Novo (športno) poglavje: predstavljamo Audi A7 Sportback

22. 12. 2017 | Sebastjan Plevnjak
Deli

Končno so se tudi pri Audiju odločili, da bo serijski avtomobil sledil študiji. To lahko zapišemo za novega A7 Sportback in njegovo študijo Prologue.

Študijo Prologue je Audi predstavil leta 2014 na avtomobilskem salonu v Los Angelesu. Z njo so namignili, kakšen bi lahko bil videti novi predstavnik razreda Gran Turismo. Kot se za takega predstavnika spodobi, je študija izžarevala dinamične linije in napredne tehnologije, a hkrati tudi prostornost potniške kabine in enostavno dostopnost.

A že velikokrat videni scenarij pri Audiju se na srečo ni ponovil. Novi A7 Sportback je oblikovno precej podoben omenjeni študiji, kar pomeni, da je ohranil osnovne oblikovne linije. Tako nastopa svež, izrazito dinamičen, tehnološko dovršen in prostorsko razkošen. Prav takšen, kot se za tak avto spodobi.

Oblikovno prinaša nov oblikovalski jezik, s katerim Audi nadaljuje jezik, predstavljen v študiji Prologue. Nekaj elementov slednje so Nemci že uporabili tudi pri novem A8, na primer velike gladke površine, ostre robove in športno elegantne in napete linije. A A7 Sportback je vendarle bolj športno naravnan avtomobil, zato se ponaša z nižjim in širšim sprednjim delom, ožjimi žarometi in večjimi ter vizualno bolj poudarjenimi odprtinami za dovajanje svežega zraka. Ne smemo mimo žarometov, ki so povsem novi, kupci pa si jih bodo lahko omislili v treh različnih sestavah, že v osnovnih LED-žarometih pa bo 12 svetlečih sistemov elegantno ločenih z ozkimi vmesnimi prostori. Nadgrajeno bo mogoče izbrati matrične LED-žaromete in tudi najnovejše HD matrične LED-žaromete z laserskimi lučmi. In čeprav je novi Audi A7 Sportback krajši od predhodnika, se ponaša z daljšo medosno razdaljo ter posledično krajšimi karoserijskimi previsi, vse skupaj pa seveda prispeva k večji prostornosti v potniški kabini. Tokrat so se pri Audiju še posebej potrudili z zadnjim delom avtomobila. Ta je bil pri predhodniku največja tarča različnih 'gostilniških debat', saj je deloval nekako nedokončano. Pri Audiju so bili z novim nekoliko bolj previdni. Navdih zanj so še vedno iskali pri jahtah, vseeno pa je dolg pokrov prtljažnika zdaj bolj dodelan, vključno s spojlerjem oziroma usmerjevalnikom zraka, ki se samodejno dvigne nad hitrostmi, višjimi od 120 kilometrov na uro.

A novi Audi A7 Sportback ne navduši zgolj z zunanjo podobo. Posebno pozornost si zasluži tudi notranjost. Ta po Audijevih besedah združuje oblikovanje in napredno tehnologijo in pri tem res ne moremo ničemur oporekati. Navdušijo vodoravne linije in vitka armaturna plošča, ki je rahlo obrnjena proti vozniku. Nemci pravijo, da so jih vodile štiri ključne vrednote: naprednost, športnost, intuitivnost in kakovost. Kupcem bodo na voljo tudi novi materiali oblazinjenja, nove barve in raznovrstni dekorativni elementi.

Seveda pa je zvezda novega A7 Sportbacka osrednji 10,1-palčni zaslon, ki mu pomaga še en 8,6-palčni, ki upravlja klimo, navigacijo in vnašanje besedila. Ko sta ugasnjena, sta zaradi črnega lakastega videza povsem neopazna, ko pa odpremo vrata avtomobila, zasijeta v polnem sijaju. Pri Audiju so z njima želeli ponuditi preprosto rokovanje, zato zdaj zaslona ponujata napredno rokovanje – dvoslojno občutljivost za pritisk, ki jo sistem potrdi s piskom, podobno kot pri nekaterih mobilnih telefonih.

A tehnologija se tu ne konča. Sistem AI prinaša daljinsko voden parkirni in garažni pilot, prek katerega bo mogoče avtomobil upravljati le prek ključa oziroma pametnega telefona. Sicer pa bo poleg sistema AI v novem A7 Sportbacku 39 različnih asistenčnih sistemov za razbremenitev voznika.

Audi obljublja dovršeno podvozje, odlične vozne lastnosti in napredno motorizacijo. Motorji bodo povezani z blagim hibridnim sistemom (MHEV), pri čemer bodo šestvaljni motorji delovali ob pomoči 48-voltnega električnega omrežja.

Novi Audi A7 Sportback bo na ceste predvidoma pripeljal spomladi prihodnje leto.

besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Sebastjan Plevnjak, Audi