Mini Clubman: Šest vrat in še Mini?

Majhen, manjši, najmanjši? Na ta recept so pri Miniju pozabili. Ker običajni Mini ni več zadovoljeval potreb kupcev, smo pred kratkim dobili petvratni Mini, Clubman pa je zdaj najdaljši Mini. Tako dolg je kot večina avtomobilov nižjega srednjega razreda (425 cm), tudi do milimetra enako kot Golf.

Mini Clubman: Šest vrat in še Mini? (foto: Mini) Mini
11. 11. 2015

Mini je torej zrasel, kar pravzaprav niti ne čudi. Če hočejo z njim doseči čim več kupcev, ki kdaj svoj avtomobil uporabijo za prevoz več kot dveh oseb, potem je takle Clubman čisto prava rešitev. V večini tistega, kar ponuja, je namreč še vedno Mini (kot znamka, ki se spogleduje s premijsko ponudbo). Videz je pač stvar okusa, a najbrž si lastniki Minijev želijo tako močno izstopati. Kdor hoče nekaj drugačnega, bo našel na zadku še malo drugačno zasnovo odpiranja (dovolj velikega) prtljažnika. Prtljažna vrata so predeljena, vendar ne vzdolžno, kot je bilo to (zelo uporabno) pri prvem rodu BMW X5. Gre za dvokrilna vrata, ki smo jih doslej srečali zgolj pri kakšnem manjšem gospodarskem kombiju. K tem vratom dobite za doplačilo tudi odpiranje na gib (brco) z nogo, prvič se odpre desno krilo, drugič še levo.

Grobo rečeno so to vse novosti, ki jih je prinesla tretja karoserijska različica novega Minijevega rodu. Ta je zdaj zasnovan na skupni arhitekturi vseh avtomobilov s prednjim pogonom, ki prihajajo iz tovarn skupine BMW. Konstruktorji pri BMW vedno poudarijo, da ne gre za platformo, pri čemer menijo, da ta pojem pomeni le pločevinasto podlago/dno avtomobilov. Skupna arhitekturna zasnova z običajnim Minijem, Clubmanom ter serijo 2 Active Tourer in Grand Tourer obsega predvsem enake sestavne dele, ki ne vplivajo na videz, in še kaj. Pri vseh pa lahko pod motornimi pokrovi najdemo enake pogonske stroje in enake kombinacije ročnih (zgolj šeststopenjskih) ali samodejnih menjalnikov (šest- ali osemstopenjskih, odvisno od zmogljivosti motorjev).

Pri podvozju že najdemo prilagajanja med posameznimi modeli (Clubman ima nekoliko drugačno zadnjo premo kot običajni trivratni Mini), spremembe, tudi širina koloteka, so povezane z različnimi nameni, pa tudi težo in dolžino posameznih različic.

Toliko o tehničnih podrobnosti, številke najdete v tehničnih podatkih.

Oprema, ki jo ima Mini Clubman, je res že dobro napredovala proti končnemu cilju ‒ premijskemu videzu in občutku. Na voljo je kup elektronskih pomagal, od tistih osnovnih in obveznih serijskih pa do dodatkov, ki so prava Minijeva posebnost. Bogata izbira pač še bolj poudarja ambicijo izdelovalcev: v vsem biti čim bolj drugačen, privlačen, premijski. A zavzet kupec bo zagotovo našel marsikaj zanimivega, saj so dodatki sodobni in uporabni. Ne nazadnje pri Miniju lahko kot pri prvem avtu dobite električno ročno zavoro, s katero je mogoče zavirati podobno kot z običajno ročno.

Izkušenj s številnimi motorji ne moremo posredovati, ker je bil ob zbiranju prvih vtisov na voljo le dvolitrski turbobencinski, v obeh različicah, torej z ročnim šeststopenjskim in samodejnim osemstopenjskim menjalnikom. V obeh primerih je zadovoljil, a zdi se, da so tudi manj zmogljive različice povsem primerne in uporabne. Le trditve, da vam Mini Clubman pričara občutek kot v gokartu, ne smemo vzeti povsem dobesedno. Clubman je prevelik, da bi bil res tako okreten v ovinkih, pa tudi z ESC (ESP) v ovinkih ne dovoli tistega, kar bi pri Miniju pričakovali. Pa to nikakor ne pomeni, da je treba legi na cesti pripisati kakšno slabo oceno. Dejstva, da je Clubman prej maksi kot mini, pač ne gre zanemariti. Podvozje ima tudi druge dobre strani, kljub velikim 19-palčnim kolesom ponuja dovolj voznega udobja.

Besedilo: Tomaž Porekar; foto: tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Največji Mini doslej pa še kot kombi. Oblikovno ni največji dosežek, ostaja pa seveda – Mini.

  • Motorji

    Pod Minijevim pokrovom najdete izdelke BMW, motorje in menjalnike, zato tu ni kaj dodati.

  • Notranjost in oprema

    Značilno nizko sedenje, značilno Minijevo okolje in nenavadno – dovolj prostora za štiri in prtljago. Pa vrsta različne opreme, ki ji lahko pripišemo premijski pridih.

Prva ocena

Clubman je izdelek, ki mu težko očitamo kaj slabega. Zasnovan je po Minijevo, toda to je navsezadnje tudi pozitivna stran avtomobila.

Podatki

Model: Mini One Clubman

Motor (zasnova): 3-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.499
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 75/102 pri 4.100
Največji navor (Nm pri 1/min.): 180 pri 1.200 do 3.800
Menjalnik, pogon: R6/S6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.670
Dolžina x širina x višina (mm): 4.253 x 1.800 x 1.441
Prtljažnik (l): 360/1.250
Masa praznega vozila (kg): 1.300
Največja hitrost: 185
Pospešek (0-100km/h): 11,1
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,3 do 5,1
Izpust CO2(g/km): 124 do 119

Model: Mini Cooper Clubman

Motor (zasnova): 3-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.499
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 100/136 pri 4.400
Največji navor (Nm pri 1/min.): 220 (230) pri 1.250
Menjalnik, pogon: R6/S6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.670
Dolžina x širina x višina (mm): 4.253 x 1.800 x 1.441
Prtljažnik (l): 360/1.250
Masa praznega vozila (kg): 1.320
Največja hitrost: 205
Pospešek (0-100km/h): 9,1
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,3 do 5,1
Izpust CO2(g/km): 123 do 118

Model: Mini Cooper S Clubman

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.998
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 141/192 pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 280 (300) pri 1.250
Menjalnik, pogon: R6/S8; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.670
Dolžina x širina x višina (mm): 4.253 x 1.800 x 1.441
Prtljažnik (l): 360/1.250
Masa praznega vozila (kg): 1.360
Največja hitrost: 228
Pospešek (0-100km/h): 7,1
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,9 do 5,8
Izpust CO2(g/km): 138 do 134

Model: Mini One D Clubman

Motor (zasnova): 3-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.499
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 85/116 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 270 pri 1.750 do 2.250
Menjalnik, pogon: R6/S6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.670
Dolžina x širina x višina (mm): 4.253 x 1.800 x 1.441
Prtljažnik (l): 360/1.250
Masa praznega vozila (kg): 1.320
Največja hitrost: 192
Pospešek (0-100km/h): 10,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,1 do 3,9
Izpust CO2(g/km): 109 do 104

Model: Mini Cooper D Clubman

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.995
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 330 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6/S8; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.670
Dolžina x širina x višina (mm): 4.253 x 1.800 x 1.441
Prtljažnik (l): 360/1.250
Masa praznega vozila (kg): 1.320
Največja hitrost: 212
Pospešek (0-100km/h): 8,5
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,4 do 4,1
Izpust CO2(g/km): 115 do 109

Model: Mini Cooper SD Clubman

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.995
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 140/190 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 1.750 do 2.000
Menjalnik, pogon: R6/S8; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.670
Dolžina x širina x višina (mm): 4.253 x 1.800 x 1.441
Prtljažnik (l): 360/1.250
Masa praznega vozila (kg): 1.385
Največja hitrost: 225
Pospešek (0-100km/h): 7,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,4 do 4,3
Izpust CO2(g/km): 117 do 114