Takole na bežen pogled bi lahko rekli, da je to karoserijsko malo bolj izrazito obdelan stari Kangoo. Ne veste (še), kako bi se motili!
Od daleč je novi Kangoo sicer res podoben staremu, saj je zadržal osnovne poteze obrisa, a kmalu ugotovite, da to ni čisto res. Hitro namreč opazite veliko, zgoraj izrazito nazaj ukrivljeno prednjo šipo, ki z merami in postavitvijo (kar je vzrok tudi za drugačno zasnovo karoserije z varnostno kletko vred) precej odstopa od tiste pri Kangooju prve generacije. Potem opazite tudi drugačne izreze vrat in spremenjen nos, ki je zdaj veliko bolj zadovoljnega videza.
Vse se skriva v tehnični osnovi: medtem ko je bil prvi Kangoo zasnovan na Cliovi platformi, je tokratni na Scénicovi! Tako so se odločili, ker so mlajši tekmeci v razred prinesli nove, večje merske razsežnosti. In zato je novi Kangoo tudi opazno zrasel: od medosja (plus deset centimetrov) do kolotekov (plus 12 centimetrov) in vseh gabaritov; skupna dolžina se je na primer povečala za 18 centimetrov. Zdaj je odprtina, ki jo naredijo drsna vrata, široka 64 centimetrov, znotraj pa pri Renaultu ne obljubljajo le povečanih mer, ampak ponekod (odvisno od mesta meritve) celo največje v razredu. Kolenskega prostora za zadnje potnike je tako zdaj menda toliko kot v Vel Satisu.
Zaradi drugačne platforme je nekoliko drugačen (predvsem višji) položaj za volanskim obročem, ki je tudi malce manj položen. Zadaj na klopi so zaradi več širine (plus 11 centimetrov, skupaj pa več kot meter in pol) trije ‘polnovredni’ sedeži, kot jih imenuje uradno gradivo. Zaradi večjih oken je tudi notranjost svetlejša, na voljo pa so še dve strešni okni (prednje je dvižno in vzdolžno razdeljeno) in na strešnem delu dodatni letalski predali (s pokrovi) s prostornino 24 litrov. V celotnem potniškem delu so izmerili 77 litrov odlagalnih mest, če pa sem prištejete še osnovnih 660 litrov prtljažnika, se Kangoo že s temi številkami zazdi uporaben družinski avtomobil.
Zadnja klop je serijsko tretjinsko deljiva, pri čemer se vsak del zloži preprosto z eno potezo – naslonjalo se zloži na sedalo, oboje pa se poglobi tako, da s prtljažnikom tvori povsem ravno dno. Kdor bo doplačal še za preklopen sovoznikov sedež (ter za varnostne mreže), bo lahko uporabljal 2, 5 metra nakladalne dolžine ali (in) 2.866 litrov uporabne praznine. Zagotovo je bil novi Kangoo zasnovan tudi z mislijo na dostavniško različico, ki bo na trge prišla čez tri mesece in ki bo zmogla požreti tudi evropaleto.
Armaturna plošča je na prvi pogled precej plastična, a pri Renaultu zatrjujejo, da niso kakovostni samo materiali, temveč tudi izdelava. ‘Zloglasna’ Renaultova zaveza kakovosti seveda velja tudi za novega Kangooja. Vzpodbudno. Sta pa že na drugi pogled opazni bolj tekoča oblika armaturne plošče ter izboljšana ergonomija ? od že omenjene postavitve (višinsko nastavljivega) volanskega obroča do lege prestavne ročice ter vseh stikal in ročic na njej.
Menjava generacije je tudi tu dobro vidna. Glede klimatske naprave v novem Kangooju obljubljajo, da je tiha in zmogljiva, celotna notranjost pa uživa standarde limuzinskih kombijev ? kar prav tako sledi iz tehnične osnove (platforme) in nadgradnje nad njo.
Tudi zato lahko Renault v novem Kangooju ponudi serijsko oziroma dodatno opremo, ki doslej ni bila na voljo; na primer tempomat z omejevalnikom hitrosti, tipalo za dež, do šest varnostnih blazin (v osnovi sta dve), zategovalnike pasov in omejevalnike zatezne sile, do tri pritrdišča Isofix, ESP, električno pomični (in povsem poglobljivi) šipi v drsnih vratih, opazno izboljšano zvočno udobje, sodobno, zabavno in uporabno elektroniko in še kaj. Na splošno je novi Kangoo bistveno manj dostavnik in precej bolj osebni avtomobil, kot je to veljalo za prvo generacijo.
Tehnika? Med (v začetku) štirimi motorji velja omeniti odlični 78-kilovatni dCi, ki doslej v Kangoju ni bil na voljo in s katerim je novi Kangoo (kljub prirastku mase od 200 do 250 kilogramov, odvisno od različice) že povsem dostojen član sodobnega hitrega prometa. Vsi motorji so sicer poznani iz drugih Renaultov, tudi 1, 6-litrski osemventilski bencinar, ki bo naprodaj nekoliko kasneje in ki bo pomenil cenovno vstopnico.
Menjalniki so ročni pet- oziroma šeststopenjski (dCi 78 kW), napovedujejo pa tudi možnost štiristopenjskega samodejnega Proactiva za bencinsko gnanega (16V) Kangooja. Povsem novo, čeprav se to iz opisa ne zazna, je podvozje, saj je tudi to povzeto po Scénicovem (vključuje tudi hitrostno prilagodljivi električni servo volan). Zagotavlja veliko mero udobja, varnosti in zanesljivosti. Vsekakor (spet opazno) več kot pri prvem Kangooju. Tudi zavore so mersko dokaj zajetne in Renault obljublja zavorno pot 39 metrov tudi po desetkratnem zaporednem zaviranju s hitrosti 100 kilometrov na uro.
Ta trenutek je na trgu kar sedem neposrednih Kangoojevih tekmecev. Boj bo trd, a če upoštevamo vse njegove tehnične in uporabniške izboljšave ter k temu prištejemo še številne zveste kupce, se zdi Kangoojeva pot precej lažja, kot je videti na prvi pogled. Njegovo bistvo (tehnično uporabni napredek) je očem skrito; le opaziti ga je treba.
Slovenija
Februarja, ko se bo začela prodaja, bo najcenejši Kangoo (1.6 16V Expression) stal okrog 13 tisoč evrov, kar je približno tri tisočake manj kot v Franciji. Še za tisoč evrov bo cenejši 1.6 8V. Na voljo bodo trije paketi opreme (Dynamique, Expression in Privilege), a vse teoretično možne kombinacije ne bodo v ponudbi. Novi Kangoo bo za približno tisoč evrov dražji od starega, ki bo zaradi sprva nepopolne ponudbe še nekaj časa ostal v prodaji.
Vzdolžna strešna nosilca
Zanju je sicer treba doplačati, sta pa zelo inovativna: preprosto in hitro ju je namreč mogoče preklopiti, tako da iz njiju dobimo še dva prečna nosilca, ki preneseta do 80 kilogramov obremenitve.
Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc