Opel Mokka X: V znamenju X

Preden se posvetimo prenovljeni Mokki: X v njenem imenu bo odslej označeval Oplove SUV-e in križance, pri katerih si je mogoče omisliti štirikolesni pogon.

Opel Mokka X: V znamenju X (foto: Opel) Opel
18. 10. 2016

In ker si je Mokko seveda mogoče omisliti s štirikolesnim pogonom, je ob ime dobila črko X. A ob prenovitvi je dobila še precej več kot to.

Začnimo pri notranjosti: ta je zdaj oblikovno in glede na materiale na višjem nivoju, kot je bila prej – zlahka bi lahko zapisali, da je to nivo nove Astre. In enako velja za info-zabavni sistem. Starega, z majhnim zaslonom in slabo povezljivostjo je zamenjal novi, ki ima vgrajeno WiFi dostopno točko (nanjo se lahko poveže do sedem naprav) ter sistema Apple CarPlay in Android Auto (zadnji v Sloveniji uradno ne deluje, saj Google te aplikacije še vedno ni dal na voljo v slovenski Play Store). Poleg tega je (kar zadeva slovenski trg) prav čas prihoda Mokke k nam (to je že mogoče naročiti, prvi avtomobili pa prihajajo čez kak mesec) zaznamoval tudi delovanje sistema OnStar v slovenščini. V klicnem centru v Veliki Britaniji so že zaposlili prve operaterje za slovenski trg; sistem zna poleg posredovanja ob prometni nesreči služiti kot nekakšen osebni asistent na poteh, prek aplikacije za pametne mobilnike pa se je z avtom mogoče povezati od daleč ter spremljati nekatere podatke in nadzorovati nekatere funkcije (vključno z vklopom blokade motorja na daljavo ob kraji avtomobila). Prvo leto bo delovanje za lastnika brezplačno, za nadaljnje delovanje pa bo treba skleniti pogodbo in ga plačevati.

Boljši je tudi nabor asistenčnih sistemov (vključno z opozarjanem na naletno trčenje, branjem prometnih znakov in nadzorom mrtvih kotov), ker pa Mokka v osnovi ni več najmlajši avto, nekatere sodobne asistenčne funkcije ostajajo nedosegljive in bodo morale počakati na prihod nove Mokke X čez nekaj let.

Ob boljši notranjosti, asistenčnih sistemih in info-zabavnem sistemu seveda ne smemo pozabiti na novosti pri obliki in (pogonski) tehniki. Nove so luči (tudi v aktivni, popolnoma LED-izvedbi AFL) pa tudi sicer je zunanja podoba spredaj in zadaj osvežena.

Štirikolesni pogon Mokke X prinese le dodatnih 65 kilogramov in lahko na zadnjo os prenese od nič do 50 odstotkov navora, na vijugastih škotskih makadamskih cestah pa se je prav tako izkazalo podvozje – tudi ko smo natanko ob deveti obletnici smrti legendarnega relista Colina McRaeja nekaj ovinkov predrseli.

Motorna ponudba Mokke X je bogatejša za en, najmočnejši bencinski motor. Novi 1,4-litrski turbo štirivaljnik zmore 152 'konjev', omisliti pa si ga je mogoče v kombinaciji s samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom. Ostanek motorizacije ostaja enak – 1,4-litrski bencinski turbo s 140 'konji' ter 1,6-litrski dizel s 136 bosta v kombinaciji z ročnim ali samodejnim menjalnikom ter prednjim ali štirikolesnim pogonom (zadnji le ob ročnih menjalnikih) še vedno pomenila osnovo prodaje Mokke X pri nas. In ta že doslej ni bila slaba, saj se po naših cestah vozi že okoli 2.000 Mokk; tako glede na izboljšave ni dvoma, da bo uspešna tudi Mokka X.

Dušan Lukič, foto Opel