Opel Grandland X dobro skriva sorodstvo

27. 10. 2017 | Tomaž Porekar
Deli

Grandland bi mogoče lahko koga spomnil na Gardaland. Ampak Oplov zdaj največji križanec je precej bolj resna ponudba kot italijansko otroško zabavišče. Je dobra izbira za tiste, ki hočejo več prostora, kot ga ponujata druga dva Opla z X kot dodatno oznako v imenu.

 

Tako kot Crossland X je tudi Grandland X izid sodelovanja Opla s francoskim PSA (in znamkama Citroën in Peugeot). Avtomobilski izdelovalci na vse pretege iščejo skupne imenovalce konstrukcijskih značilnosti za različne avtomobile. Volkswagnu je lažje, v naboru svojih znamk jih je veliko, ki lahko enake sestavne dele uporabijo v številnih modelih. PSA je že pred časom našel partnerja v evropskem delu General Motorsa. Z Oplovimi snovalci so tako sedli skupaj in našli dovolj zamisli za uporabo enakih konstrukcijskih osnov. Tako sta iz iste podlage nastala Oplov Crossland X in Citroënov C3 Aircross. Grandland X je v sorodu s Peugeotom 3008. Prihodnje leto bomo spoznali še tretji skupni projekt – Citroenov Berlingo in Peugeotov Partner bosta zasnovo odstopila še Oplovemu Combu.


Grandland X in 3008 sta dober primer, kako lahko narediš različne avtomobile na skupni osnovi. Že res, da imata identične motorje, menjalnike, precej podobne zunanje in notranje mere ter seveda tudi večino karoserijskih delov pod zunanjo povsem drugače oblikovano pločevino. Toda oplovcem je kar dobro uspelo zasnovati lasten izdelek, ki bo le malokoga spomnil, da ima ta še francoskega sorodnika. Grandland X je kljub drugačnim izhodiščem zagotovo ohranil veliko tistega, na kar smo se v zadnjih letih pri Oplovih avtomobilih že navadili. Osnova je zunanja oblika, ki jo utemeljujejo družinske poteze (maska, sprednje in zadnje LED-luči, zadek, panoramska streha). Tudi notranjost se zdi v družinskem slogu – od zasnove armaturne plošče in merilnikov do sedežev AGR (za doplačilo). Tisti, ki vedo, da je Grandlandov dvojček Peugeot 3008, se bodo vprašali, kam je izginil njegov značilni digitalno poudarjeni i-kokpit (ob merilnikih tudi manjši in nižje postavljeni volan). Tisti, ki jim digitalizacija sama po sebi ne pomeni veliko, če ni namenjena tudi primerni uporabnosti, bodo z Oplovo interpretacijo voznikovega okolja morda celo bolj zadovoljni. V sredinskem zaslonu med obema merilnikoma je na voljo celo več podatkov kot v digitalnem merilniku Peugeota, klasični volanski obroč pa je dovolj velik, da bo prava izbira za tiste, ki jim ni všeč mini volan, ki lahko spomni celo na Formulo 1. Seveda velja omeniti tudi oba Oplova sprednja sedeža z oznako AGR. Za primerno doplačilo se lahko lastniki Oplov v avtu počutijo ne le kot nekakšen obvladovalec prometa (zaradi višjega sedežnega položaja), ampak tudi udobno in zanesljivo.


Za nakup Grandlanda se bodo odločali predvsem tisti, ki iščejo sodobno zasnovan avto, križanec torej. V marsičem seveda tudi Oplov izdelek spominja na osnovno terensko zasnovo karoserije. Je višji in s tem na krajši razdalji ponuja več prostora (glede prostornosti lahko brez težav tekmuje z daljšo Insignio). Seveda bo prepričal tudi marsikaterega kupca, ki se je sicer ogreval za Astro. Ni sicer še dokončno odločeno, a lahko se zgodi, da bo tudi Zafira čez kakšno leto ali dve 'padla' iz Oplovega prodajnega programa in takrat bo za tovrstne kupce najbrž tudi primeren Grandland X (ali pa podaljšani XXL).


Opel se je za ponudbo za začetek prodaje odločil le za dva motorja v kombinaciji z dvema menjalnikoma. Bencinski 1,2-litrski trivaljnik je močnejši, izkušnje iz dosedanje ponudbe PSA kažejo, da je povsem sprejemljiv, pa če je povezan z ročnim ali pa (še bolje) s samodejnim menjalnikom. Za tiste, ki jim je pomembnejše zložno napredovanje in v takšnem primeru zmerna poraba goriva, bo kar prava odločitev. A je tu tudi 1,6-litrski turbodizel. Ima vse, kar mora tak motor glede na zadnje dizelske zaplete imeti, torej izdaten dodatek na koncu izpušnega sistema, tudi filter za trdne delce, ki ne zahteva vzdrževanja, ter naknadno predelavo izpušnih plinov s katalizatorjem s selektivno redukcijo (SCR) z aditivom AdBlue (vbrizgavanje sečnine). Zanjo je na voljo dodatna posoda s prostornino 17 litrov.


Tudi glede sodobnih elektronskih pomočnikov je Grandland X povsem na ravni sodobne ponudbe. Tu so žarometi (LED AFL) s prilagodljivim načinom delovanja, elektronski nadzor oprijema (IntelliGrip), kamera Opel Eye kot osnova sistemov za prepoznavanje prometnih znakov in opozarjanje na zapuščanje voznega pasu, prilagodljiv tempomat z omejevalnikom hitrosti, opozorilnik za nevarnost naleta z zaznavanjem pešcev in samodejnim zaviranjem v sili ter za nadzor voznikove zbranosti, opozorilnik na mrtve kote, panoramska vzvratna kamera z zornim kotom 180 stopinj ali 360-stopinjska kamera za popoln pregled nad okolico vozila, samodejni parkirni pomočnik, sistem za vstop in zagon motorja brez ključa, ogrevanje vetrobranskega stekla, ogrevanje volanskega obroča ter ogrevanje sprednjih in zadnjih sedežev, lučki v zunanjih ogledalih za osvetlitev tal ob vratih, ergonomska sprednja sedeža AGR, sistem za prostoročno električno odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat, pomočnik za osebne povezave in storitve Opel OnStar (ki žal zaradi Peugeotovih korenin ne deluje v slovenščini), najnovejša generacija sistemov za informacije in razvedrilo IntelliLink, ki so združljivi s programoma Apple CarPlay in Android Auto (slednjega Google še ne omogoča v Sloveniji), z do osempalčnim barvnim zaslonom na dotik, induktivno brezžično polnjenje pametnega telefona. Večina teh dodatkov je seveda doplačljiva ali v okviru posameznih opremskih paketov.

besedilo: Tomaž Porekar · foto: Opel

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del