Nissan Murano

22. 9. 2008 | Aljoša Mrak
Deli

Murano je začel pred petimi leti svoj bojni pohod najprej v ZDA, šele pred tremi leti pa je zapeljal tudi v Evropo. Odločitev je bila seveda premišljena, lahko bi dejali celo racionalna, saj je severnoameriški trg za tega športnega terenca še vedno najpomembnejši.

Tam so namreč prodali kar desetkrat več Muranov kot v Evropi. A zdi se, kot da pri Nissanu z Muranom na stari celini še vedno nimajo večjih načrtov. Drugače si ne moremo razlagati dejstva, da tudi po tokratni prenovi znova stavijo svoje karte le na 3, 5-litrski bencinski V6 in menjalnik CVT. Kaj pa turbodizel?

Ni ga, in kot kaže, ga v kratkem (če sploh kdaj) tudi ne bo. Zato je (in tudi bo) Murano bolj kot ne eksot na naših cestah, in to kljub dejstvu, da je v notranjosti tega velikana prijetno. Pred voznikom se bohotijo novi merilniki, materiali so kakovostnejši in zadnjica bo hvaležna načrtovalcem, da so zamenjali tudi sedeže.

Poleg izdatnejše velikosti za malce več prestižnosti poskrbijo tudi usnje z dvojnimi šivi in vložki iz pravega usnja. Novi Murano je nameščen na novo platformo, ki so si jo pri Nissanu sposodili pri ameriškem modelu Altima. Nova osnova je zaradi izdatnejših prečnih in vzdolžnih ojačitev za približno 50 odstotkov trša, kar povečuje predvsem vzvojno trdnost, večjemu udobju v prid pa so Muranu pritaknili novo večvodilsko zadnjo premo. Od odbijača do odbijača je novega Murana tudi zaradi nove platforme več za 64 milimetrov. Za štirikolesni pogon skrbi sistem All Mode 4x4, ki smo ga že obdelali pri Qashqaiu+2.

Muranov že poznani 3, 5-litrski motor V6 so posodobili, zato se je največja moč povečala na 188 kilovatov (256 'konjev') in navor na zavidljivih 334 Nm. Aluminijast blok in glava motorja tega za 22 'konjev' močnejšega motorja zagotavljata poleg skromne velikosti tudi manjšo maso, kar se pokaže predvsem v boljši vodljivosti (nov servovolan, ki deluje v odvisnosti od hitrosti! ) in voznosti.

Za učinkovito povezavo s kolesi skrbi neštetostopenjski Xtronic CVT, ki se pohvali z novimi ležaji in boljšimi tesnili, zato je kar za 20 odstotkov manj trenja. Pri Nissanu so še posebej prisluhnili željam kupcev, da se motorni vrtljaji višajo skladno z večanjem hitrosti, kar so pogrešali pri prejšnjem modelu, zato je elektronsko krmiljeni menjalnik zdaj na novo uglašen.

Zelo veliko pozornosti so namenili novemu videzu, saj je prednji del agresivnejši, zadnji pa ima nekaj skupnih točk z obliko Qashqaia, zelo ponosni pa so tudi na lak, ki s pomočjo sonca deloma sam popravi tako osovražene praske. Te ponavadi nastanejo recimo v avtopralnicah in med vožnjo mimo grmovja, ki raste ob kolovozih.

Tako imenovani Scratch Shield je prozoren namaz, ki je zaradi posebne mešanice prožne smole s klasičnim prosojnim lakom zmožen vsaj deloma zaliti manjše praske. Seveda ni treba razlagati, da dobite v dobro založenem Murano vso možno opremo, od navigacije do prostoročnega sistema Bluetooth, od učinkovite klimatske naprave do velikega strešnega okna.

Velja pa poudariti novosti. Kameri za pomoč pri vzvratni vožnji sta dobili pomoč v obliki kamere pod zunanjim (sopotnikovim) vzvratnim ogledalom, kar pomaga predvsem pri visokih robnikih. Murano je izredno dobro prepreden z elektriko, saj so tako vrata prtljažnika kot zadnji sedeži (naslon! ) električno pomični. Ne le to: prtljažnik in naslone zadnjih sedežev lahko odprete oziroma preklopite kar z daljinskim upravljalnikom, recimo takrat, ko se polni škatel vračate iz trgovine.

Aljoša Mrak, foto: tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol