Opel Astra: Spet bolj sije

8. 11. 2015
Deli

Opel Astra (astra po latinsko pomeni 'zvezda') ni zgolj utrinek, ki pritegne pogled, nato pa nanj hitro pozabiš, ampak zvezda, ki stalno sije. Če upoštevamo še Kadetta, je na nebu že od leta 1936.

Nova Astra je sicer manjša od predhodnice (za 50 milimetrov v dolžino in 25 milimetrov v višino), vendar v notranjosti kljub vsemu ponuja več prostora. Tehniki, čeprav to niso majhni Japonci, ki na avtomobilskih salonih tako radi skačejo okrog novih avtomobilov z metrom v roki, so izmerili, da je za 35 milimetrov več prostora za noge na zadnjih sedežih in 22 milimetrov več prostora v predelu glave. In verjemite, to se pozna, saj se kljub boljši aerodinamiki (količnik zračnega upora je zgolj 0,285) voznik v notranjosti ne počuti utesnjen. Toda oblika zunanjosti ni tako drastično drugačna, da bi lahko z gotovostjo potrdili obračanje glav mimoidočih. Evolucija pred revolucijo, bi prej rekli ali z drugimi besedami: korak za korakom se daleč pride.

V notranjosti pa je bil večji skok. Že samo osnovna oblika merilnikov in instrumentne plošče kot celote da vedeti, da so oblikovalci in tehniki zelo potrudili, saj so podatki logično razporejeni in vidni tako ob sončni pripeki kot ponoči. Pozor na osempalčni (občutljiv za dotik!) osrednji zaslon, ki olajša delo z infozabavnim sistemom, saj so nepregledno množico stikal končno zalučali na odpad. Pri Oplu so poudarili, da pri novi Astri (dejansko je nova, ne pa zgolj prenovljena!) ponujajo tri glavne novosti: žaromete IntelliLux LED Matix, sistem Opel OnStar in IntelliLink. Začnimo pri povezljivosti. IntelliLink, ki že pridno sodeluje z Apple CarPlay, v kratkem pa bo tudi s sistemom Android Auto, omogoča preprosto povezavo vašega mobilnega telefona z avtomobilom. Korak dlje je Opel OnStar: ta omogoča brezžično dostopno točko, s katere se lahko kar sedem naprav (telefoni, računalniške tablice) v avtomobilu poveže s spletom, z njim lahko pokličete osebnega pomočnika in omogoča klice v sili, v skrajnem primeru pa tudi sam obvesti reševalce. Nova Astra ima lastno kartico SIM, zato za dostop do hitre spletne povezave 4G/LTE sploh ni potrebna povezava vašega telefona in avtomobila. Poleg brskanja po internetu omogoča še klicanje operaterja v klicni center (lociranega v angleškem Lutonu), ki vam bo 24 ur na dan in 365 dni letu v različnih jezikih pomagal pri zagatah, denimo, da vam bo v avtomobil namestil navigacijo do vašega želenega cilja. V letu 2015 Opel OnStar že dela v 13 državah, Slovenija pa naj bi prišla na vrsto prihodnje leto. Storitev je prvo leto brezplačna, potem pa se plačuje neposredno Oplu. Koliko bo stala, na žalost še ni znano. Seveda je povezljivost avtomobila in klicnega centra mogoče izkoristiti tudi v druge namene, denimo pri klicanju na pomoč v primeru nesreče, lahko pa se tudi locira in ugasne avtomobil, ki je bil ukraden. Zelo uporabna novost je tudi sistem žarometov z imenom LintelliLux LED Matix, ki olajšuje vožnjo ponoči. S pomočjo 16 LE-diod (po osem v vsakem žarometu) samodejno prilagaja osvetlitev trenutnim razmeram na cesti in predvsem prometu, omogoča pa seveda tudi samodejno preklapljanje med kratkimi in dolgimi lučmi. V Nemčiji je cena te novosti, ki se iz premijskega razreda očitno seli tudi med 'ljudske' avtomobile in je vredna vsakega evra, 1.200 evrov. Seveda ne smemo pozabiti niti na druge številne asistenčne sisteme, denimo zaznavanje pomembnejših prometnih znakov, ohranjanje vozila na voznem pasu, opozorilo proti naletu z možnostjo samodejnega ustavljanja, preprečevanje mrtvih kotov, pomoč pri parkiranju.

Kot se spodobi za manekenko, ki ponosno stopa na avtomobilski oder novosti, je nova Astra tudi shujšala. V najboljšem primeru 200 kilogramov, vselej pa je vsaj za 120 kilogramov lažja ne glede na različico in opremo. Kako jim je to uspelo? Kar 77 kilogramov je lažja karoserija, predvsem po zaslugi uporabe jekla visoke in zelo visoke trdnosti, 50 kilogramov pri podvozju, zavorah in kolesih, po deset kilogramov pa pri motorjih (uporaba aluminija), prenosu moči, sedežih in elektroniki. Čeprav nova Astra nima Akrapovičevega izpušnega sistema, so tudi tam privarčevali 4,5 kilograma. Kot zanimivost lahko povemo, da o različici OPC niso še hoteli govoriti, najverjetneje pa jo bodo predstavili nekoliko pozneje, ko se bo prah ob predstavitvi nove Astre malce polegel.

Dinamični očetje bodo morali malce počakati, saj bodo družinsko različico Sports Tourer in 1,6-litrski turbomotor z 200 'konji' predstavili šele prihodnje leto, tisti bolj varčni pa bodo prišli na svoj račun že konec tega leta. Predstavili so nov trivaljni turbomotor, ki ima po naših prvih izkušnjah čisto dovolj moči, le za speljevanje je treba dodati malce več plina. Pri pospeševanju se sliši, da namesto štirih delajo samo trije bati, pri konstantni vožnji pa je zelo tih in uglajen. Največ povpraševanja pri našem zastopniku še vedno pričakujejo od 1,4-litrskega motorja, saj se ljudje še vedno malce bolijo tako imenovanega krčenja (zmanjševanja prostornin motorjev). Ljubitelji turbodizlov nimajo veliko izbire, saj bo na razpolago samo 1,6-litrski motor, vendar s tremi različnimi močmi: 95, 110 in 136 'konjev'. Pri 1.0 T (77 kW) in 1.4 (74 kW) so zraven pritaknili petstopenjski ročni menjalnik, vsi drugi pa bodo ponujali šest stopenj prenosa. Pri 1.0 T (77 kW) boste lahko obkljukali tudi petstopenjski robotizirani menjalnik Easytronic, pri 1.4 (110 kW) in 1.6 CDTI (100 kW) pa šeststopenjski samodejni menjalnik. Prvi vtis na predstavitveni vožnji je bil, da je ročni menjalnik bolj prijazen do voznika, saj kljub daljšim hodom poteka pretikanje nežno in natančno. Ergonomiji, sploh če govorimo o nagrajenih sedežih AGR z masažo, prezračevanjem in nastavitvijo bočne opore, pa tako ali tako nimamo česa očitati.

Opel Astra z interno oznako K je mogoče preskromen korak naprej v smislu zunanje oblike, vendar velik skok pri uporabi oziroma lastništvu. To pa je najpomembnejše, kajne?

Besedilo Aljoša Mrak; Foto tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja