Dve zadnji japonski novosti na evropskih trgih med majhnimi družinskimi avtomobili imata kar veliko skupnega. Nissan Micra in Suzuki Swift novega rodu sta oba zrasla in imata dokaj majhno izbiro motorjev.
Nissanova Micra in Suzukijev Swift ostajata med najmanjšimi v svojem razredu, čeprav so konstruktorji pri obeh ravnali podobno – avtomobila so povečali. Swift je tako zrasel za devet centimetrov in je zdaj še daljši od Micre, ki je pridobila le 6, 5 cm.
Tudi vse druge mere so pri obeh zrasle, a večinoma bolj prav pri Swiftu, Micra je celo za 1, 5 cm nižja, kot je bila v prejšnji izdaji. Suzukijev namen je bil tudi povsem jasen: bolj se približati tekmecem, kot so Yaris, Colt ali vsi evropski.
Micra
Micra pa je doživela temeljito preobrazbo – prijeten avtomobilček za zelo izbrane ženske odjemalke z več denarja pod palcem se je ozrl po kupcih, ki imajo manj in tudi ne zahtevajo toliko.
Nissan je tudi Micrino tovarno preselil iz dražje Anglije v ceneno Indijo (glede delovne sile), zaradi novega Micrinega izvora pa se je precej razširila tudi ciljna publika – na že omenjene ljudi, ki iščejo manj zahtevno in cenovno primernejše prevozno sredstvo.
Posledice zasnove pri Nissanu in Suzukiju pa so zdaj očitne: Micra in Swift sta postala večja tekmeca, kot sta bila doslej.
Več o Micrini zasnovi in tem, kaj ponuja, lahko informacijsko zahtevnejši bralec naše revije prebere v našem poročilu o vožnji, ki smo ga objavili v 21. letošnji številki Avto magazina.
Swift
Če podrobneje pogledamo Swifta, ugotovimo, da bo imel kupec precej manj težav z izbiro motorne opreme, kot je običaj pri tekmecih v tem razredu. Za zdaj je na voljo le 1, 2-litrski bencinski motor, turbodizelski bo na voljo v prvih mesecih prihodnjega leta.
Enako velja za naslednjo različico Swifta z običajnim bencinskim motorjem in s štirikolesnim pogonom. Suzuki tudi obljublja, da bo na voljo še varčnejša različica 1, 2-litrskega bencinskega motorja s sistemom ustavi-zaženi, ko motor ob zaustavljanju pred rdečo lučjo na semaforju ugasne in se ob speljevanju samodejno spet zažene.
Kdaj bo ta na voljo za slovenske kupce, tudi še ni znano.
Je pa pri Swiftu za kupce, ki se odločijo za najbolje opremljenega Swifta z oznako Deluxe, na voljo kar precej zanimivih dodatkov, med drugim tudi samodejna klimatska naprava, pametni ključ (vstop in zagon brez uporabe ključa, ta mora biti seveda v žepu) ali radijski sprejemnik s predvajalnikom CD in MP3 ter s priključkom USB.
Zamenjana vloga
Micra in Swift sta tako pravzaprav zamenjala vlogi, zdaj Swift ponuja veliko (in tudi kar nekaj stane), Micra pa bo za nižjo ceno imela tudi 'le' en trivaljnik (z različno močjo, glede na to, da bo močnejši motor dodatno moč pridobival s pomočjo turbopuhala).
Swift bo pred Micro tudi zato, ker bo edini ponujal turbodizelski stroj. Micra pa bo čistejša: različica z močnejšim motorjem in oznako DIG naj bi v zrak izpustila zgolj 95 g CO2 na kilometer, medtem ko bo pri Swiftu najmanj CO2 v zrak izpuščal turbodizelski stroj – 109 g na km.
Suzukija Swifta so tudi pri nas že začeli prodajati, Nissanova Micra pa je obljubljena za prihodnji mesec. To pomeni, da tudi uradnih cen, po katerih bo naprodaj, še ne moremo napisati. Drugače je s Swiftom. Ta je že pri slovenskih prodajalcih, Suzuki pa je ubral precej drugačno prodajno taktiko, kot smo je bili vajeni doslej.
Osnovni trivratni Swift (Club) stane namreč kar 9.990 evrov, petvratni pa še tisočaka več, tudi bogatejša oprema z oznako Comfort pomeni dodatnega evrskega tisočaka. Za bogato opremljenega petvratnega Swifta v različici Deluxe bo kupec moral odšteti 12.990 evrov.
Po prvih podatkih o ceni Micre, ki naj bi za osnovno različico znašala kar dva tisoč evrov manj kot pri Suzkuiju (Micra bo samo petvratna), je zares zanimivo, kakšen prodajni učinek bo lahko dosegel novi Swift. Ter seveda tudi, ali bo Micra s svojo že skoraj 'revolucionarno' ceno postala bolje prodajan Nissanov model, kot smo bili vajeni do zdaj.
Model: Swift 1.2 VVT
motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, bencinski
gibna prostornina (cm3): 1.242
največja moč (kW/KM pri 1/min): 69/94 pri 6.000
največji navor (Nm pri 1/min): 118 pri 4.800
menjalnik, pogon: R5, spredaj
prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni vodili, stabilizator
zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika
medosna razdalja (mm): 2.430
dolžina × širina × višina (mm): 3.850 x 1.695 x 1.510
prtljažnik (l): 211/860 (874)*
masa praznega vozila (kg): 945 (960)*
največja hitrost (km/h): 165
pospešek 0–100 km/h (s): 12, 3
poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 5, 0
izpusti CO2 (g/km): 116
Za tehnične podatke Micre poglejte v članek Vozili smo: Nissan Micra.
Tomaž Porekar, foto: Vinko Kernc
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere