Nokian WR

15. 2. 2007 | Aljoša Mrak
Deli

Led, sneg in brozga so na Finskem stalnica. Na področju, velikem kot Nemčija, kjer živi le 5, 2 milijona ljudi, je kar 188 tisoč jezer, ki jih zimske temperature naredijo prevozne tudi za štirikolesnike. Idealno za zimske radosti z avtomobilom torej, pa naj bo govora o cestah ali jezerih!

Zato ni čudno, da so pri finskem Nokianu zaposleni strokovnjaki za zimske gume, ki se radi pohvalijo, da so na področju Skandinavije najuspešnejši pri prodaji zimskega ’črnega zlata’. A globalno segrevanje in potreba po novih izzivih, da ne govorimo tudi o višjem dohodku, jih žene naprej. Zato je nastala guma Nokian WR, ki se počuti najbolje pri višjih temperaturah, ko led in sneg postaneta brozga. Torej v razmerah, ki so zelo pogoste tudi v Sloveniji oziroma državah osrednje Evrope!

Zato so pri Nokianu, kjer že 70 let izdelujejo zimske gume in so najsevernejša tovarna gumarske industrije, že leta 1990 izdelali poligon, kjer simulirajo pogoje, ko nastane brozga. Da je proces testiranja zelo zapleten, priča podatek, da porabijo pri testiranju kar 70 odstotkov časa za pripravo poligona, le slabo tretjino pa za akcijo z različnimi avtomobili. Seveda, težava je z zmesjo, saj mora biti čim bolj enaka med celotnim preizkusom, da so testiranja lahko sploh primerljiva! In prav ta testiranja so jih pripeljala do nove gume, ki je nasledila pet let staro Nokianovo WR prve generacije.

Nova WR se lahko pohvali z nesimetričnim vzorcem tekalne površine (ko zunanji del poskrbi za boljšo oprijemljivost po suhem, bolj razbrazdan notranji del z globokimi utori pa za boljše odvajanje vode izpod gume), uporabo sodobnih materialov (silika in – ne boste verjeli – ogrščično oziroma repično olje! ), ki zagotavljajo boljšo oprijemljivost pri nizkih temperaturah in zmanjšujejo porabo goriva, dodatnimi ojačitvami med utori za boljšo vodljivost, predvsem pa s sistemom prilagodljivih ’blokov’ na tekalni površini in skrbno začrtanimi utori, ki zagotavljajo učinkovitejše zaviranje.

Sistem deluje tako, da pri močnem zaviranju prvi deli izpodrinejo brozgo (vodo) izpod gume, šele drugi del teh ’blokov’ tekalne površine pa pride v stik s površino in učinkovito zavre. Kot bi gledali pri delu krtačo ali zobno ščetko: prvi del ščetin se nagne in odstrani večino umazanije, šele drugi del ščetin pa se učinkovito oprime podlage, pa naj bo to zobna sklenina ali kaj tretjega. Guma Nokian WR bo pri naših vulkanizerjih v jeseni 2007 v kar 33 različnih velikostih, na voljo pa bo od 14 palcev (in hitrostnega razreda T) do kar 20 palcev (in hitrostnega razreda W).

Pravijo pa, da bo v letu 2008 možnost izbire še večja! Seveda so pri skandinavskem izdelovalcu avtomobilskih gum razvili še različice za limuzinske kombije in manjša tovorna vozila. Nova guma za limuzinske kombije se imenuje WR C Van (in na žalost nima veliko skupnega s svetovnim prvenstvom v reliju, kjer so Finci izjemno uspešni! ), kjer je poleg dobre oprijemljivosti v zimskih pogojih in brozgi poskrbljeno še za primerno stopnjo udobja, guma za manjša tovorna vozila pa ima oznako WR C Cargo. Pri tej so največ pozornosti namenili dolgotrajnejši uporabi in dodatnim obremenitvam. Morda pozno za letošnjo sezono (čeprav se zima sploh še ni prav začela! ), vsekakor pa zelo zgodaj za prihajajočo zimsko sezono so pri Nokianu predstavili svoje novo orožje.

Tudi gumarska industrija se očitno pripravlja na toplejša leta, ko bo tudi v višje ležečih in izpostavljenih krajih voznike bolj kot sneg zaposlovala brozga. In takrat bodo še kako prav prišle izkušnje, ki so jih pri Nokianu pridobili na daljnem severu in jih strnili v zelo poveden rek: zaupajte domačinom!

Aljoša Mrak

Foto: Tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol