Fordova Fiesta ima dolg staž, saj je lani praznovala že 40 let. Zdaj je tu nova generacija, pri kateri so marsikaj hoteli narediti primernejše za uporabnike.
Ford je na začetku julija že začel prodajati naslednji rod Fieste, ki je na slovenskem trgu na voljo od konca avgusta. Značilno zanjo je močno izpopolnjen nabor vozniških pomočnikov, ki so jim dodali zelo širok nabor opremskih različic. Trem že uveljavljenim ravnem, ki bodo kupcem najprej na voljo, se bo konec leta pridružila še ponudba bogatejše opreme, Vignale in ST-Line, na začetku 2018 še križanec Fiesta Active. Za pozneje pa Ford najavlja tudi vsaj 200-'konjsko' športno Fiesto ST. A najprej bo na voljo običajna, s tremi nivoji opreme (Trend, Style in Titanium) ter štirimi bencinskimi in dizelsko motorno različico (obe najzmogljivejši različici bosta na voljo pozneje).
Fiestin videz je zdaj seveda bolj odrasel, kar so dosegli tudi z nekaj daljšo (plus 7,1 cm) in širšo (plus 1,3 cm) karoserijo. Manj oblikovnih sprememb je na sprednjem delu, kjer so ohranili značilno Fordovo masko, ki je različna glede različice (navadna, Vignale, Titanium, Active, ST in ST Line). S spremenjenimi lučmi (tudi z LED dnevnimi in zadnjimi lučmi) so vseeno dosegli, da je nova Fiesta takoj prepoznavna. Še najmanj spremenjena se zdi nova Fiesta pri pogledu s strani, z le za 0,4 centimetra podaljšano medosno razdaljo, povsem nov videz pa ima zadek.
Kabina zagotavlja zdaj za odtenek več prostora za oba potnika spredaj, zadaj se zdi prostornost ohranjena na dosedanji ravni. Podobno velja tudi za prtljažnik, ta je dovolj velik, v dražjih opremskih različicah z dodatkom dvojnega dna, kar omogoči ravno nakladalno površino, če prevrnemo oba predeljena dela zadnjega naslonjala. Upravljavski del Fiesta je zdaj zasnovan povsem na novo. Dvoje merilnikov z dodatnim informacijskim zaslonom na sredini je praktično prevzetih iz prejšnje, na osrednjem delu sredinske konzole pa je zdaj na primerni višini lahko nameščen manjši ali večji zaslon na dotik (6,5- ali osempalčni). S to novostjo so pri Fordu zdaj večino upravljavskih gumbov ukinili. Infozabavne funkcije in še marsikaj drugega zdaj voznik upravlja prek zaslona, na voljo je seveda tudi Fordov dokaj novi sistem Sync 3.
Omeniti velja nekaj tehnoloških novosti, ki jih je deležna nova generacija Fieste. Prvič pri Fordu bodo vgrajevali samodejno zaviranje v sili z zmožnostjo razpoznavanja pešcev - tudi v temi, če bodo te osvetljevale luči avtomobila. Dodatno lahko ta sistem poskrbi za preprečevanje lahnih naletov tudi pri parkiranju s sistemom za aktivno pomoč pri parkiranju, dobrodošel je tudi sistem za razpoznavo prečnega prometa pri vzvratni vožnji s parkirnih prostorov. Pri Fiesti so na voljo omejevalnik hitrosti ali tempomat, ta je lahko tudi aktivni. Prav tako so na voljo pomočnik za ohranjanje vožnje po voznem pasu ter za nadzor nad vozili v mrtvem kotu.
Motorna ponudba je prevetrena. Zdaj sta na voljo dva bencinska trivaljnika, običajni atmosferski 1,1-litrski in litrski s prisilnim polnjenjem. Manjši trivaljnik je novost, skrbi za osnovno mobilnost, mogoče ga je izbrati v dveh različicah (70 in 85 'konjev'). Že dvema znanima različicama turbobencinskega trivaljnika (večkrat razglašen za mednarodni motor leta, s 100 in 125 'konji') se bo konec leta pridružil še močnejši s 140 'konji', Ford pa za motorno opremo v Fiesti ST najavlja motor enake prostornine z vsaj 200 'konji'. V ponudbi za 'klasične' kupce ostaja 1,5-litrski turbodizel (85 ali 120 'konjev', slednji bo na voljo šele proti koncu leta). Oprema z menjalniki je prav tako enostavna: 1,1-litrski ima petstopenjski ročni, litrski EcoBoost in turbodizelski motor imata šeststopenjski ročni, pri osnovni različici EcoBoosta je mogoče dobiti tudi klasični šeststopenjski samodejni menjalnik.
Kot eden redkih se je Ford pri naslednjem rodu svoje Fieste odločil za ponudbo tri- ali petvratne različice. Z uporabo razvitih računalniških programov za računanje boljšega obnašanja pločevinaste kletke ob trkih so vzvojno trdnost karoserije izboljšali za 15 odstotkov.
Fordov novi rod ima glede poimenovanja na evropskem trgu ime z najdaljšim izročilom (in več kot 17 milijoni izdelanimi primerki). Fiesta je lani praznovala 40 let in z njeno naslednjo izvedbo pri Fordu ohranjajo ambicije zdaj edinega 'pravega' ameriškega ponudnika na evropskem trgu – z močnim argumentom glede kakovosti izdelave. Tako znova načrtujejo, da se bodo skupaj s Volkswagnovim Golfom potegovali za naslov najbolje prodajanega modela v Evropi.
besedilo: Tomaž Porekar · foto: Ford