Novi Subaru XV je postal terenski športnik

Subaru je po dobrem desetletju prenovil svoj najmanjši športni terenec XV, pri katerem z novo generacijo poudarja predvsem to, da je naklonjen tudi bolj grobi terenski vožnji.

Novi Subaru XV je postal terenski športnik (foto: Subaru) Subaru
22. 2. 2018

Subaru v Evropi proda 40 tisoč športnih terencev, pri čemer imajo v mislih trojico Forester, Outback in XV, s čimer zasedajo odstotni delež v evropski prodaji segmenta športnih terencev in 87-odstotni delež v lastni evropski prodaji. Pri tem gotovo igra pomembno vlogo tudi Subaru XV, ki je v desetletju, odkar ga izdelujejo, na ceste zapeljal v 700 tisoč primerkih, v Evropo pa si je pot utrla dobra desetina oziroma 70 tisoč primerkov.

Pri Subaruju z novo generacijo XV-ja poudarjajo predvsem naklonjenost terenski vožnji, s katero bi ga radi ločili od tekmecev, za katere pravijo, da se kljub terenski naravnanosti večinoma vozijo po cestah. Tudi zato je od Foresterja prevzel sistem X-Mode, s katerim si lahko voznik pomaga med vožnjo po zelo strmih klancih in grobih terenih. Sistem po pritisku na stikalo ob prestavni ročici menjalnika samodejno upravlja delovanje motorja, menjalnika, štirikolesnega pogona in zavor ter vozniku precej olajša terensko vožnjo. Oddaljenost dna od tal je z 220 milimetri sicer ostala enaka kot pri predhodniku, a so izboljšali vstopni in izstopni kot ter tudi kot, pri katerem dno nasede na podlago. Seveda ne smemo pozabiti niti Subarujevega učinkovitega simetričnega štirikolesnega pogona, ki navor med sprednjo in zadnjo premo razporeja v razmerju 60 : 40, in nove globalne platforme, ki si jo XV deli z novo Imprezo.

Inženirji so okrepili predvsem predele tik pred potniško kabino in za zadnjimi vrati, s katerimi so bolje povezali zgornji in spodnji del karoserije ter s tem izboljšali delovanje blažilnikov, in z uporabo ultra trdnih jekel in premišljene strukture dosegli boljše odvajanje uničevalne energije. Okrepili so strukturo prem in z neposrednim vpetjem stabilizatorjev v dno karoserije zmanjšali nagibanja te. Manjše so vibracije dna in volanskega mehanizma. Novi VX je bolj varen postal tudi zato, ker so tudi njemu namenili najnovejšo generacijo asistenčnega sistema Eyesight.

Z novo platformo je XV poleg bolj elegantnega videza postal večji, kar se je odrazilo v bolj prostorni kabini in večjem prtljažniku, ki pa z osnovnimi 380 in povečljivostjo na 1.310 litrov kljub temu ne spada med največje v razredu. Z drugimi Subaruji je uglašen voznikov delovni prostor z večfunkcijskim volanom in osrednjim, za dotik občutljivim zaslonom, preoblikovanje stebričkov A in C pa je prineslo tudi boljši razgled v okolico avtomobila.

V motorni ponudbi bosta dva bencinska bokserska štirivaljnika, 1,6-litrski z močjo 114 'konjev' in navorom 150 njutonmetrov in dvolitrski z močjo 156 'konjev' in navorom 196 njutonmetrov, ki bosta delovala le v kombinaciji z neskončnostopenjskim menjalnikom Lineartronic CVT. Šibkejši motor bo na voljo v kombinaciji s štirimi paketi opreme Pure, Style, Style Navi in Premium, močnejši pa z le z zgornjima paketoma, cene pa se bodo gibale med 22.990 in 32.990 evri.

Prvi vtis
  • Videz

    XV je z videzom seveda zvest Subarujevi oblikovalski filozofiji, a je postal oblikovno precej bolj privlačen od predhodnika.

  • Motorji

    Dva motorja se sicer zdita povsem dovolj, a bi si želeli tudi kakšnega dizelskega. Pogrešamo tudi ročni menjalnik.

  • Notranjost in oprema

    Subaru XV je na voljo s štirimi obsežnimi stopnjami opreme, med katerimi se mora kupec tudi bolj ali manj odločati brez možnosti dodatkov po lastni izbiri.

  • Cena

    Subaru XV je cenovno precej primerljiv s tekmeci.

Prva ocena

Subaru XV se pohvali z imenitnimi voznimi lastnostmi tako na urejeni podlagi kot tudi na slabem terenu, zadovolji pa tudi s kombinacijo dveh bokserskih motorjev, menjalnika Lineartronic CVT in simetričnega štirikolesnega pogona z možnostjo terenskega programa X-Mode.

Podatki

Model: XV 2.0i

Motor (zasnova): 4-valjni, bokserski, bencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.995
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 115 (156) pri 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 196 pri 4.000
Menjalnik, pogon: CVT, stalni štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.665
Dolžina x širina x višina (mm): 4.465 x 1.800 x 1615
Prtljažnik (l): 380–1.310
Masa praznega vozila (kg): 1.439
Največja hitrost: 194
Pospešek (0-100km/h): 10,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,9
Izpust CO2(g/km): 155

Model: XV 1.6i

Motor (zasnova): 4-valjni, bokserski, bencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.600
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 84 (114) pri 6.200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 150 pri 3.600
Menjalnik, pogon: CVT, stalni štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.665
Dolžina x širina x višina (mm): 4.465 x 1.800 x 1615
Prtljažnik (l): 380–1.310
Masa praznega vozila (kg): 1.425
Največja hitrost: 175
Pospešek (0-100km/h): 13,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,4
Izpust CO2(g/km): 145

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri