O Peugeotu 3008 je že veliko znanega, a smo z njim vseeno opravili še en zahteven test - preizkusili smo ga pri zelo nizkih temperaturah in na sneženi oziroma kar ledeni podlagi.
Pred kratkim okronani slovenski avto leta je svoje poslanstvo opravil v slogu do zdaj ugotovljenega. Tako kot je navdušil na vseh dosedanjih preizkušanjih, se je odlično izkazal tudi na ledeni stezi v francoskem Val d'Iseru in na okoliških cestah. Pri tem sta mu bila v glavno oporo predvsem dva sistema – Advanced Grip Control, ki z različnimi programi (običajen, sneg, blato, pesek, izključen ESP) poskrbi za različne prenose moči, in sistem HADC (Hill Assist Descent Control). Slednjega smo seveda preizkusili med vožnjo po strmih klancih navzdol, a ne po običajnih cestah, temveč kar po zasneženih gozdnih stranpoteh. Sistem ni razočaral – s položajem samodejnega menjalnika v D se hitrost giblje okoli 18 kilometrov na uro, pri tem pa lahko voznik tudi zavira oziroma malenkostno pospešuje. Če je klančina prevelika, pa lahko prestavimo v nevtralni položaj N, kjer elektronika poskrbi za konstantno hitrost 3 oziroma 6 kilometrov na uro, odvisno od strmosti naklona.
Vožnja je tako bolj kot ne povsem nadzorovana in izjemno nezahtevna, s čimer si sistem zasluži nadpovprečno pohvalo. Seveda omenjeni sistem tesno sodeluje tudi s sistemom Advanced Grip Control, ki poskrbi za kar se da najboljši oprijem oziroma pogon na slabši podlagi. V nasprotju s številnimi sistemi pa slednji hipno ne odvzame skoraj vse moči, ampak le toliko, kot je potrebno, da se kolesa ne zavrtijo v prazno. Speljevanje na sneženi podlagi je tako precej bolj enostavno, enako pa tudi vožnja skozi ovinke. In to ne glede na to, ali so pod kolesi pesek, blato ali celo sneg. Jasno, sistem nikakor ni nadomestilo za štirikolesni pogon, a v svetu dvokolesnih se zdi ta trenutek Peugeotov zelo dovršen.
Tako lahko po izbranem v Sloveniji očitno tudi Francozi, v okviru evropskega avta leta pa kar vsa Evropa pričakuje podobnega zmagovalca. A četudi ne zmaga, so s 3008 zmagali pri Peugeotu. Pravijo namreč, da je prodaja odlična, to pa ne nazadnje tudi največ šteje.
besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Peugeot, Sebastjan Plevnjak
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere