Mitsubishi Outlander

7. 12. 2006
Deli

Od leta 2001 pa do danes se je razred SUV-ov povečal za približno 54 odstotkov. Dodaten razlog, da si avtomobilske tovarne v tem razredu hočejo odrezati svoj kos tržne pogače, je tudi napoved, da naj bi v letih do 2009 prodali še okoli 35 odstotkov več SUV-ov. Več kot dovolj razlogov, da so pri Mitsubishiju pripravili novega Outlanderja.

Prodaja prejšnje generacije Mitsubishijevega Outlanderja je pri nas trpela predvsem iz enega razloga – pomanjkanja (turbo)dizelskega motorja v ponudbi. Po Mitsubishijevih podatkih se v Evropi v tem razredu proda kar 63 odstotkov

dizlov. Pri kreaciji nove generacije so Japonci upoštevali želje kupcev in iz Grandisa poznanega Volkswagnovega dvolitrskega turbodizla naselili tudi v Outlanderja.

Pa ni ostalo le pri dvolitrskem ’hlevu’ s 140’ žrebci’, ki bo februarja, ko bodo Outlanderja začeli prodajati v naših prodajnih salonih, edina izbira motorne palete. Prenovili in izboljšali so tudi druge dele. In kot so pokazale prve vožnje, ki smo jih opravili kar po trasah relija za svetovno prvenstvo po Kataloniji in na testnem poligonu v Les Comesu, je novi Outlander za razred boljši od prejšnjega. Vsaj za razred.

Sicer je sedanjo generacijo v dolžini prerasel za 10 centimetrov in je med večjimi SUV-i v svojem razredu. Dvolitrski turbodizel nima lahke naloge – vleči mora 1, 7 tone težak avtomobil, kar se v praksi pozna pri eksplozivnosti, ki je ni. Bolj bo takšna kombinacija motorja všeč umirjenim voznikom, ki na avtomobilskih cestah niso pretirano zahtevni, pri vožnji po terenu pa po pričakovanjih prestavijo v najvišjo prestavo. Tu pa Outlander navduši.

Omogoča izbiro med pogonom na prednji kolesi, lahko žene vsa štiri kolesa (pri čemer elektronika glede na dane razmere odloča, koliko navora gre k prednjim in koliko k zadnjim kolesom), ima pa tudi zaporo sredinskega diferenciala, pri čemer je opravilni gumb postavljen na vidno mesto, med oba prednja sedeža. V načinu 4WD Auto se lahko k zadnjemu kolesnemu paru prenese tudi do 60 odstotkov navora.

Terenski videz (zaščiti spredaj in zadaj alu videza, izbuljeni blatniki, 178-milimetrska oddaljenost od tal …) novega Outlanderja – priznam, gre za osebno mnenje – je precej boljši kot pri prvi generaciji, ki so jo novodobni SUV-i s svojimi agresivnimi futuristično začrtanimi potezami dobesedno povozili. O oblikovnem napredku prepričajo tudi zadnje luči v LED-tehniki.

Podvozje se zdi s posamičnim vpetjem prednjih koles dobro zasnovano, saj se Outlander na asfaltiranih poteh med ovinki v nasprotju s kakšnim (korejskim) tekmecem presenetljivo malo nagiba, a hkrati ostaja udoben, kar dokaže tudi na ’preluknjanih’ makadamskih poteh. Tehniki so se pri snovanju Outlanderja trudili obdržati težišče čim nižje, zato so se odločili (tudi) za streho iz aluminija, idejo pa vzeli kar pri cestni specialki Lancerju Evo IX.

Če vas kdo vpraša, kaj imajo skupnega Mitsubishi Outlander, Dodge Caliber, Jeep Compass, Jeep Patriot, Peugeot 4007 in Citroën C-Crosser, lahko brez dvoma izstrelite: platformo. Zgodba o tem je dolga, a na kratko: platforma je nastala v sodelovanju Mitsubishija in DaimlerChryslerja, zaradi sodelovanja PSA-ja in Mitsubishija pa sta jo podedovala tudi nova C-Crosser in 4007.

