V Sloveniji sta dva nova največja in najprestižnejša BMW-ja - osveženi X7 ter povsem sveža sedmica z električnim pogonom, kino zaslonom in oblazinjenjem iz kašmirja.
Pa obdelajmo najprej osveženi X7, ker povsem nova sedmica vendarle zahteva toliko več vrstic. Najočitnejša sprememba je povsem nov oblikovni izraz spredaj - pravzaprav so na X7 presadili obraz sedmice. Z deljenimi lučmi in možnostjo osvetlitve ledvičk (serijsko pri M60i). V notranjosti so ga podobno uskladili z najnovejšimi hišnimi trendi - iDrive osme generacije z dvema zaslonoma v enotnem ukrivljenem ohišju in nova ročica menjalnika, ki je sedaj le majhen jeziček. Pravzaprav je preoblikovana celotna armaturna plošča, ki ima sedaj ozke prezračevalne reže.
Na vrhu ponudbe je novi bencinski, dvojno prisilno polnjeni V8 s 4,4 litri delovne prostornine in 390 kilovati moči. Zato je dobil tudi novo oznako M60i, do stotice pa pospeši v 4,7 sekundah. Ta M Sport model ima serijsko potem še M Sport zavore, M Sport diferencial in posebej nastavljeno dvoosno zračno vzmetenje. Stane vsaj 136.200 evrov.
Prav takšen X7 z novim osemvaljnikom sem tudi preizkusil. Navdušuje z mogočnim in razkošnim nastopom ter elegantno krivuljo sicer pošastne zaloge navora, ki se več kot pet metrov dolgemu SUV-ju odlično poda.
Dizelski motor je posodobljen in zmore 259 kilovatov ter 720 njutonmetrov navora (od 107.000 evrov). Ta velikanski SUV je potem dobil še najnovejši BMW-jev prisilno polnjeni bencinski vrstni šestvaljnik (xDrive 40i) z 280 kilovati moči.
Kino s sedeži, oblečenimi v kašmir
Med nemškimi razkošnimi limuzinami je bila BMW-jeva tradicionalno tista, kjer si najraje sam poprijel za volan. A zadnji desni sedež, kjer si obdan z udobjem in tehnologijo, je doslej najbolj mamljiv. BMW obenem izpostavlja trajnostni pristop pri proizvodnji in izbiri materialov. Veliko emisij so privarčevali s krožnimi procesi pri proizvodnji plastike in aluminija, v avtomobilu je serijsko na primer oblazinjenje z veganskim usnjem. Čeprav ima kašmir precej bolj razkošen prizvok.
Na zadnjem sedežu je občutno več prostora kot v prejšnji generaciji sedmice. V načinu lounge se sovoznikov sedež pomakne naprej in nastavi poličko, na kateri počivam utrujene noge. Nato rečem “Hey BMW, theater mode” in pred menoj se izpod stropa spusti 31-palčni zaslon z ločljivostjo 8k, stranska senčila se zaprejo. Na voljo je Amazon Prime in Netflix na primer, a žal le v testnem vozilu.
V Sloveniji namreč Amazonova platforma Fire, ki jo BMW uporablja kot operacijski sistem, ni na voljo. Ostane tako le možnost predvajanja iz zunanjih virov. Paket Executive Lounge z masažno in prezračevalno funkcijo zadnjih sedežev sicer stane 13.751 evrov. Hlajena je celo mobilna naprava, ki jo brezžično polnim na “ekskluzivni salonski konzoli” zadaj.
Pričakovano je vožnja potem izjemno udobna. Do te mere, da je slabše cestišče v tem zapredku iz kašmirja le oddaljen problem. Serijsko ima dvoosno zračno vzmetenje s prilagodljivim blaženjem. BMW sicer še poudarja tudi športne vozne lastnosti, ki imajo seveda v skoraj 5,4 metra (5.391 milimetrov) dolgi limuzini (tokrat samo ena različica) z 2.715 kilogrami teže jasno določene meje. Med dodatno opremo je štirikolesno krmiljenje in aktivni stabilizator.
Prvič povsem na elektriko, a izbira ostaja
Meje ima tudi električni pogon s 400 kilovati moči, ki limuzino do stotice požene v 4,7 sekundah. Neto kapaciteta baterije znaša 101,7 kilovatnih ur, kombiniran izračunan doseg 614 kilometrov, avto pa je med testom potreboval več kot 40 kilovatnih ur energije na 100 prevoženih kilometrov, kar pomeni le kakšnih 300 kilometrov dosega. Mislim, da i7 zato ne bo najbolj primeren za hitra potovanja po nemških avtocestah. Ko vklopim desetsekundni "boost", je sunek v hrbet sicer kar boleč. Spokojna tišina pogona pa je za takšno limuzino vsekakor primerna.
K sreči je tu še vedno dobra stara dizelska opcija - trilitrski šestvaljnik v 740d xDrive zmore 220 kilovatov in je pri 116.700 evrih tudi najcenejša sedmica. Mimogrede, i7 po 200.000 prevoženih kilometrih v primerjavi s 740d ob trenutni energetski situaciji v EU po BMW-jevih izračunih privarčuje le 33 odstotkov izpustov CO2. Preostali dve možnosti sta priključna hibrida. Močnejši M760e xDrive s 420 kilovati moči je obenem najmočnejša in najhitrejša pogonska različica, ki do 100 kilometrov na uro pospeši v 4,3 sekunde in stane 149.300 evrov. Drugi hibrid, 750e xDrive, pa zmore 400 kilovatov moči.
Lahko si predstavljate, da je nova sedmica do zob oborožena tudi z asistenčnimi sistemi, ki delujejo s pomočjo več kot 30 radarskih senzorjev in kamer - ima na primer tudi radar s 300 metri dosega. Pa potem s pomočnikom pri vzvratni vožnji in funkcijami, kot je podajanje navigacijskih podatkov s pomočjo tehnologije obogatene resničnosti, vse je nesmiselno naštevati.