Mitsubishi Pajero

7. 12. 2006
Deli

Prihod SUV-ov je pomenil, da so ljudje začeli terence metati v isti koš, čeprav ne gre mešati jabolk, hrušk in smetane. Pajero v novi različici je smetana in ostaja eden izmed tistih redkih terencev, ki so ustvarjeni za blato, brezpotja, skale … in skrbijo za obstoj izročila svoje vrste.

Obstajajo študije, ki pravijo, da velika večina voznikov svojih (mehkih) terencev nikdar ne zapelje na kolovoz. Za veliko večino je najvišja stopnja ’terenske’ vožnje parkiranje na pločnikih ali vožnja po peščenem parkirišču ob obisku poletov pod Poncami. Pajero ni za tak šport. Zanj je omenjena vožnja le predigra. Pajero je pravi terenec. Tako redek, da njegove tekmece lahko preštejete na prste ene (! ) roke. Poskusite enako s kakšnim SUV-om. Potrebujete dodaten par rok?

Prav je, da najprej zaidemo v notranjost, ki v četrti Pajerovi generaciji dobro skriva, da nimamo opraviti z mehkim terencem. Sedi se visoko, kot smo v Pajeru navajeni že od osemdesetih, a vse naokoli ne spominja na to, da je ta avtomobil namenjen predvsem vožnji po težko dostopnih terenih in da naj bi bila zasnova armaturne plošče postranska zadeva.

Vse je urejeno, visoko zastavljen sredinski del armaturne plošče razkriva, da ne gre za limuzino, a velik, na dotik občutljiv LCD-zaslon, avdiosistem s 30-gigabajtnim diskom, sodobni merilniki, animirani digitalni prikazovalnik pogona, gumba za upravljanje klimatske naprave in ’normalen’ volanski obroč razkrivajo, da je špartansko počutje dokončno izginilo tudi iz pravega terenca.

Tako kot Outlanderja smo tudi novega Pajera zapeljali po španskih avtocestah, magistralkah, na hribe okoli Barcelone in na pravi terenski poligon, na katerem ne bi do konca prišel nobeden od mehkih terencev. Prvi bi nasedli, drugi ne bi nikoli priplezali na vrh prvega prašnega in skalnega klanca …

Na zahtevnem terenu se je Pajero izkazal za supermana na kolesih. Z vstopnim kotom 36, 6 stopinje (različica s krajšo medosno razdaljo 36, 7 stopinje) in izstopnim 25, 0 stopinje (krajša medosna razdalja 34, 8 stopinje) je brez težav premagal po prvi oceni zelo težko prevozne terene. In bil na vsem skalovju, nagibih, skokih in udarnih jamah še udoben. Razlika v medosni razdalji med tri- in petvratno različico znaša 235 milimetrov zaradi daljšega medosja pri petvratni različici.

Ob večjih hitrostih različica z daljšo medosno razdaljo sicer rada pokaže svojo mehko naravnanost podvozja, med ovinki pa vozniku jasno nakaže, da naj si za športno odpeljane odseke na prodajnem ceniku rajši izbere katerega drugega (recimo) Mitsubishija. Voznik ima na izbiro kar štiri različice pogona, med katerimi je osnovna, dvopogonska, zadolžena za pogon zadnjega kolesnega para, ob izbiri drugega načina pa lahko pogonski sklop v akcijo vpokliče tudi prednji kolesi.

Pri izbiri štirikolesnega načina se navor prenaša med prednja in zadnja kolesa v razmerju 33 : 67, v težjih razmerah (mokra tla) pa je možen prenos 50 : 50. Zapora sredinskega diferenciala omogoča nastavitev prenosa navora med prednji in zadnji kolesi v razmerju 50 : 50, po potrebi pa se lahko voznik odloči še za zaporo zadnjega diferenciala (na voljo kot možnost). Vsi štirje načini, od dvopogonskega, štiripogonskega do zapor, so izvedljivi s preprostim pomikom ročice ob prestavni ročici.

