Več kot očitno je, da pri Nissanu z novo Micro niso želeli ponoviti napake, ki so jo zagrešili z Micro četrte generacije.
Morda malce strogo povedano, a vseeno – Micra četrte generacije, ki so jo izdelovali v Indiji, je pripeljala k precejšnjemu zmanjšanju zanimanja kupcev za nakup Nissanovega najmanjšega modela. Ta je bil od leta 1983, ko se je rodila prva Micra, vseskozi zelo priljubljen model, kar se z drugo generacijo (leta 1992) in tudi s tretjo (leta 2002) ni spremenilo. Leta 2010 se je rodila že omenjena nesrečna Micra četrte generacije. In ker se je prodaja ustavila, so se pri Nissanu zamislili. In ker se je v vsej zgodovini Micre zanjo odločilo več kot sedem milijonov kupcev, je jasno, da se takšnega modela ne zavrže kar tako.
Zdaj, z novo, peto generacijo bodo poskusili Micro spraviti nazaj na pota, kjer je že bila. Tudi zato se njenega predstavljanja lotevajo skrajno previdno in preudarno. Pot do kupcev bo še dolga, precej krajša pa je do avtomobilskih novinarjev. Le nekaj dni po pariškem salonu, kjer smo sploh prvič lahko videli novo Micro, smo jo že vozili na Danskem, na srečanju žirantov za evropski avto leta. Zdaj so pri Nissanu pripravili novo srečanje, ki je temeljilo bolj na tehničnih elementih nove Micre.
Med vožnjo nove Micre po Bridgestonovi testni progi v Rimu smo preizkušali njihov sistem Trace Control, ki preprečuje predvsem podkrmarjenje pri (pre)hitri vožnji v ovinku. Sistem zazna izgubo podlage pod sprednjimi kolesi, zato z rahlim zaviranjem poskrbi, da se težišče avtomobila ponovno pomakne naprej, s tem pa posledično zagotovi boljši oprijem pogonskih koles. Jasno, če smo v ovinku prehitri, tudi Trace Control ne zmore čudežev, in takrat vmes poseže ESP, a dokler smo v ovinku le hitri, in ne prehitri, sistem deluje odlično. Tako na testni stezi nismo podirali hitrostnih rekordov, ampak predvsem iskali idealno (in hitro!) linijo. Ko sistem deluje, se to vidi na osrednjem zaslonu in tudi čuti pri vožnji, kot bi deloval ESP, pa seveda ne. Namen sistema je zagotoviti hitrejšo in lažjo vožnjo skozi ovinek. Hkrati je potrebnih bistveno manj manevrov z volanskim obročem kot pri vožnji brez vključenega sistema. Tudi odmik vožnje od notranjega roba cestišča (oziroma v našem primeru testne proge) je manjši, posledično je vožnja sicer hitrejša, a bolj nadzorovana in lažja.
Jasno, to še zdaleč ni vse, kar Micra ponuja. Toda, kot rečeno, o njej smo v Avto magazinu že pisali (številka 23), bolj podrobno pa bomo v začetku januarja, ko bo sledilo novo in temeljitejše preizkušanje ter bodo zagotovo znani tudi že cene in opremski paketi, ki bodo na voljo v Sloveniji. Namreč, Micre, ki smo jih vozili zdaj, so bile še predserijske, januarja pa bodo serijske, takšne, kakršne bodo romale k prvim kupcem.
besedilo: Sebastjan Plevnjak, foto: Sebastjan Plevnjak, tovarna