Pri novi Micri bodo (postopoma) ponudili dva trivaljna bencinska motorja, ne bo pa dizla!
Odločitev, da v mestnem avtomobilu ne bo dizla, je morda presenečenje za ljubitelje navora, po drugi strani pa poudarjajo, da so s (prisiljeno polnjenim) bencinskim trivaljnikom zagotovili dovolj poskočnosti, prožnosti in predvsem varčnosti, da kupci ne bodo prikrajšani. Skupaj z varčnostjo pa pride tudi naravovarstvena naravnanost, zato naj o dizlu sploh ne bi premišljevali. Sklep je mogoče še toliko bolj čuden, če vemo, da bi si lahko znotraj hiše Renault-Nissan spet izposodili motorje dCi.
Povsem možno pa je, da bo šla izmenjava v drugi smeri, saj so pri Nissanu zelo ponosni na svojo novo platformo in seveda trivaljna motorja, ki bodo mogoče romali pod (oziroma v) kakšen majhen francoski avtomobilski izdelek. A o tem lahko le ugibamo, saj so pri Nissanu na zelo natančno in jasno vprašanje zgolj namignili, da je na razpolago tudi za druge. Drugi so očitno francoski lastniki.
Povsem nova platforma s suhoparno oznako V (ki naj bi nakazovala na angleško besedo versatile oziroma po naše vsestranska) bo do leta 2013 poleg nove Micre četrte generacije gostila še dva majhna avtomobila z Nissanovim znakom. Platforma je malce širša kot pri odhajajoči Micri (ki jo bodo prodajali še do konca leta), medosje pa je raztegnjeno za 20 milimetrov. Kljub izdatnejši velikosti je platforma lažja in vzvojno trdnejša, precej truda pa so vložili tudi v 'hujšanje' drugih sestavnih delov.
41-litrska posoda za gorivo je lažja za 2, 2 kilograma, izpušni sistem za 3, 2 kilograma, sprednje vpetje in vzmetenje pa kar za devet kilogramov. Lažji so tudi sedeži, armaturno ploščo sestavlja manj delov, in če zraven prištejemo še manjši motor, lahko kmalu izračunamo, da je nova Micra v primerjavi s staro shujšala kar za 35 kilogramov. V notranjosti so pridobili nekaj prepotrebnih milimetrov, ki omogočajo več svobode potnikom na zadnji klopi. Za prostornost okoli glav je poskrbela nova oblika karoserije, za manj bolečih kolen pa več milimetrov v predelu nog, ki so jih dobili tudi tako, da so posodo za bencin premaknili za sedem milimetrov bolj proti zadku.
Osnovni prtljažnik ostaja v sivem povprečju (265 litrov), ob povsem pospravljeni zadnji klopi pa Micra razveseljuje s kar 1.132 litri! Voznik bo še vedno sedel razmeroma visoko, kar bodo cenili predvsem manjši (tukaj bi verjetno moral napisati manjše), pod armaturno ploščo (ki deluje na žalost kar malce ceneno) pa so za večje udobje stopalke premaknili za 20 milimetrov bolj proti motorju. Ostaja pa rešitev, ki je bila med ženskami zelo dobro sprejeta: sedalni del sopotnikovega sedeža se lahko z eno potezo spremeni v uporaben prostor za shranjevanje ročne torbice.
Trivaljniki, ki so nekoč že veselo brneli po našem svetu, so se zaradi strožjih okoljevarstvenih zahtev tako rekoč prerodili. Imajo manjšo maso, zanje potrebujemo manj delov, predvsem pa so varčnejši kot štirivaljni bratje. Imajo pa to grdo lastnost, da se radi tresejo, kar so pri Nissanu poskušali omejiti z uporabo asimetrične glavne gredi. S tem so omejili tresljaje, ostaja pa tako značilen grgrajoč zvok motorja, ki zveni nekako tako, kot bi bokserski Subarujev motor nekdo držal za grlo.
Glede prisilno polnjenega motorja, ki bo za boljši pretok imel tudi zahtevnejši (in dražji, zato ga ni pri osnovnem motorju) neposredni vbrizg goriva, so še precej skrivnostni, saj se raje kot z zmogljivostmi hvalijo z vrhunskim izpustom CO2, ki znaša zgolj 95 gramov na prevoženi kilometer. To so dosegli z ročnim petstopenjskim menjalnikom, pri neskončnostopenjskem CVT-ju pa moramo žrtvovati nekaj poskočnosti, pa tudi varčnosti in s tem ekološke sprejemljivosti.
