Fiat z novim Doblojem cilja na sam vrh pri lahkih dostavnikih oziroma pri avtomobilih, ki so lahko izjemno praktični. Dobro se je izkazal tako za delo kot rekreacijo.
Velik prtljažnik je zelo praktična reč in ta je v Dobloju Maxi še posebno povečan. Z evropaleto v zadnjem delu ne bo težav, če pa ne sodite med tiste, ki takšne avtomobile uporabljajo za razvažanje tovora, lahko rečemo, da je simpatičen avto za vse, ki pri svojih prostočasnih aktivnostih uporabljate nekoliko večje športne rekvizite. Gorsko kolo, na primer, lahko mirno spravite v prtljažnik, ne da bi vam bilo treba podreti sedeže. No, le prednje kolo je treba sneti.
Prtljažnik v osnovi požre dober kubični meter tovora, če podremo klopi, ta zraste na štiri kubične metre. Prtljažnik pri izvedbi Maxi meri 1.300 milimetrov v dolžino in 1.250 v višino, medtem ko je zadnja polica oddaljena 600 milimetrov od dna prtljažnika. Širina med notranjima kolotekoma je 1.191 milimetrov. Z nosilnostjo 425 kilogramov in petimi sedeži je avto primeren za različne naloge in se ne ustraši obremenitve. V trenutkih, ko je polno naložen, tudi ne popusti, saj ga poganja odličen motor s 135 'konji', ki jih doseže pri 3.500 vrtljajih na minuto, in predvsem z največjim navorom 320 njutonmetrov pri 1.500 vrtljajih. Ob vsem tem niti ni požrešen.
Poraba na testu je bila 7,1 litra na 100 kilometrov, medtem ko je na normnem krogu popil 6,4 litra dizelskega goriva. Zato ga nehote prištevamo bolj k osebnim avtomobilom kot dostavnikom in ne nazadnje se tako tudi pelje. Kljub dostavniški zasnovi in podvozju ne poskakuje prek neravnin (na račun povsem nove zadnje preme), ko je prazen. Sicer pa med vožnjo po ovinkih nagibanja ali pozibavanja ni bilo, kar pomeni nasmejane otroke po koncu nedeljskega izleta.
A Doblo ni samo navduševal, in ko gremo v dlakocepske detajle, smo zabeležili opazko, da je bilo težko nastaviti prijetno delovanje klimatske naprave v vročih poznopoletnih temperaturah, predvsem pa tudi zmoti, da prezračevalnih rež ni mogoče bolj prilagodljivo usmeriti. Nekoliko nerodno so mu dodelili tudi držala za pijačo, saj jih med vožnjo težko dosežeš. Kak predal ali predvsem bolje razporejen predal bi mu prišel zelo prav. Pogrešali smo še tempomat, ki bi takšnemu avtomobilu, s katerim se z lahkoto odpraviš kam daleč, zelo prikupil dolgočasno vožnjo na avtocesti. Poleg nizko nameščenega volana (tudi ko ga nastavimo na najvišji položaj), ki bo zmotil voznike z dolgimi nogami, je še edina pripomba glede odpiranja stranskih potniških vrat.
Otroci so imeli kar težave stisniti varovalni gumb, ki sprosti zapah, da se vrata odprejo ali zaprejo. Če nekoliko ošvrknemo še konkurenco, lahko vidimo, da Doblo Maxi ni poceni, resda veliko ponudi, a cena testnega Dobloja z 21 tisočaki ni nizka.
Slavko Petrovčič foto: Peter Kavčič
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del