Novi MINI Countryman k nam prihaja z več prostora, elegantnejšo obliko in ponudbo pogonov, ki je še vedno dovolj široka.
K nam prihaja nova generacija MINI-jev! Countrymana, ki je najprostornejši MINI, so v tretji generaciji z željo po zajemanju širšega bazena kupcev nekoliko povečali. Prostor, ki je nastal vmes, pa bodo zapolnili s prihajajočim novim modelom Aceman.
V dolžino sedaj seže že proti štirim metrom in pol (4,433 metra, kar je 13,6 centimetrov več v primerjavi s predhodnikom). Medosna razdalja je pri 2,692 metra daljša za dva centimetra, širok je 1,843, visok pa 1,656 metra. Prtljažnik s precej prilagodljivosti ima sicer v osnovi 460 litrov prostora.
Oblika je tokrat bolj prečiščena, minimalistična, bolj monolitna tudi, a obenem ni pretenciozna (namig: ob Countrymanu sem prvič vozil tudi BMW X2). Še vedno seveda vsaj do neke mere tudi s prepoznavnim MINI-jevim podpisom (čeprav - a tudi vas žarometa nekoliko spominjata na Suzukijevega Swifta?). Na zadnjih lučeh je sedaj mogoče izbirati med različnimi vzorci, med katerimi je še vedno na izbiro tudi britanska zastava - Union Jack.
Bolj kot nova oblika zunanjosti me sicer navdušuje notranji ambient
Ta je posebnejši, imenitnejši, nekako bolj BMW-jevski kot doslej, obenem pa se bolj zgleduje po zasnovi izvirnega Minija in je že zaradi tega pač nekoliko drugačen. Če v zadnjih letih ob predstavitvah novih modelov venomer podajamo diagonale zaslonov infozabavnih sistemov, pa pri novem MINI-ju govorimo o - 24 centimetrih premera.
Zaslon je namreč (skoraj) povsem okrogel. Vse skupaj je všečno narejeno, morda so malce pretiravali z različnimi grafikami in zvoki, v vlogi glasovnega asistenta pa se je znašel simpatičen kuža Spike. Verjamem, da se je tega mogoče hitro naveličati. Pod zaslonom je potem vrstica stikal za osnovne funkcije, kot so zagon ali varnostne utripalke denimo. Pred voznikom je ostal tako samo še projekcijski zaslon. Izvirni Mini pa je imel kazalec hitrosti na sredini zaradi cenejšega prilagajanja tujim trgom.
Potem so mi všeč lično oblikovane ventilacijske odprtine ter barvna tematika, ki se iz modre vzdolžno proti drugi vrsti sedežev počasi preliva v oranžno. Pa domiselno oblikovan prostor za odlaganje denimo, obenem je notranjost občutno prostornejša. Volanski obroč je manjše velikosti, kar se mi dopade, a je za moj okus nekoliko predebel. Pregledno razporejena stikala na njem so enaka kot v novih BMW-jevih modelih.
Elektrika, bencin in še vedno tudi dizel
Pri novem Countrymanu se začne z bencinskim trivaljnikom z litrom in pol delovne prostornine v modelu C s 125 kilovati moči. Enak motor ima športneje navdahnjeni S ALL4 s štirikolesnim pogonom, le da tu trivaljnik razvije 160 kilovatov oziroma 218 konjskih moči. Ne manjka niti najbolj našpičena različica JCW z dvolitrskim bencinskim štirivaljnikom, ki zmore 221 kilovatov ali okrogllih 300 konjskih moči ter 400 Nm navora. Do stotice pospeši v 5,4 sekunde. Countryman je sicer prijeten potovalnik, zato so v novi generaciji še obdržali tudi dizelski štirivaljnik s 163 kilovati moči.
Potem pa sta tu še električno gnana E in SE ALL4. Prvi s sprednjim pogonom 150 kilovati, drugi pa s štirikolesnim pogonom, dvema motorjema in 230 kilovati moči. Oba imata baterijo uporabne zmogljivosti 64,7 kilovatnih ur in 130 kilovati največje moči polnjenja (29 minut polnjenja v optimalnem območju 10 do 80 odstotkov) - kot pri BMW-jih iX1 in iX2 torej. Električno gnani Countryman po WLTP merjenju obljublja do 433 kilometrov dosega.
V vožnji je sodeč po kratkem preizkusu novi Countryman sedaj še bolj podoben BMW-jevima X1 in X2, s katerima si deli tudi pogone. To pomeni vzmetenje, ki je na čvrstejši strani, a še vedno dobro uravnoteženo ter - predvsem za ta razred - odlično vodljivost.
Cene v Sloveniji se pričnejo pri 37.700 evrih za C z bencinskim trivaljnikom. Dizelski Countryman stane vsaj 40.800, cenejših električni model 42.500, nabriti JCW pa 54.800 evrov.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"