Danes, v času bliskovitega pretoka znanja in informacij, je težko trditi, da sta zgodovina in tradicija ključni za uspeh. Se pa lepo sliši pa škoduje tudi ne.
Takole je: pri Oplu so že v 30. letih prejšnjega stoletja ugotovili, da kaže ljudem ponuditi udoben, tehnično sodoben družinski avtomobil kompaktnih mer. Leta 1936 se je rodil Opel Kadett 1, a je svetovna vojna za nekaj časa prekinila nadaljevanje zgodbe. Je pa leta 1962 znova vzniknil Kadett A, se po petih generacijah prelevil v Astro in vseskozi obvladoval ta avtomobilski razred v Evropi.
Te dni se Oplu veliko dogaja; prerezal je popkovino z gigantom GM (ki je obdržal le dober tretjinski delež v njem), dobil novega večinskega lastnika, skrajšal prihod nove Merive, skrajšal prihod nekaterih različic Astre in predstavil novo Astro, ki je že deseti tako veliki Opel od leta 1936 in ki tradicionalno zavzema tretjino prodaje Opla.
Kljub recesiji kaže, da se jim obetajo dobri časi, in vedri obrazi Oplovih mož na krstni vožnji Astre delujejo prepričljivo optimistično.
In imajo tudi dober razlog za to. Nova Astra jutrišnjega dne je, rečeno preprosto, Insignia v svojem razredu. Začenši z obliko. Oblikovalci so želeli z enakim oblikovalskim jezikom, kot so ga uporabili pri Insignii, narediti bistveno razliko med zunanjostjo in notranjostjo: zunaj je Astra prepoznavni Opel nove generacije, a noben element oblike ni neposredno povzet po Insignii, znotraj pa vzbuja občutek družinske pripadnosti prav zato, ker je kar nekaj elementov in sklopov vzetih neposredno iz Insignie, vključno z volanskim obročem in s sedežema!
Zapakirati sedež avtomobila srednjega razreda v avtomobil spodnjega srednjega razreda ni lahka naloga, poleg tega pa je v novi Astri mogoče doplačati za ergonomska športna sedeža, ki se pohvalita s certifikatom neodvisne nemške organizacije zdravnikov in ergonomov.
Menda lahko sedež s takšnim potrdilom dobite le še v Mercedes-Benzih, a seveda za povsem drug denar. Pa vendar ne gre le za elemente, ki so potnikom neposredno vidni; iz Insignie so povzeti tudi nekateri elementi napredne tehnologije: Opel Eye (kamera za prepoznavanje nekaterih prometnih znakov in za nadzor nad nenamernim zapuščanjem prometnega pasu), nova generacija naprednih žarometov AFL (biksenonska tehnika, devet elektronsko nadziranih funkcij) in še kaj.
Na primer nov navigacijski sistem DVD 800 s popolno karto 26 evropskih držav ter z bogatimi informacijami o turističnih in drugih točkah; pozna, denimo, tudi cene vstopnin in podobno. Zanimiv, predvsem pa uporaben je še sistem za prevoz biciklov FlexFix, pa tudi FlexFloor, polica v prtljažniku s tremi višinami nastavitve in z možnostjo obremenitve 100 kilogramov, pride v praksi prav.
Astra bo sprva na voljo le kot petvratna kombilimuzina, a so ji že z videzom vdahnili precej športnega značaja.
Uporabili so trik z izrazito (v krom odeto) obrobo bočnih šip, katerih zgornji del se na zadku močno spusti in ustvari kupejevski videz. Nekaj dodajo še naprej pomaknjena kabina, luči sodobne oblike, postavitev črnine na sprednjem delu in vdolbina v obliki črke L na boku med kolesi. Notranjost se zdi nekoliko manj športna in bolj spominja na prestiž iz Insignie, čutno kakovost takoj zaznajo predvsem oči in prsti.
Astra je nastala na sveži platformi, ki jo uporablja že Chevrolet Cruze, a po dinamiki vožnje avtomobila sploh nista primerljiva. Astrino podvozje, ki je v primerjavi s prejšnjo Astro zraslo v medosju (dobrih sedem centimetrov) in v kolotekih, je namreč bolj športno, a ne na račun udobja, kar je bil osnovni cilj razvojnikov: da ohranijo vozno dinamiko prejšnje Astre, a da hkrati izboljšajo udobje v vožnji.
Bistvo rešitve je v patentirani zadnji premi, ki je v osnovi poltoga in z duhovito rešitvijo zasnove in izdelave (kar na koncu pomeni, da je manjših mer in lažja), a z dodatkom, ki je v avtomobilski industriji edinstven. Dodali so ji namreč Wattov paralelogram, česar pri poltogi premi ni storil še nihče.
Watt skrbi, da kljub omehčanim gumastim nosilcem (za več udobja) prema ne niha; zato je lahko udobnejša za potnike, a vseeno športno toga v ovinkih. Sprednja prema je evolucija vzmetne noge s toliko spremenjenimi vpetji, da so dosegli podoben rezultat (več udobja pri isti dinamiki), nov pa je tudi električni volanski servo, pri katerem so s postavitvijo elektromotorja na zobato letev dosegli natančnejše doziranje servopomoči in s tem boljši občutek na volanskem obroču.
Za doplačilo je na voljo tudi FlexRide, ki je elektronsko nadzirano tristopenjsko nastavljivo blaženje: Standard, Sport in Tour. Poleg tega da krmili blažilnike, FlexTour vpliva tudi na količino servopomoči za volan, lahko pa tudi spremeni barvo osvetlitve merilnikov iz bele v rdečo.
Kar osem motorjev bo na voljo v prvi fazi prodaje, po štirje dizli in bencinarji. Turbodizli se 'raztezajo' od 1, 3 do dveh litrov, moči pa od 70 do 118 kilovatov. Pri bencinskih, ki imajo le 1, 4 in 1, 6 litra prostornine in moči od 74 do 132 kilovatov, pa sta nova motorja s prisilnim polnjenjem.
Toda že vnaprej je treba poudariti, da gre za motorje, ki nadomeščajo prejšnjo generacijo sesalnih bencinskih strojev z večjo prostornino oziroma z drugimi besedami: novi turbobencinarji niso (pretirano) športni. Pospešujejo zvezno in enakomerno, a ne grobo, so pa med delovanjem tihi in odlično skrivajo še do nedavnega neljube lastnosti turbostrojev, vključno s turboluknjo.
Manjši, 1, 4-litrski turbo denimo zamenjuje dosedanji 1, 8-litrski motor, v primerjavi z njim pa ima 15 odstotkov več navora in za 18 odstotkov manjšo porabo.
Nove Astre bodo na voljo s štirimi paketi opreme: Selection, Edition, Sport in Cosmo. Tu pa tiči verjetno edina večja slabost novega Opla: osnovna oprema je (za nemški trg) razmeroma skromna. Tolažimo se, da bo, kot smo bili doslej vajeni, oprema za naš trg nekoliko bogatejša. In to pri nekoliko nižji ceni.
A kljub temu: trditi, da je Astra takšna, kot je, zato ker imajo pri Oplu v tem avtomobilskem razredu že več kot 70 let izkušenj, bi bilo bolj špekuliranje kot trdno dejstvo. Vsekakor pa velja: nova Astra je v tem trenutku (odvisno od vgrajene tehnike in opreme) verjetno najboljši avtomobil spodnjega srednjega razreda. Tekmeci bodo imeli veliko dela.
Slovenija in cene v Nemčiji
Prva manjša količina novih Aster bo v naših prodajnih salonih že pred novim letom, uradna prodaja se bo začela januarja 2010. Dokler niso znane domače cene, morda za orientacijo nemške. Astra 1.4 stane tam 16.900 evrov, 1.3 CDTI 19.300 evrov, obakrat z osnovno opremo. Za 1.500 evrov prestopijo v Edition in za nadaljnjih 1.850 v Sport ali Cosmo.
Selection ima na primer štiri varnostne blazine, ESP, aktivna sprednja vzglavnika, osnovni električni paket (zunanji ogledali, sprednji šipi, daljinska ključavnica), tretjinsko deljivo zadnjo klop ter tonirane šipe. Nima pa avdiosistema in klimatske naprave; za to morajo doplačati tisoč evrov.
Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del