Sprva bo Outlander na voljo z omenjenim dvolitrskim dizlom in s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, kasneje pa bodo motorno paleto dopolnili še bencinska 2, 4-litrski s 170 ’konji’ in 220 ’konjev’ močan trilitrski V6 ter PSA-jev 2, 2-litrski turbodizel.

Nove mere so Outlanderju prinesle precej večjo stopnjo prostornosti, ki bo, če boste ob prihodu na trg izbrali ustrezno opremo, ponudila še tretjo sedežno vrsto z dvema zasilnima sediščema. Zadnja vrsta sedežev, ki se popolnoma zloži v ravno dno, je odraslim zaradi pomanjkanja prostora za kolena silno neprijazna. Dostop do tretje sedežne vrste omogoča preklopna druga sedežna vrsta, ki se s pritiskom na gumb v prtljažniku samodejno zloži za prednjo vrsto sedežev, kar zahteva v praksi dva pogoja: prednja sedeža ne smeta biti preveč nazaj, sedež (ali sedeža) druge vrste pa morata biti prazna.

Povečan prtljažnik razveseljuje z dvodelnimi prtljažnimi vrati, katerih spodnja stranica prenese težo tudi do 200 kilogramov, ravno dno prtljažnika sedemsedežne različice pa omogoča preprosto natovarjanje in raztovarjanje večjih kosov prtljage, pohištva … V konfiguraciji s petimi sedeži prtljažnik obljublja v osnovi kar od 774 do 882 litrov prostora. Odvisno od položaja druge, za osem centimetrov vzdolžno pomične sedežne vrste. Za primerjavo: prtljažnik sedanje generacije je velik 402 litra.

Notranjost je z malo gumbi za upravljanje prijazna. Predalov in odlagalnih mest, vključno z dvema predaloma pred sovoznikom, je kar nekaj. Malce razočara izbira materialov, saj gre za plastično zasnovano armaturno ploščo, ki želi z zasnovo merilnikov ugajati navdušencem nad motocikli, marsikoga pa spomni tudi na kakšno Alfo. Kabina novega Outlanderja je bolje zvočno izolirana, z izboljšavami na posameznih delih pa so izboljšali togost šasije od 18 do 39 odstotkov.

Verjamemo, da je Outlander v svoji najnovejši izdaji tudi eden najvarnejših SUV-ov, saj so pri Mitsubishiju prepričani, da bo na preizkusnih trkih Euro NCAP osvojil vseh pet zvezdic. K uresničitvi cilja bodo pripomogle trdno zasnovana konstrukcija, dve čelni varnostni blazini, stranske varnostne blazine in zavese …

Več o opremljenosti štirikolesno gnanega Outlanderja na našem trgu po vsej verjetnosti februarja, ko se bo prodaja začela tudi v Sloveniji.

Prvi vtis

Videz 4/5

Če so pri oblikovanju prvega še mencali, jim je z drugo generacijo uspel pravi SUV.

Motorji 3/5

Sprva le z dvolitrskim VW-jevim motorjem, poznanim že iz Grandisa. Izbire na začetku ne bo veliko.

Notranjost in oprema 3/5

Povsem plastične zasnove nismo pričakovali, a zato navdušujejo preglednost, nezahtevnost uporabe in ličnost armaturne plošče.

Cena 2/5

Slovenske cene še niso znane, nemške pa napovedujejo oster boj za kupce s povprečno debelimi SUV-denarnicami.

Prva ocena 4/5

Outlander je brez dvoma resen tekmec večini trenutno prodajanim SUV-om in tistim, ki bodo v kratkem zavili v salone. Dobro se pelje, je prilagodljiv in še lep povrh vsega. Pa še dizla ima …

Mitja Reven

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere