(Novi) Volkswagen Caddy

11. 10. 2010
Deli

Leta 2003, ko je na trg prišla tretja generacija, je Caddy v svojem segmentu v Evropi zasedal sedmo mesto.

Lani je bil drugi, za prihodnje leto pa načrtujejo kar prvo mesto.

Caddy je po T5 in Amaroku že tretja novost Volkswagnovega oddelka gospodarskih vozil v letu dni. V Nemčiji je Caddy številka ena med sebi enakimi, v Avstraliji (! ) tudi. Zdaj se hoče zavihteti na evropski prestol. Nekaj je treba razčistiti takoj na začetku: Caddy, ki ga vidite na fotografijah, je pošteno obdelana generacija, ki je bila predstavljena leta 2003. Platforma je nespremenjena in le nekaj malega sprememb je bilo deležno podvozje. Vse drugo je bolj ali manj novo, začenši z motorji. Od prejšnjih pogonskih strojev je ostal le eden, drugi so za Caddyja novi, vsi imajo neposredni vbrizg in vsi so nadtlačno polnjeni. Dizli.

Štirje so na seznamu, po dva 1, 6- in dvolitrska, z močmi od 55 do 103 kilovatov, vsi so namesto s tehniko črpalka-šoba (kot doslej) opremljeni s skupnim vodom, povrhu vsega pa še s filtrom delcev – za čistejši izpuh. Močnejši od obeh 1, 6-litrskih ima lahko sedemstopenjski DSG, najmočnejši ima lahko šeststopenjski DSG, tisti med obema omenjenima pa je na voljo izključno kot 4Motion. Torej: govorimo o menjalniku z dvojno sklopko ter o štirikolesnem pogonu za lahko gospodarsko vozilo. Poleg tega lahko dva izmed turbodizlov nastopata s tehnologijo BlueMotion, h katerim vedno spadata še sistem stop/start in regeneracija zavorne energije.

Bencinski stroji. Glede na naravo tega avtomobila je jasno, da so v manjšini. Dva sta v ponudbi, oba za Caddyja nova, pa tudi sicer še 'topla' – s tehnologijo TSI. Iz 1, 2 litra prostornine razvijeta 63 ali 77 kilovatov, zmogljivejši od obeh pa je tudi prinesel največji prihranek v primerjavi s prejšnjim primerljivim motorjem – porabi kar 21 odstotkov manj goriva. Na nekaterih trgih je na voljo tudi motor na naravni plin (CNG), ki pa je enak kot pri prejšnji generaciji, razvije pa 80 kilovatov moči iz dveh litrov prostornine.

Toliko o pogonski mehaniki. Novi Caddy je odslej prvi svoje sorte s serijskim stabilizacijskim sistemom ESP (za doplačilo ponujajo tudi pomoč pri speljevanju v klanec), še vedno pa ostaja eden njegovih največjih adutov ponudba karoserij. Dve medosni razdalji pomenita tudi dve dolžini, ki se ločita poimensko – Caddy in Caddy Maxi. Zadnji je za 47 centimetrov daljši (medosja je več za dobrih 32 centimetrov) in je od leta 2008, ko so ga prvič predstavili, prepričal kar 20 odstotkov kupcev Caddyja.

Ker gre v prvi vrsti za dostavno vozilo, je logično, da tudi v prihodnje načrtujejo prodajo 70 odstotkov Caddyjev dostavnikov (zaprt ali zastekljen), odslej pa je pri različici s sedeži mogoče vse sedeže za prvo vrsto (za doplačilo je na voljo tudi tretja vrsta! ) tudi odstraniti. To prinese 3, 03 kubičnega metra prtljažnika pri Caddyju in kar 3.880 litrov pri Maxiju. Kdor se bo odločil za doplačilo za zložljiv sovoznikov sedež, pa bo lahko izkoristil več kot tri metre uporabne dolžine (seveda na desni strani vozila) in kar 4, 7 kubičnega metra uporabnega prostora.

Osebni Caddy, ki bo torej zavzel slabo tretjino prodaje, je odslej na voljo v nekoliko spremenjenih paketih: Startline (namesto paketa Life), Trendline, Comfortline in Comfortline Edition. Vsi imajo serijsko dnevne luči, za doplačilo pa (med drugim oziroma na novo) sledljive žaromete (s pomočjo meglenk), strešna nosilca in nov avdio-navigacijski sistem.

In enako kot doslej je Caddy tudi zdaj na voljo kot Tramper oziroma različica, namenjena kampiranju. Upoštevaje tudi barve in druge majhne razlike je menda vseh možnosti pri Caddyju več kot milijon; na kakih 125 tisoč različnih računajo v obdobju življenjske dobe te generacije, ampak že če upoštevate samo 14 možnih kombinacij motorja in menjalnika, je to vredno pohvale.

Zato ni čudno, da si upa meriti na prvo mesto po prodaji v svojem segmentu v Evropi. Za vsak primer pa pri Volkswagnu razvijajo tudi Caddyja z alternativnim pogonom, torej hibridnim oziroma električnim. Če slučajno še niste opazili: s Volkswagnom zadnje čase ni šale.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja