doživljanju Minija na nekoliko drugačen način.

Pokritega in odkritega Minija združuje gokart občutek v vožnji. Razlike? Da bi jih odkrili, bi se morali podati na stezo, saj je Cabrio na cestah pri ocenjevanju užitka v hitrem 'ovinkarjenju' povsem enakovreden bratu s trdo streho, a s pomembno ugotovitvijo – zvok Cooper S-ovega agregata je s svojim bobnenjem pri vožnji z odprto streho izrazitejši!

Natančen šeststopenjski ročni menjalnik (za doplačilo bo tudi enakostopenjski samodejni), odličen položaj za ravno prav servoojačenim volanom, obvladljiva (majhna) konfekcijska številka in večkrat nagrajeni 1, 6-litrski prisilno polnjeni bencinski motor s 128 kilovati (175 'konji') v Cooperju S dajejo Cabriu pečat pravega Minija.

Še (izklopljiva) stabilizacijska DSC in DTC (za doplačilo z elektronsko zaporo diferenciala) sta pri posegih kar se da diskretna in pripomoreta k uživanju v vožnji. Novi Cabrio je za 10 odstotkov bolj tog kot predhodnik in za 10 kilogramov lažji.

Nova motorja – prihajata še JCW in verjetno tudi različica One – sta kljub povečanju moči manj žejna in okolju prijaznejša (manj CO2), k čemur pripomoreta tudi tehnologija Start-stop in regeneracija zavorne energije. Vrata prtljažnika se odpirajo navzdol, zadnja šipa (brez brisalnika) se za lažje polnjenje in praznjenje 170-litrskega prtljažnika dvigne za 35 stopinj.

Ko je streha zložena, je prtljažnik manjši za 45 litrov, pri podiranju naslonjal zadnjih dveh sedežev (primernih le za majhne otroke) pa se prostornina prtljažnika poveča na 660 litrov. K nam prihaja Mini Cabrio v izvedbah Cooper in Cooper S konec marca. Ravno prav za odprtje kabrioletske sezone 2009, ki jo lahko s čim več ovinki brez skrbi podaljšate še v zimo 2009/2010.

Mitja Reven, foto: Mitja Reven, tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja