Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 4x4

15. 12. 2010 | Matevž Hribar

Kot zadnja možna kombinacija Insignie se je na cesti znašla tista s kombijevskim zadkom, dizelskim motorjem in štirikolesnim pogonom.

Insignia na cestah ni več nova, a je še vedno zelo prijetno sveža. Pri Oplu se hvalijo, da so s prodajo zelo zadovoljni, da so do nedavnega prejeli že 230.000 naročil in da avtomobil v 12 državah v svojem razredu zaseda prvo oziroma drugo mesto po prodajnih številkah. Temu se ne gre čuditi, saj je Opel v zadnjih letih storil korak naprej: strogi nemški natančnosti so dodali oblikovalsko svežino in ščepec športnosti ter se tako umestili med racionalne (kakovostne, a dolgočasne) znamke ter takšne, ki navdušujejo z oblikovanjem, a so po drugi plati manj uporabne in kakovostne (kolikor je te nekakovosti v današnjih časih sploh še ostalo). Bo že nekaj na tem.

O Insignii tako veste že veliko, saj smo prav tako, a s prednjim pogonom, lani tudi že preizkusili na testu. Nov je torej v kombinaciji s 160-'konjskim' turbodizlom le štirikolesni pogon in, zanimivo, to je prvi Oplov štirikolesno gnan avtomobil z dizelskim motorjem. Kako iskana je (bo) ta kombinacija, pove podatek, da se je do danes kar 45 odstotkov kupcev Insignie z dvolitrskim turbo bencinarjem odločilo za štirikolesni pogon. Glavni razlog za odločitev za dizla namesto bencinarja bo vsekakor manjša poraba goriva (po tovarniških podatkih za 3, 1 litra manj pri kombinirani vožnji ter za kar 5, 2 litra manj v mestu), saj so druge karakteristike pri bencinarju pravzaprav boljše: 'konjev' ima 220 pri 1.300 vrtljajih več, navor pa je enak, le da je na voljo pri od dva do štiri tisoč vrtljajih, različica 2.0T pa v dveh sekundah in pol hitreje pospeši do sto kilometrov na uro.

Če primerjamo še dizelski različici s štirikolesnim pogonom in brez njega: prva je pri pospešku do sto na uro počasnejša za sedem desetink, ima za tri km/h manjšo največjo hitrost ter za sedem deci manjšo porabo pri kombinirani vožnji, štirikolesni pogon pa vas bo pri enakem motorju in opremi stal 3.100 evrov.

Znanstveniki: Opazovanje rastlin morda lahko napove vulkanski izbruh

Oplov štirikolesni pogon se imenuje Adaptive 4x4, torej je sistem prilagodljiv glede na razmere na podlagi. Navor se v normalnih okoliščinah prenaša na prednji, v zavojih, pri pospeševanju ali na slabši podlagi pa tudi na zadnji kolesni par, s tem da ima zadnji diferencial še elektronsko omejitev zdrsa (eLSD – Limited Slip Deferential), ki prenese navor na kolo z boljšim oprijemom.

Na športno driftanje s tako opremljeno Insignio lahko pozabite – prvič, avtomobil temu niti ni namenjen, drugič, to preprečuje (izklopljiva) elektronika, nazadnje pa 160 'konjev' v dve toni težkem štirikolesniku ni sposobno čudežev.

Kot že znano, je notranjost Insignie čedno zrisana, kar živahna, a s (spet) preveč stikali na sredinski konzoli. Prostora je dovolj spredaj in zadaj, prtljažnik je s 540 povečljiv na 1.530 litrov, ko je zadnja klop zložena v ravno dno.

Zakaj trojni V? Ker je taka Insignia Velika, Varna in Varčna.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 4x4

motor (zasnova): 4-valjni, dizelski

gibna prostornina (cm? ): 1.956

največja moč (kW/KM pri 1/min): 118 (160) pri 4.000/min

največji navor (Nm pri 1/min): 350 Nm pri 1.750 do 2.500/min

menjalnik, pogon: 6-stopenjski ročni/6-stopenjski samodejni, štirikolesni

prednja prema: posamični obesi, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator

zadnja prema: posamični obesi, večvodilna prema, vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator

dolžina × širina × višina (mm): 4.908 x 2.084 x 1.520

prtljažnik (l): 540/1.530

masa praznega vozila (kg): 1.930

največja hitrost (km/h): 210

pospešek 0–100 km/h (s): 10, 6

poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 6, 2–6, 8

izpusti CO2 (g/km): 161/174

Matevž Hribar, foto: Tovarna