(Novi) Volkswagen Golf Variant

Če je bil kombi, je bil Volkswagen od nekdaj Variant. Morda tudi takšno gojenje tradicije nekaj pomeni.

23. 5. 2007

Čeprav bi tudi tokrat Golf Variant želel biti nekoliko ‘trendovski’, hoče biti predvsem uporaben. Od tod (v primerjavi s prejšnjo generacijo) povečana prostornina prtljažnika, seveda na račun povečanih zunanjih mer; le nakladalno višino pri prtljažniku so za spoznanje znižali. V številkah to pomeni, da je 159-milimetrski prirastek dolžine avtomobila prinesel za 80 litrov večji prtljažnik in zdaj meri 1.550 litrov oziroma 1.495 litrov po normah VDA. V svoji največji izdaji, seveda. Če pa so zadnji sedeži postavljeni, je za njimi 505 litrov praznine po normah VDA oziroma 560 litrov, če upoštevate še luknjo, sicer namenjeno rezervnemu kolesu.

Čeprav je Golfov skupaj že pet generacij, je to šele tretja (in hkrati tudi tretja zaporedna) takšna, torej kombijevska izpeljanka. Prve in druge so izdelali in prodali približno v enakem številu, skupaj pa 1, 2 milijona od leta 1993. To se zdi več kot samo dober razlog za nadaljevanje tradicije Golf Variantov. Najhvaležnejši trg zanje je Evropa in znotraj nje Nemčija (sledijo Italija, Velika Britanija, Francija in Španija), pri Volkswagnu pa predvidevajo, da sta skoraj dve tretjini Variantov registrirani kot komercialno ali kot službeno vozilo. In med njimi je večina opremljena z motorjem 1.9 TDI.

Tudi pri agregatih Volkswagen nadaljuje tradicijo bogate ponudbe: v tej karoseriji bo letos na voljo pet motorjev (glej tabelo) in ob doplačilu bo mogoče k vsakemu dodati samodejni menjalnik. Na voljo so trije osnovni paketi, pri čemer ima že osnovni Trendline med drugim šest varnostnih blazin, ESP (če ob tem naročite vlečno kljuko, ima ESP še dodatno funkcijo stabilizacije pri vleki prikolice), 16-palčna kolesa, električni paket z daljinsko ključavnico, dodatne predale na dnu prtljažnika, po tretjini deljivo zadnjo klop in vzdolžna strešna nosilca. Nima pa klimatske naprave!

Eden od zanimivejših in vse bolj priljubljenih elementov sicer tudi tokrat bogate doplačilne opreme (tudi bočni varnostni blazini zadaj) je panoramska streha. Na dolžini 1, 36 metra sta dva steklena dela, široka 0, 87 metra; zadnji je nepremičen, prednji, električno pomičen, pa se dvigne ali v celoti skrije nad drugega. Če je sonca preveč, je na spodnjem delu električno pomična žaluzija, ki jo lahko zaprete tudi pri odprtem strešnem oknu. Za to svetlobno razkošje bo v Nemčiji treba odšteti 1130 evrov.

Variant je na trgu zato, da ga bodo ugledali vsi, ki pogosto prevažajo večje tovore. Nosilnost novega Varianta je sicer 622 kilogramov, a v tem razredu bolj štejeta prostornina in uporabnost. Prtljažne dolžine je ob podrti zadnji klopi kar 1, 7, ob postavljeni pa 1, 07 metra. Še večjo dolžino bodo imeli na voljo tisti, ki bodo doplačali (v Nemčiji 159 evrov) za prekucljivo naslonjalo sovoznikovega sedeža. V prtljažniku so seveda tudi kljuke za pritrditev, na voljo pa je tudi zaščitna mreža. Bolj ali manj same znane variante.

Golf Variant je seveda nastal iz Golfa in to precej preprosto: ob nespremenjeni medosni razdalji so zadnji previs podaljšali za 352 milimetrov, podaljšali so tudi streho in vozilo zaključili z novimi zadnjimi vrati s spojlerjem na vrhu. Če odštejemo nekaj lepotnih sprememb tudi na nosu (da jih opazite, je treba biti dober poznavalec Volkswagnov), je seveda bistvena razlika zadaj.

Včasih (odvisno od kota gledanja z boka) se zdi precejšen zadnji previs na trenutke rahlo neskladen (celo zadnja bočna šipa po dolžini sega prek zadnjega kolesa, za njo pa je še zajeten stebriček). Menda še najmanj razveseljiv del tega Varianta pa je prav njegov videz. Med osebnimi Volkswagni imajo vsi v zadnjih lučeh bolj ali manj izrazito nakazane kroge, novi Variant pa jih nima. Nič hudega, vseeno pa celotna podoba ne vznemirja, saj se zdi zrisana brez navdiha in idej. Morda pa je takšna namenoma.

Če potegnemo črto, tokratni Variant ne prinaša ničesar novega, je le nadaljevanje zgodbe. Lahko bi rekli: znana varianta. Ki pa ima kar nekaj dobrih lastnosti.

Prvi vtis

Videz 2/5

Zadek je oblikovan zelo zadržano in je brez elementov hišne pripadnosti.

Motor­ji 4/5

Že letos bo ponudba pogona (motorji in menjalniki) zelo bogata, a z le enim smotrnim strojem (1.9 TDI).

Notra­njost in opre­ma 4/5

Ohranja Golfovo notranjost z dodanim velikim prtljažnikom. Panoramska streha za 1.130 evrov.

Cena 3/5

Razmeroma ugodne bodo le slabotno motorizirane izpeljanke brez klimatske naprave.

Prva ocena 3/5

Dejstvo je, da nekaj kupcev čaka tega Varianta. Je krepko cenejši od Passata, le za spoznanje manj prostoren, a tudi krepko manj čeden.

Vinko Kernc, foto:? Vinko Kernc