Odraščanje: vozili smo Audi Q3

Tudi pri avtomobilih se kdaj zgodi, da je oblika sicer privlačna, a avto vseeno ni dovolj velik. Z nekaj centimetri več bi bil namreč še bolj uporaben.

Odraščanje: vozili smo Audi Q3 (foto: Sebastjan Plevnjak) Sebastjan Plevnjak
29. 10. 2018

Sicer ni vedno vse v velikosti in tudi ideje, da mora biti vsak avto nove generacije večji od predhodnika, ne podpiram. A vendarle obstajajo ljudje, ki kupujejo avtomobile tudi po velikosti. Prav tako so takšni, ki imajo žal premajhne garaže in večjega avtomobila preprosto ne morejo imeti. In ga zato tudi nočejo.

Je pa seveda res, da Audi Q3 vseeno ni avtomobil za ljudi s premajhnimi garažami. Morda se bo sicer našel kdo, a vendarle tudi skoraj najmanjši Q spada med premijske avtomobile. Tako s ceno, zdaj, po temeljiti prenovi, pa brez sramu zapišem tudi kot avtomobil. In ja, tudi zato, ker je večji.

Prejšnji generaciji sicer sploh ni šlo slabo. Od leta 2011, ko je Q3 ugledal luč sveta, se je zanj odločilo več kot milijon kupcev, pri čemer je treba upoštevati, da je bil avto v vsem tem času samo enkrat kozmetično ozaljšan. A zdaj, z drugo generacijo, prihaja temeljito prenovljen in predvsem odrasel. Pa tu ne igrajo vloge zgolj centimetri, temveč celostna podoba. Kot pravijo Nemci, je zdaj Q3 enakopraven član družine Q, ki je pri Audiju rezervirana za prava SUV-vozila. Če zgolj na hitro preletimo avto, se s tem moramo strinjati – štirikolesni pogon, off road vozni program, sistem za varno spuščanje po klancu navzdol in še kaj bi se našlo.

A dejstvo je, da bo malo njegovih kupcev res zapeljalo z utrjene podlage. Zato mora takšen avto prepričati še z marsičim drugim kot le z zmogljivostmi na terenu. Prva opazna razlika je športnost. Če je predhodnik vseeno deloval nekako nerodno, morda celo preveč okroglo in napihnjeno, zdaj novi Q3 nastopa s precej bolj športno podobo. Linije so izrazitejše, izstopa sprednja maska (ki, mimogrede, da takoj vedeti, v katero družino avto pri Audiju spada), tudi velika kolesa naredijo svoje. Za marsikoga bo Q3 oblikovno zadetek v polno. Zdaj ni več premajhen, a po drugi strani spet ne prevelik, tudi zato ni neroden in je, jasno, od večjega Q5 še vedno precej cenejši. V prid mu gre tudi nova tehnologija, zaradi katere bo denimo novi Q3 že serijsko na voljo z LED-lučmi, doplačilno pa bodo na voljo pametne, torej matrix LED-luči.

Prepričljiva je tudi notranjost. S predhodnikom ima malo skupnega, tudi zato, ker sledi Audijevim novim oblikovalskim smernicam. Ta prinaša čistejše linije, vodilni element je seveda osrednji zaslon z črnim steklom. Da se ta sveti in je občutljiv, smo sicer že velikokrat potarnali, a po drugi strani je tako eleganten in všečen, da mu moramo marsikaj odpustiti. Tudi prstne odtise. Pod njim so v znani podobi gumbi in stikala za upravljanje s prezračevalno napravo, malce nerodno pa sta še nižje postavljena gumba za zagon motorja in gumb za uravnavanje glasnosti avdio sistema. Pa nista moteča toliko gumba sama kot pa podlaga, na kateri sta, hkrati je razmik med njima tolikšen, da človek takoj pomisli, da tam nekaj manjka. A na srečo Nemcev je to tudi edina slaba stran novega Q3. Vsaj tako, na prvo žogo.

