Mitsubishijev novi 1, 8-litrski turbodizelski štirivaljnik bo dobil dom tudi v njihovem Lancerju. Ta bo tudi pri nas na voljo od oktobra, po predstavitvi na pariškem salonu.
Lancerjev ugled se je sicer najbolj krepil z ekstremno različico Evolution, toda za prodajo večjega števila primerkov so morali zagotoviti tudi dizelski pogon. Doslej je v Lancerju to nalogo opravljal Volkswagnov dvolitrski turbodizel s sistemom polnjenja goriva v valje 'črpalka-šoba'.
A tega pri Volkswagnu iz različnih razlogov opuščajo, podobno pa so svojo nalogo, izdelati sodoben turbodizelski motor, razumeli tudi inženirji pri Mitsubishiju. Novi 1, 8-litrski motor (prvič pri Mitsubishiju v novem križancu ASX) ima sicer manjšo delovno prostornino kot dosedanji, a je vseeno močnejši (za 7 kW oz. 10 KM), kasneje pa bo na voljo tudi različica Low Power, kjer bodo manj zahtevni kupci lahko dobili tudi nekaj manj zmogljiv pogonski stroj (enake prostornine).
Ko že govorimo o novem turbodizlu: je skupni rezultat konstrukcijskih oddelkov dveh vej Mitsubishija, tistega, ki se ukvarja z zasnovo in izdelavo avtomobilov, in drugega, pravzaprav 'materinskega' podjetja Mitsubishi Heavy Industries), ki med drugim konstruira in izdeluje ladje in motorje zanje. Tako trdijo, da imajo pri gradnji dizelskih motorjev pri Mitsubishiju že dolgoletne izkušnje, od leta 1931. Vseeno pa je motor z oznako 4N1 prvi, ki so ga razvili za uporabo v osebnih avtomobilih. Je tudi prvi turbodizelski motor na svetu, pri katerem uporabljajo tehnološko rešitev prilagajanja odpiralnih časov tako sesalnih kot izpušnih ventilov (čemur so pri Mitusbishiju dali oznako MIVEC).
Pohvali pa se tudi z nizkim kompresijskim razmerjem (14, 9 : 1), kar ob tlaku 2.000 barov in tristopenjskem vbrizgavanju goriva skrbi za čim učinkovitejše zgorevanje. Tudi glede zmanjševanja teže je nov motor lahko za zgled, saj je blok iz aluminija, pokrov glave motorja pa iz umetne mase. Za zdaj je motor namenjen le za vgradnjo v modele, izdelane za evropski trgu (ASX, Lancer), še letos pa bodo z motorjem z večjo prostornino (2, 2 litra) začeli opremljati tudi Outlanderja.
Vsekakor je Lancer 1.8 DID avtomobil z zanimivim pogonskim strojem, ki že znanemu okolju podeli dodano vrednost. V nasprotju s prejšnjim dvolitrskim turbodizlom je precej tišji, kljub manjši prostornini pa precej bolj poskočen in se raje zavrti v višje vrtljaje. Ta lastnost sicer ni tako zelo potrebna, ker je namreč tudi največji navor motorja na voljo v nizkem delovnem območju, zaradi zadovoljive prožnosti pa nam šeststopenjskega menjalnika ni treba uporabljati prepogosto.
V močnejši različici bodo lahko imeli kupci na voljo dve možnosti, izbrati ali pa ne Mitsubishijev sistem za zmanjševanje porabe z oznako Clear-Tech. Gre seveda za dodatek ugašanja in ponovnega zaganjanja motorja ob krajših postankih (pred semaforjem z rdečo lučjo), generatorski polnilnik akumulatorja med zaviranjem in gume z zmanjšanim kotalnim uporom.
Jasno je, da je nov motor stopnja višje pri izpolnjevanje zahtev okoljskih predpisov, saj ustreza EU 5, pri Mitsubishiju pa trdijo, da bodo lahko, ko bo to potrebno, ustregli tudi zahtevnejšim evropskim predpisom glede izpušne vsebnosti.
Lancer se na zunaj z uvedbo novega motorja ni nič spremenil, še vedno ga lahko najbolj prepoznamo pa maski, s katero so pri Mitusbishiju hoteli vzpostaviti povezavo s še eno panogo njihovega podjetja, gradnjo letal. Maska naj bi spominjala na lovsko letalo, celoten oblikovalski pristop pa se s svojimi ostrimi karoserijskimi robovi pravzaprav razlikuje od večine sedanjih oblikovalskih smeri.
Na voljo bo v obeh dosedanjih karoserijskih različicah, torej kot petvratna kombilimuzina (Sports Sedan) in kot običajna štirivratna limuzina.
Dodatne premiere v Parizu
Mitsubishi bo ob Lancerju 1.8 DID na pariškem salonu predstavil še nov bencinski motor s prostornino 1, 6 litra in 117 ‘konji’. Hkrati pa bodo dopolnili ponudbo tudi v Outlanderju. Tam bo na voljo 2, 2-litrski s 177 ‘konji’ in z največjim navorom 380 Nm ter izpustom 155 g CO2 na prevoženi kilometer. Vendar pa pri tem modelu ostaja turbodizelski dvolitrski motor, izdelan pri PSA, ki bo skupaj s šeststopenjskim dvosklopčnim menjalnikom še naprej ostal v Mitsubishijevi ponudbi.
Tomaž Porekar, foto: tovarna