(Nova) Honda Jazz

Nobene skrivnosti ni: Jazz, tudi novi, je v osnovi namenjen mestnim vožnjam in ­ljudem, ki želijo biti drugačni od povprečja. Menda se temu reče tudi 'lifestyle'.

7. 10. 2008

Jazz

Jazz je, ko se je leta 2001 (pri nas pa leto kasneje) pojavil na trgih, povzročil manjšo revolucijo: nesporno je spadal v segment B, med male avtomobile, a je bil od (vseh) njih drugačen. Danes ni več tako – podobne ponudbe je kar nekaj, čeprav se zdi, da nastali razred ni najbolj posrečen. Gre namreč za vmesni člen med klasičnimi kombilimuzinami in klasičnimi limuzinskimi kombiji (tega razreda), ki pa je očitno premalo izrazit.

Vseeno pa Jazz še danes v nekaterih stvareh prednjači in vse, kar je dobrega, so pri snovanju novega Jazza obdržali. Na videz morda ni opazno, vendar gre tehnično za nov avtomobil, saj je okoli 90 odstotkov sestavnih delov novih, je pa tudi res, da je povsem enaka kot prej njegova filozofija. Ker je bil prejšnji Jazz, gledano globalno, dobro sprejet.

Tehnične novosti se začno že pri osnovi: daljša je medosna razdalja (za 50 milimetrov) in novi Jazz je rahlo daljši (za 55 milimetrov) ter širši (za 20 milimetrov). Nekoliko širša sta tudi koloteka, je pa v primerjavi s prvo generacijo ohranil okretnost, saj je obračalni krog enako velik.

S prirastkom zunanjih mer je več prostorskega udobja za potnike (predvsem na zadnji klopi – 37 milimetrov več kolenskega prostora; za prek štiri centimetre več širine je tudi spredaj in zadaj), večji pa je tudi prtljažnik, ki je prej meril 380, zdaj pa 399 litrov po normnih merjenjih.

Prtljažnik in zadnja klop sta bila že prej Jazzovo srce uporabne tehnične inovativnosti, zdaj pa to velja še bolj. Ker je posoda za gorivo še vedno nameščena v sredino avtomobila, so imeli tehniki bolj proste roke. Tretjinsko deljivi zadnji klopi lahko preprosto dvignemo sedalni del in tako nastane visok prostor za prtljago.

Novost je preprosto zlaganje klopi z eno potezo (pa tudi to, da v tem primeru prednjih sedežev ni treba več pomikati naprej), tako pa se podaljša prtljažnik; nastali prostor ima povsem ravno dno in dolžino 1720 milimetrov, kar menda zadostuje za prevoz treh 26-palčnih gorskih koles, ne da bi jim bilo treba sneti prednje kolo!

Pri različicah z 1, 4-litrskim motorjem bo 'iznajdljiv' in uporaben tudi osnovni prtljažnik: ker ni rezervnega kolesa, je pod osnovnim dnom še 64-litrski prostor za (težje) predmete, odmikanje dna pa je možno na več (uporabnih) načinov. Lahko pa ga tudi pospravite pod zadnjo klop. In če ostane na svojem mestu, je v njem tudi velika in zato uporabna mreža. Tako je prtljažni del zagotovo eden najbolj duhovito zasnovanih, predvsem pa je pri vsaki od možnih konfiguracij zares uporaben. Kljub rekordnim prtljažnim litrom in prilagodljivosti pa je Jazz še vedno za decimeter krajši od štirih metrov!

Med uporabne novosti spadajo tudi večji kot odpiranja zadnjih vrat, kakovostnejši materiali v notranjosti, opora za voznikovo levo nogo, udobnejša prednja sedeža z boljšo bočno oporo, širši zadnji sedeži z dodatnim predalom pod levim sedalom, boljša zvočna izolacija, po višini nastavljiv voznikov sedež ter v dve smeri nastavljiv volanski obroč, že v varnostno poglavje pa spadajo tudi tanjša stebrička A in večje prednja ter majhni trikotni bočni šipi, zaradi česar je vidljivosti naprej še boljša.

Nasploh si poglavje o varnosti zasluži nekaj več pozornosti. Pri Hondi namreč ne merijo le na odlično oceno na 'laboratorijskih' standardih Euro NCAP, ampak mislijo tudi na resnične okoliščine, ko mali Jazz trči z večjim vozilom. Njihova zasnova karoserije je namreč prilagojena absorpciji nastale energije, tudi ko trči z večjim ali drugače zasnovanim avtomobilom. Poleg tega ima vsak Jazz stabilizacijski VSA (po domače ESP), šest varnostnih blazin in aktivna prednja vzglavnika, kar je treba upoštevati pri razmeroma visoki osnovni ceni.