Ročni menjalnik je prav tako igrivo nezahteven za uporabo kot pri predhodniku, zato ga vsekakor priporočamo. Če pa vseeno vztrajate pri udobnejši vožnji, ki jo omogoča CVT, le opozorilo, da ne ljubi polnega plina. Če se vozite umirjeno, bo samodejnež povsem sprejemljiv, sicer pa pri živahnejšem vozniku kljub nekaterim dodelavam (boljša odzivnost in manjše trenje) kmalu postane nadležno glasen.
Kot zanimivost naj še povemo, da ni načrtov za električno gnano Micro. Pravijo, da v nasprotju s tekmeci nočejo skleniti kompromisov, zato so s prstom znova pokazali na svojega Leafa, ki je po njihovem mnenju pravi odgovor na ekološko naravnanost v mestih. Leaf je bil že v osnovi mišljen kot električni avtomobil, Micra pa bi bila le predelava. In tega, tako njihovi strategi, nočejo. Prav tako ni načrtov za trivratno različico.
Kot smo pri Nissanih že navajeni, bodo ponudili tri pakete opreme: Visia, Acenta in Tekna. Vse Micre bodo imele v serijski opremi šest varnostnih blazin in stabilnostni ESP, od Acente pa bo na voljo tudi samodejna klimatska naprava. In prav omenjena srednja stopnja, ki bo ponujala še tempomat z omejevalnikom hitrosti, po višini nastavljiv voznikov sedež, usnje na volanskem obroču in prestavni ročici, radio s CD-predvajalnikom in sistem za prostoročno telefoniranje, naj bi se v Sloveniji tudi najbolje prodajala. Za nerodne voznike bo zanimiva tudi rešitev, ki pomaga bočno parkirati. Prikaz delovanja si oglejte v videu na naši spletni strani.
Novo Micro bodo za evropski trg izdelovali v (poceni) Indiji, ne pa več v (dražji) Veliki Britaniji, kjer sicer po novem izdelujejo Juka. Zato bodo prodajalci in zastopniki v posameznih državah morali računati tudi na šesttedenski ladijski prevoz. Tudi v Evropi obstajajo skladišča, odgovarjajo na zlobne namige pri Nissanu, in se hkrati zanašajo tudi na bogato osnovno opremljenost. Kupci naj bi kupovali že narejene avtomobile, saj naj bi bil odstotek tistih, ki bodo hoteli več (ali drugače), zelo skromen.
Nissan Micra 1.2
motor (zasnova): 3-valjni, vrstni
gibna prostornina (cm? ): 1.198
največja moč (kW/KM pri 1/min): 59/80 pri 6.000
največji navor (Nm pri 1/min): 110 pri 4.000
menjalnik, pogon: R5, CVT; prednji
prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, stabilizator
zadnja prema: poltoga prema, vzmetne noge
medosna razdalja (mm): 2.450
dolžina × širina × višina (mm): 3.780 x 1.675 x 1.525
prtljažnik (l): od 265 do 1.132
masa praznega vozila (kg): 910 (940)*
največja hitrost (km/h): 170 (161)*
pospešek 0–100 km/h (s): 13, 7 (14, 5)*
poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 5, 0 (5, 4)*
izpusti CO2 (g/km): 115 (125)*
Nissan Micra 1.2 DIG
motor (zasnova): 3-valjni, vrstni, turbopuhalo
gibna prostornina (cm? ): 1.198
največja moč (kW/KM pri 1/min): 72/98 pri n. p.
največji navor (Nm pri 1/min): 142 pri n. p.
menjalnik, pogon: R5, CVT; prednji
prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, stabilizator
zadnja prema: poltoga prema, vzmetne noge
medosna razdalja (mm): 2.450
dolžina × širina × višina (mm): 3.780 x 1.675 x 1.525
prtljažnik (l): od 265 do 1.132
masa praznega vozila (kg): n. p.
največja hitrost (km/h): n. p.
pospešek 0–100 km/h (s): n. p.
poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): n. p.
izpusti CO2 (g/km): 95 (118)*
* Z neskončnostopenjskim menjalnikom CVT.
Aljoša Mrak, foto: tovarna