Precej voznikov Pajerov svoje terence uporablja za vleko prikolic, zato naj omenimo, da nova trivratna različica zmore vleči prikolico z zavoro mase do 2.800, petvratna pa do 3.300 kilogramov. Za skrajneže še podatek, da se Pajero lahko brez težav potopi v do 70 centimetrov globoko vodo. Pajero lahko vozi v klanec, ki je nagnjen do 35 odstotkov.

Snovalci so se ob ustvarjanju nove generacije držali starih Pajerovih pravil. Namesto na revolucijo so stavili na evolucijo in razvajanje starih načel ter se lotili izboljšav, kjer so bile najbolj potrebne in niso spreminjale osnovnega Pajerovega poslanstva. To se dobro vidi tudi pri obliki. Prednji del je nezmotljivo Mitsubishijev.

Kljub drugačnim žarometom je pripadnost očitna ob pogledu na prednjo masko. Stranske smernike so pri Pajeru vključili v stranska ogledalca, na zadku pa nekoliko znižali lego rezervnega kolesa, kar daje vozniku preglednejšo sliko dogajanja za vozilom. No, zadek ima tudi nov videz, a kot rečeno, brez revolucije.

Novi Pajero ima tudi zaradi debelejših šip (+ 0, 3 milimetra) bolje zvočno izolirano potniško kabino in je po počutju še korak bližje limuzinam. Po Mitsubishjevi oceni je za 15 odstotkov tišji, znižali pa so tudi stopnjo vibracij. Čeprav gre za evolucijo, se pri Mitsubishiju radi pohvalijo, da je novi Pajero po trenutno še aktualnem povzel od 22 do 26 odstotkov delov (odvisno od različice). Vsi drugi odstotki so novi.

Med največjimi izboljšavami omenimo v standardni paket vključena sistem stabilnosti in sistem proti zdrsu koles, prenovljeno je podvozje, pri petvratni različici je dobavljiv sistem Hide&Seat, ki tretjo sedežno vrsto (zasilno) zloži v ravno dno …

Pri motorjih je največ izboljšav doletelo ’konje’ 3, 2-litrskega dizla, ki ima po novem tehnologijo skupnega voda in v kombinaciji s samodejnim menjalnikom 170 ’konjev’ ter izpolnjuje normo Euro 4. Oba petstopenjska menjalnika, ročni in samodejni, sta prenovljena stara znanca. Pri dizlu bo mogoča izbira med obema, bencinski 3.8 V6 pa bo možno naročiti le z avtomatiko.

Pri nas bodo novega Pajera začeli prodajati že ta mesec. Cene se bodo gibale od 9, 7 do 12 milijona tolarjev.

Prvi vtis

Videz 3/5

Dovolj drugačen od predhodnika, da ostaja nezamenljiv, in premalo drugačen, da bi predramil še koga drugega kot ljubitelje dobre klasike.

Motorji 3/5

Dizel, ki je dobil skupni vod, čez nekaj časa pa še bencinski V6. Izbire ne bo veliko.

Notranjost in oprema 3/5

Razen visokega sedenja in ročk za oprijem v skrajnih razmerah vožnje ni čutiti, da gre za robustnega terenca. Zlasti ne ob zaslonu, občutljivem na dotik, in 30-gigabajtnem disku.

Cena 3/5

Cena 9, 7 do 12 milijonov tolarjev pomeni, da ostaja novinec v okvirih še aktualnega Pajera.

Prva ocena 4/5

Pozabite nanj, če ga ne potrebujete. Tisti, ki so ga resnično potrebni, ga bodo cenili vsakič, ko jim ne bo treba pešačiti na strma, blatna in zasnežena pobočja. Za nastopaštvo v mestnih središčih izberite rajši kaj drugega. Pajero je ustvarjen za drugačne naloge.

Mitja Reven

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj