Eden najbolj zanimivih Peugeotovih avtomobilov zadnjih let je v Sloveniji. Z zanimivo karoserijsko zasnovo, atraktivno obliko in razmeroma skopo pogonsko ponudbo.
Novi 408 je karoserijsko zanimivo zamišljen avtomobil, soroden s Citroenovim C5 X, a karakterno že na videz bolj dinamičen. Ta je zaenkrat tudi njegov edini neposredni konkurent, gre namreč za povsem nov model in svežo nišo, ki je nekakšna mešanica limuzine, kombilimuzine, kupeja in SUV-ja. Čeprav 408 spada v C segment, kjer domuje 308, je kar 32 cm daljši od slednjega (meri 4,69 metra) z 11,2 cm daljšo medosno razdaljo (2,787 m). Širina je sicer enaka, a se zdi 408 že spredaj prostornejši, zadaj pa je razlika še posebej občutna. Pri 1,48 m je le za štiri cm višji od 308 in tako še vedno občutno nižji od 3008. Prtljažnik meri 536 litrov (412 v kombilimuzinskem 308) v bencinski ter 471 v priključni hibridni različici (28 litrov manj tudi, če izberete ozvočenje Focal).
Zanimiv pa je tudi za oči - iz nekaterih kotov mi je še posebej všeč zadek s širokimi boki (pri Peugeotu pravijo, da ima mačjo držo). Okusno so izbrane tudi barve. Modra barva Obsession je privzeta in brezplačna, ostale je potrebno doplačati. V notranjosti je tako kot smo v zadnjem času pri Peugeotu navajeni in predvsem zelo podobno modelu 308. Kvalitetno, prijetno in zanimivo. Čeprav se majhnega volanskega obroča kar nekako ne morem navaditi. Se pa v 408 dobro počutim - že v takšnem z opremo Allure, ki bo med 250 primerki, ki jih naj bi pri nas prodali letos, zelo priljubljena.
Pogonska ponudba je enostavna, a izbira obenem zapletena. Vozil sem vstopni pogon z bencinskim trivaljnikom z 1,2 litra prostornine in samodejnim osemstopenjskim menjalnikom, ki bo sicer marsikoga zadovoljil, a ni ravno poskočen. Če želim več moči, pa imam na izbiro le še dva priključna hibrida - za šibkejšega s 132 kW oz. 180 konjskimi močmi moram odšteti kar deset tisočakov več. Vmes zeva precejšnja luknja in zdi se mi, da bi semu dobro podal predvsem dvolitrski dizelski BlueHDi 180, ki še vedno poganja 5008. Ali pa vsaj bencinski PureTech z enako močjo. Priključni hibridi sicer z baterijo kapacitete 12,4 kWh zmorejo 60 kilometrov električnega dosega (merjeno po mešanem WLTP ciklu).
Pa vožnja v primerjavi s Citroenom C5 X? Peugeot 408 je v vožnji čvrstejši avtomobil, ki lepše nadzira gibanje karoserije in je zato tudi bolje vodljiv. Zato seveda ne premore Citroenove lahkotnosti, a ni nikoli izrazito neudoben. O kakšnem zadovoljstvu med zavoji ne morem govoriti, a gre na prvi vtis v tem smislu za lepo uravnotežen avtomobil.
Preberite tudi test: Test: Citroën C5 X Shine Pack Hybrid 225 ë-EAT8
Sicer pa 408 z opremo Allure in vstopnim bencinskim motorjem pri nas stane 29.300 evrov (začne se še kakšnega tisočaka nižje). V tej opremi so serijski LED žarometi, 17-palčna platišča, desetpalčni zaslon ter instrumentni zaslon in tempomat z regulatorjem hitrosti. Za 39.600 dobim omenjeni 132 kW priključni hibrid z opremo Allure pack (19-palčna platišča, razširjeni asistenčni sistemi) na vrhu ponudbe pa je 165 kW priključni hibrid z opremo GT (3D prikaz na instrumentni plošči, športni paket in aktivni sistem za ohranjanje voznega pasu na primer) za okroglih 44 tisočakov. Težav z dobavami ni.
Še to - pri Peugeotu so izdelali profil kupcev za 408 in ugotovili so, da so to tako imenovani napredni hedonisti. Ti so zahtevni potrošniki, ki radi vozijo in jim je pomembno, da avto izraža njihovo osebnost, zato jim je pomemben videz, všeč pa so jim tudi inovativni avtomobili. Takšnih ljudi naj bi bilo v Sloveniji 10,6 odstotka. Največ pripadnikov te skupine je moških starosti od 35 do 54 let, ki prihajajo iz Osrednjeslovenske regije.