Vozili smo: novi Hyundai i30 je brez iskric, a tudi brez zamer

21. 2. 2017
Deli

Novi i30 je bil razvit in narejen v Evropi. Torej je jasno, da po okusu evropskega kupca, pa čeprav gre za globalni avto, ki bo v enaki obliki naprodaj tudi drugod po svetu.

Pri Hyundaiu zatrjujejo, da so prisluhnili željam, pohvalam in kritikam lastnikov prejšnjega i30. Tudi zato je novinec v vseh pogledih spremenjen in v večini primerov na bolje.

Oblika deluje bolj odraslo in prefinjeno

Še najmanj so se lastniki verjetno pritoževali nad obliko, saj avta verjetno drugače ne bi kupili. A ta je vseeno spremenjena. Čeprav ne bistveno in silhueta bolj kot ne ostaja enaka, pa zdaj i30 deluje nekako bolj odraslo. Sicer bi težko pričakovali, da bo privabljal poglede mimoidočih, a če se boste z njim kamorkoli pripeljali, bo vzbudil pozitivno pozornost.

Izstopa velika prednja maska, ki je drugačna in zdaj s podobo v obliki satovja deluje bolj prefinjeno. Pokrov motorja se elegantno zliva, na eni strani s prednjim odbijačem in na drugi s sredinskim delom avtomobila. Še najmanj drugačna in privlačna je bočna stran avtomobila, a tam pač morajo biti streha, šipe in vrata. Spet bolj zanimiv je zadek avtomobila. Morda bo koga spominjal na kakšen zelo uspešen avtomobil, a kakršnegakoli kopiranja Korejcev ne moremo obtožiti, niti jih ne želimo. Tudi zato, ker je zadek všečen in morda celo najbolj posrečen del avtomobila.

V notranjosti bolj barvito

Z notranjostjo je tako kot z zunanjostjo: nobenih presežkov, a tudi nikakršnih pomembnejših zamer. Še najbolj moteča stvar je količina plastike v notranjosti, a tako je pač z avtomobili z Daljnega vzhoda. Še japonski se je ne branijo! A pri Hyundaiu so to težavo poskušali rešiti z večbarvnimi kombinacijami notranjosti. Tako bo črna verjetno najmanj zaželena, siva ni videti slabo, novost pa je kombinacija črne in modre. Ni napačna, a verjetno ne bo za vsakogar.

Bo pa zagotovo voznikov delovni prostor. Sedeži so spodobni, volanski obroč nadpovprečen. Govorimo seveda o multifunkcijskem volanskem obroču, pri čemer so gumbi všečni in precej logično razporejeni. Tudi sicer se nad ergonomijo ne moremo pritoževati, saj so stikala in gumbi dokaj logično razporejeni in na dosegu rok. Pohvalo si zaslužijo osrednji zaslon in tipke ob njem. Njegovo delovanje je hitro, tipke ob njem enostavne za upravljanje z njimi tudi med vožnjo, hkrati pa velja pohvaliti velike navidezne tipke na zaslonu, občutljivem za dotik. Če za katerega, potem za tega skoraj zagotovo lahko trdimo, da z njegovim upravljanjem ne bodo imeli težav niti starejši vozniki.

Vsestranska povezljivost

V odvisnosti od vplačanega denarja in izbranega paketa opreme lahko i30 precej pozitivno preseneti. Namreč, kupec si lahko izbere usnjeno oblazinjenje, pri čemer so lahko prednji sedeži tako ogrevani kot tudi hlajeni. Brezžična povezava s pametnim telefonom je nekaj samoumevnega, a i30 se zna povezati prek sistema Car Play tudi z Applovimi telefoni. Če pa dovolimo internetno povezavo, bo mogoče na avtomobilskem zaslonu spremljati tudi vremensko napoved, podatke o prometu in predvajati internetno glasbo.

To pa še ni vse. i30 po novem ni le multimedijsko bogato založen, ampak tudi s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi. Ima pravzaprav vse, kar imajo veliki, tako da je tudi s tega vidika povsem enakovreden drugim razrednim tekmecem.

Kaj pa prostornost? Glede na to, da je od predhodnika daljši za skoraj pet centimetrov, se slednje pozna tudi v notranjosti. Potniška kabina je prostornejša, tudi na zadnji klopi je več prostora. Prtljažnik je za korejski avtomobil nadpovprečno dobro oblikovan oziroma zaščiten. Tudi velikost ni zanemarljiva, zlaganje naslonjal zadnje klopi pa povsem enostavno. Smučarskim navdušencem je na voljo odprtina za prevoz daljših predmetov.

Motorna paleta je nekoliko šibkejša

Malce šibkejši je i30 pri motorni paleti. Saj ne, da kupci ne bi imeli izbire, navsezadnje je mogoče izbirati med tri- in -štirivaljnim bencinskim ter povsem spodobnim 1,6-litrskim dizelskim motorjem, ki je na voljo z različnimi močmi. A vsi so bolj kot ne podobnih moči, razlog pa tiči v tem, da so tudi Korejci podlegli trendu zniževanja motornih prostornin. Je pa res, da bo za tiste, ki želijo več, Hyundai kmalu pripravil športno različico. Prikrajšani ne bodo niti drugi kupci – že kmalu bo na voljo karavanska različica, še prej kot v letu dni pa še ena oblikovna različica, ki pa za zdaj ostaja skrivnost.

Kakorkoli, trenutno so na voljo motorji z močmi od 100 do 140 'konjev'. Pravzaprav prijetno preseneti trivaljni bencinski motor, ki se v manjšem i20 precej bolj neprijetno oglaša, v i30 pa se zdi, da je zvočna zaščita precej boljša. Tako se neprijeten zvok ne sliši kaj dosti, delovanje motorja pa sploh ni sporno. Jasno, ne zmore čudežev, a na račun turbo puhala je lahko vožnja tudi precej dinamična. Je pa ob tem treba vedeti, da bo v slednjem primeru poraba goriva kar visoka. Precej bolj zmogljiv in dinamičen je nov 1,4-litrski turbobencinski motor. Odzivnost je večja, tako kot malček pa na račun turbo puhala ni ravno najvarčnejši. Tako je res varčna izbira zgolj 1,6-litrski turbodizelski motor. Zvočna zaščita je spodobna, zmogljivosti tudi, kako zelo varčen pa je ta motor v resnici, bo treba počakati na daljši in temeljitejši test.

V osnovi so vsi motorji opremljeni s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, za doplačilo pa je mogoče pri močnejših različicah izbrati sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko in z obvolanskimi prestavnimi ušesi za sekvenčno prestavljanje. Tako kot za večino novosti v novem i30, tudi zanj velja, da je nadpovprečen.

Pozitivno drugačen od predhodnika

In takšen je pravzaprav končni vtis. Novi i30 je vsekakor drugačen od predhodnika, in to v pozitivno smer. Tudi če bi hoteli najti motečo stvar, bi jo težko. Seveda, ljudje smo različni in ni vse za vsakogar enako dobro, a če ne drugega, vsaj slabo ni. i30 je avto, ki morda ni atraktiven, a ko ga spoznaš, zna biti dober prijatelj. To pa je verjetno njegov največji plus.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del