Motorja za Jazz sta (tako kot prej) dva, tudi njuna prostornina je enaka in oba sta (kot prej) bencinska. Po besedah Hondinih mož sta oba nova, za uporabnika pa zmogljivejša in čistejša. Manjši motor ima dovolj moči, toda šele pri višjih vrtljajih, večji pa je že nekoliko športen. K temu motorju ponujajo tudi šeststopenjski robotizirani menjalnik i-SHIFT s samodejnim in ročnim (prestavna ročica ali volanske komande) pretikanjem. To bo sprva tudi vsa pogonska ponudba, namesto dizelskega motorja pa bodo čez okroglo leto ponudili bencinski 1, 3-litrski hibrid. Drugih možnosti za zdaj ne omenjajo.

So pa za novega Jazza pošteno dodelali mehaniko podvozja: geometrijo in zasnovo prednje preme, geometrijo, vpetje in togost zadnje poltoge preme ter odzivnost in natančnost električnega volanskega serva.

Res je, da bo novega Jazza na prvi pogled težko prepoznati, saj drobnih merskih prirastkov ni mogoče opaziti, poleg tega so tudi spremembe (že omenjene večje šipe ter tanjša stebrička A, nova motorna maska, ki se zgleduje po Civicu Type-R oziroma Accordu, druga oblika platišč, žarometa, zadnje luči in še kaj) so razmeroma majhne.

Toda Hondi se je ideja prvega Jazza zdela preveč imenitna, kupcem pa seveda tudi, da se niso odločili za korenitejšo spremembo videza. S tipično obliko – močno naprej pomaknjen potniški del, skoraj tekoča linija bočne silhuete od motorne maske do konca strehe – ostaja prepoznaven, z majhnostjo mestno okreten, s privzdignjeno osnovno opremo in imidžem pa namenjen ljudem, ki jim imidž veliko pomeni. Življenjski slog ali 'lifestyle'.

Prestižna oprema

Med zanimive možnosti pri novem Jazzu štejejo tudi panoramsko okno (serijsko pri 1.4 Executive), dodatek Bluetooth, vhod USB, navigacija (ki pozna tudi Slovenijo), ogrevana sedeža, tempomat, električno zložljivi ogledali, gumbi na volanskem obroču ter hlajenje enega od dveh predalov pred sovoznikom.

Slovenija

Slovenski zastopnik se bo hitro odzval, saj bo novi Jazz na trgu že novembra, cene pa bodo zelo podobne prvi generaciji. Najcenejši Jazz (1.2 Trend) bo med drugim imel samodejno klimatsko napravo, šest varnostnih blazin, VSA in celoten električni paket (vrata, šipe), in to za dobrih 13.000 evrov. Močnejši motor bo za 700 evrov dražji (imel bo tudi malenkost več opreme), robotizirani menjalnik pa za 1.060 evrov, najdražji 1.4 i-VTEC Executive pa bo stal okoli 16.500 evrov. V začetku bodo v ponudbi tri osnovne kombinacije, kmalu pa bo sledila še različica 1.4 Sport, ki bo imela (le) nekaj lepotnih športnih dodatkov.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Prvi vtis
  • Videz

    Čeprav gre za povsem nov model, je obdržal všečno obliko, ki jo je začrtala že prva generacija.

  • Motorji

    Oba sta tehnično odlična, je pa izbira v primerjavi s tekmeci preskopa. Manjka tudi turbodizel, napovedujejo pa hibridno različico namesto njega.

  • Notranjost in oprema

    Duhovite prostorske in uporabniške rešitve, a zaradi barv (in delno potez) preveč zadržana notranjost.

  • Cena

    Jazz ne bo poceni, a je treba upoštevati, da ima že v osnovi zmogljiv motor in da bo že serijsko ponujal marsikaj, kar je v tem razredu na voljo pri bogatejših paketih opreme, za doplačilo in/ali v kombinaciji z močnejšimi motorji.

Prva ocena

Novi Jazz je obdržal celotno filozofijo predhodnika, je pa večino njegovih dobrih lastnosti privzdignil na nekoliko višjo raven, tako da še vedno ostaja ekskluziven na svoj originalni način.