Vsi imajo zgodovino . . Le da pri nekaterih šteje več, pri drugih manj, pri nekaterih je daljša, pri drugih krajša. Zato jo nekateri tudi bolj ponosno poudarjajo.
V istem sosledju so še Familia AP (1977), MPV (1989), Premacy (1999) in seveda prva Mazda5 iz leta 2005. Vsak od njih je svojemu času primerno ponujal dobro rešitev notranjosti za boljše življenje potnikov.
Teh zadnjih, torej Mazd5, so prodali okrog pol milijona, kar brez dvoma potrjuje njeno priljubljenost. Ker pa je danes v tem segmentu na trgu skoraj 20 podobnih vozil, je boj za kupce izjemno težak. Pri Mazdi trdijo, da je pri tem ključnih sedem avtomobilskih poglavij; pa kar lepo po vrsti.
Lahkotnost uporabe in ergonomija. Položaj voznika je takšen, da ima ta dober pregled za vožnjo in počasna manevriranja. Gumbi, zlasti tisti na volanskem obroču, so le del dobre ergonomije, sem pa spada tudi višje postavljeni osrednji zaslon. K uporabnosti šteje lahkotno zlaganje sedežev druge in (izbirne) tretje vrste.
Notranje udobje. Potniki v drugi in (izbirni) tretji vrsti imajo radodarno odmerjen prostor za kolena, zračne reže pa so postavljene tako, da nemoteče, a hitro ustvarijo želeno klimo. Za približno 10 odstotkov so zmanjšali notranji trušč, sedeži so udobnejši, prva dva pa tudi razkošnejših mer. Sedeži druge vrste imajo še 27 centimetrov vzdolžnega pomika in večjo nastavljivost nagiba naslonjala.
Uporabnost. Petica je v osnovi petsedežnik, a je lahko tudi sedemsedežnik. Drugi par bočnih vrat je (še vedno) drsne zasnove, a tokrat posebej kompaktne, kar pomeni manj zahtevanega prostora ob avtomobilu za njihovo odpiranje. Duhovita zasnova sedežev omogoča z dobro zložljivostjo veliko prtljažnega prostora vse do le malo manj kot 1, 6 kubičnega metra. Poleg tega je v notranjosti kar 45 predalov za drobnarije.
Oprema. Poleg danes vsakdanjih elementov ima Mazda5 lahko štirigigabajtni navigacijski sistem TomTom z bluetoothom, 14, 7-centimetrskim zaslonom, občutljivim za dotik, in 99-odstotno pokritostjo Evrope, izboljšan radijski sprejemnik, čitalnik datotek mp3, priključek AUX, samostojen bluetooth (torej tudi če se kupec ne odloči za navigacijski sistem), ksenonske žaromete, nadzor tlaka v gumah (le v kombinaciji s 17-palčnimi kolesi), parkirna tipala zadaj, tempomat in še kaj.
Pogonski stroji. Osnovni motor je znani 1, 8-litrski bencinec, ki so mu tokrat namenili šeststopenjski menjalnik z dolgo šesto prestavo, precej boljši pa je novi dvolitrski bencinski stroj z neposrednim vbrizgom goriva, naprednim hlajenjem, inteligentnim nadzorom zračne lopute in inteligentnim sistemom zaustavljanja motorja, ko se avtomobil zaustavi. Ta motor v primerjavi s prejšnjim porabi za 13 odstotkov manj goriva in v okolje spusti za 15 odstotkov manj ogljikovega dioksida.
Vozna dinamika. Celotno podvozje, torej volanski mehanizem, vzmetenje in blaženje, stabilizatorja, vsa vpetja ter togost karoserije, je naravnano tako, da so sicer neljubi prehodi med pospeševanjem, zavijanjem in zaviranjem ublaženi za večje udobje potnikov, hkrati pa vozniku ostajata dinamičen občutek krmiljenja in zelo dober občutek stika koles s cesto prek volanskega obroča.
Varnost. Že prejšnja generacija si je prislužila pet zvezdic na testu Euro NCAP, pri novem modelu pa so izboljšali zavorni sistem, dodali občutljivejšo tipalo za drsna vrata (ki se zdaj pri električnem zapiranju ob zelo nežni oviri samodejno prenehajo zapirati), karoserijo in vratne mehanizme dodatno ojačili, izboljšali varnost na prednjih sedežih pri naletu vozila od zadaj in izboljšali varnost pešcev.
Oblikovanje. O tem je bilo tudi na straneh AM prelitega že veliko črnila, a je že tako, da mora biti avtomobil kupcu najprej všeč. Zato pri Mazdi5 stavijo na oblikovalski jezik Nagare, in sicer pri obliki zunanjosti v celoti ter zlasti na bokih, armaturni plošči ter površini oblazinjenja sedežev. Zunanjost želi prepričati v osmih barvah karoserije (od tega je ena nova), nova pa so tudi platišča oziroma njihov videz.
Morda se zdi, da zgodovina le ni tako pomembna, kar je morda celo res. Ampak pri snovanju (avtomobila) tradicija gotovo nekaj šteje, lahko pa je to preprosto le še eden od prodajnih adutov. Saj smo vajeni, da avtomobilov že dolgo skoraj nihče več ne kupuje le zaradi njihove tehnike, ampak so pri izbiri zelo pomembna tudi čustva. In to je to.
Vinko Kernc, foto: Tovarna
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del