Prodajne številke vsemogočih križancev so še vedno vsak dan večje in jasno je, da si del te, z lahkoto dosegljive pogače, želijo prav vse znamke.
Prav neverjetno je, kako dolgo so križanci že 'in', ne glede na velikost, obliko in moč motorja. Zato je jasno, da si želijo z njimi prodajo okrepiti prav vse znamke. Še več, nekatere so večino moči preusmerile prav v ta segment in ponujajo različno velike avtomobile.
Podobno strategijo so ubrali pri Seatu. A v nasprotju z nekaterimi so ena od redkih znamk, ki se lahko pohvalijo z nadpovprečno dobro prodajo skoraj vseh modelov, pri čemer pa seveda ne želijo izpustiti lahkega zaslužka tudi v segmentu križancev. Tako je zdaj po srednje veliki Ateci in mali Aroni luč sveta ugledal še njihov prvi veliki SUV. Z njim pri Seatu zaokrožujejo modelsko družino križancev, hkrati pa že namigujejo na nov oblikovalski slog.
Zgodba Tarraca je zanimiva. Španci so se odločili, da bodo ime zbrali z javnim glasovanjem, ki je bilo uspešno, saj je sodelovalo več kot 140 tisoč ljudi. A tradiciji se vseeno niso izneverili in tako je tudi najnovejši SUV poimenovan po španskem kraju – Tarraco je namreč ime dobil po španskem mestu Tarragona, ki je zapisan v špansko zgodovino.
Podobno si želijo pri Seatu za Tarraca. Da bi pustil dober pečat, tako s prepoznavnostjo kot s prodajo. Morda mu bo šlo na roko tudi to, da je sicer bil razvit v Seatovem razvojnem centru v Martorelu, a ga bodo izdelovali v Wolfsburgu. To bo navsezadnje nujno potrebno, saj Španci pričakujejo, da bodo s Tarracom našli nove kupce in bo znamka hkrati pridobila ugled.
Verjetno Tarraco ne bo neposredna grožnja drugim modelom iz matične tovarne v Wolfsburgu, a vsaj daljnemu češkemu sorodniku zagotovo ne bo lahko. Tarraco bo zaradi svoje velikosti naprodaj s petimi ali sedmimi sedeži in kot takšen bo z lahkoto zadovoljil še tako velike družinske apetite. V dolžino bo namreč meril več kot 4,7 metra, v primeru petih sedežev pa bo zadaj ponujal vsaj 760 litrov prtljažne prostornine.
Hkrati mu gre na roko nov oblikovalski jezik. Tarraco ga sicer še ni povzel v celoti, je pa na njem že mogoče zaznati nekatere poteze in novosti. Predvsem sprednjo masko, ki bo precej podobna krasila tudi novega Leona. Prav z njim bodo Španci začeli v celoti novo oblikovanje.
A če se vrnemo k Tarracu – poleg oblikovne všečnosti bo njegov veliki adut Volkswagnova platforma MQB-A, ki je namenjena večjim križancem. Z njo so zagotovljeni tako dinamična vožnja, funkcionalnost kot seveda prostornost. Tako kot drugi modeli bo tudi Tarraco ponujal dinamično uravnavanje podvozja (DCC), s katerim bo lahko voznik s pritiskom gumba izbiral med športnim ali udobnim podvozjem. Na začetku bo Tarraco na voljo z dvema bencinskima in dvema dizelskima motorjema. Kupci bodo lahko izbirali med ročnim šeststopenjskim ali samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom DSG, najzahtevnejši pa bodo seveda lahko izbrali Seatov štirikolesni pogon 4Drive.
Za brezskrbno potovanje in zagotovljeno varnost bodo skrbeli številni koncernski varnostno-asistenčni sistemi, vključno z 10,25-palčnimi digitalnimi merilniki. Zanimivo je, da bodo v Tarracu samo LED-luči – tako za notranjo osvetlitev kot tudi za sprednje žaromete. Zadek avtomobila je ob oblikovalski všečnosti prijazen tudi do prtljage – nakladalni rob je nizek, prtljažnik pa nadpovprečno velik.
Novi Seatov paradni konj, ki je bil svečano razkrit sredi prejšnjega meseca ravno v španski Tarragoni, bo v evropske prodajne salone pripeljal že konec leta, v slovenske pa predvidoma na začetku prihodnjega leta.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del