Po drugi strani pa za boljšo voljo poskrbi armaturna plošča. Prvič pri Audiju je ta zdaj ne glede na izbran paket opreme vedno digitalna. Če se kupec odloči še za osrednji zaslon MMI skupaj z navigacijo, pa bo osnovno digitalno armaturno ploščo seveda zamenjal Audijev virtualni kokpit. Po vzoru večjih bratov pa seveda Q3 med drugim ponuja Wi-Fi omrežje, Audijevo komunikacijo med drugimi avtomobili in prometnimi znaki, prikaz navigacije s pomočjo Google Earth, mobilne aplikacije in povezljivost ter seveda premijski zvočni sistem Bang & Olufsen s 3D-zvokom iz 15 zvočnikov.

Še najmanj novosti je v motorni paleti. Motorji so bolj kot ne znani, a seveda preurejeni in posodobljeni. Ob začetku bodo na voljo trije bencinski in en dizelski motor, pozneje pa se bo družina še širila.

In vožnja? Bolj kot ne enaka vsem Audijem zadnjega časa. To pomeni nadpovprečno dobra, saj je sinergija motorja, pogona (tudi štirikolesnega), podvozja in menjalnika res vrhunska.

Navsezadnje pa je avto v primerjavi s predhodnikom daljši (za skoraj deset centimetrov), širši (+ 8 cm) in nižji (- 5 mm), za skoraj 9 centimetrov pa je daljša tudi medosna razdalja. Posledično je zagotovljeno boljše počutje v notranjosti, posebno pohvalo pa si zasluži zadnja klop. Ta je zdaj vzdolžno pomična, in to za kar 15 centimetrov, s čimer je uporabnost avtomobila zdaj še večja. Tako v potniški kabini kot v prtljažniku. Pač sami določite, kje.

Prvi vtis
  • Videz

    Novi Q3 deluje odraslo, ob tem pa še dinamično športno.

  • Motorji

    Vse, kar Audi ponuja. Če še ni na voljo, pa bo.

  • Notranjost in oprema

    Serijsko se dobi več kot kje za doplačilo.

  • Cena

    Slovenska cena še ni znana, nemška pa je dokaj ugodna.

Prva ocena

Za Audi Q3 bo v Nemčiji potrebnih vsaj 33.500 evrov. Ni malo, je pa manj od nekaterih konkurentov. Če k temu prištejemo še všečen videz in bogato vsebino, je jasno, da gre za odličen paket. Q5, se ti kaj tresejo hlače?

Podatki

Model: 35 TFSI S tronic

Motor (zasnova): turbobencinski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.984
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500
Menjalnik, pogon: DS7, prednji pogon
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.680
Dolžina x širina x višina (mm): 4.484 x 1.856 x 1.616
Prtljažnik (l): 530–1.525
Masa praznega vozila (kg): 1.495
Največja hitrost: 207
Pospešek (0-100km/h): 9,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): n. p.
Izpust CO2(g/km): n. p.

Model: 35 TFSI S tronic

Motor (zasnova): turbobencinski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.984
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 140/190 pri 4.200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 320 pri 1.500
Menjalnik, pogon: DS7, prednji pogon
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.680
Dolžina x širina x višina (mm): 4.484 x 1.856 x 1.616
Prtljažnik (l): 530–1.525
Masa praznega vozila (kg): 1.620
Največja hitrost: 220
Pospešek (0-100km/h): 7,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): n. p.
Izpust CO2(g/km): n. p.

Model: 45 TFSI quattro S tronic

Motor (zasnova): turbobencinski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.984
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 169/230 pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 350 pri 1.500
Menjalnik, pogon: DS7, štirikolesni pogon
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.680
Dolžina x širina x višina (mm): 4.484 x 1.856 x 1.616
Prtljažnik (l): 530–1.525
Masa praznega vozila (kg): 1.625
Največja hitrost: 211
Pospešek (0-100km/h): 9,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): n. p.
Izpust CO2(g/km): n. p.

Model: 35 TDI quattro

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.968
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 340 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6, štirikolesni pogon
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: petvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.819
Dolžina x širina x višina (mm): 4.663 x 1.893 x 1.659
Prtljažnik (l): 550–1.550
Masa praznega vozila (kg): 1.770
Največja hitrost: 218
Pospešek (0-100km/h): 7,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,9
Izpust CO2(g/km): 129