Če se izrazim po tehniško: do predstavitve tega motorja so v 207 po zmogljivostih prednjačili turbodizli. No, zdaj je prednost na strani bencinarjev.
Pravkar predstavljeni motor ni le Peugeotov niti ne le Peesajev, ampak to že vemo: ker BMW (kot kaže) ni bil zadovoljen z Decejevimi motorji za svojega Minija, se je lotil zasnove sam, ampak ne povsem sam, temveč v enakopravnem partnerstvu s koncernom PSA. Toliko na kratko, da razčistimo poreklo.
Zdaj bodo menda oboji zadovoljni, saj je novi 1, 6-litrski motor z dvema besedama: zelo dober. V 207 je lahko miroljuben do skoraj surov, odvisno od tega, kako ravnate s stopalko plina. K takšnemu značaju je pomagala sodobna tehnika: neposredni vbrizg goriva (tlak do 120 barov) in turbopuhalo s tehniko ’Twin-Scroll’; to pomeni, da sta po dva valja povezana s skupnim vodom, ki potem izpušne pline pripeljeta v komoro, ki zmore z načrtovanim vrtinčenjem skrajšati odziv turbine. Zato je motor uporaben skoraj od prostega teka, zato doseže 156 njutonmetrov že pri 1.000 vrtljajih in zato ima pri 5.800 vrtljajih še vedno 208 njutonmetrov navora. Zato ga, povedano po domače, lahko enako zadovoljivo vozite ležerno ali športno dinamično.
Čeprav je tak 207 z zmogljivostmi in s porabo boljši od 206 S16, vseeno ne pomeni športnega vrha Dvestosedmic; tudi zato je ESP izklopljiv le do hitrosti 50 kilometrov na uro in tudi zato ima ’le’ pet prestav v (sicer skrajšanem) menjalniku. So mu pa vseeno rahlo prilagodili nastavitev električnega servovolana (zelo dober povratni občutek! ! ), rahlo ojačili uležajenje prednje preme, za 12, 5 odstotka povečali togost zadnje preme (glede na 1.6 HDi), nanj nataknili največje obstoječe zavore in ga obuli v gume Pirelli P Zero Nero mer 205/45 R17.
Res je, da je podvozje še vedno prej udobno kot športno, res pa je tudi, da je tak 207 že zelo dinamičen avtomobil z lepimi športnimi ambicijami. (Dobri) bencinski motorji so namreč še vedno v lepi prednosti pred turbodizli. Dokler seveda ne spregovori ekonomija porabe goriva.
Tehnika
Zaradi dobrega nadzora nad procesom zgorevanja ima lahko motor dokaj visoko kompresijo 10, 5 : 1. Turbina se zavrti do 220.000 vrtljajev v minuti, puhalo pa natlači polnilni zrak do 0, 8 bara nadtlaka. Motor ima v glavi zmanjšano trenje, oljno zobniško črpalko pa žene veriga, kar na koncu pomeni za odstotek manjšo porabo goriva. Menjava olja je potrebna po 30, svečk in zračnega filtra pa po 60 tisoč kilometrih.
Družina motorjev
To ne bo edini motor iz sodelovanja obeh koncernov. Že prihodnje leto bosta na voljo dodatni dve različici tega stroja (s 120 in 175 ’konji’), razvili pa so tudi 1, 4-litrsko razlieico, ki bo sledila kasneje.
Prvi vtis
Videz 4/5
Če ne opazite 17-palčnih platišč, je to klasičen 207 – kar tudi ni slabo.
Motorji 5/5
Prijazen, a zelo zmogljiv in brez neljube ’turboluknje’.
Notranjost in oprema 3/5
Dobra sedeža in dober položaj za volanom, sicer pa le nekaj dodane opreme.
Cena 2/5
Več kot štiri milijone za avtomobil nižjega razreda. Res ima dober motor, a vseeno.
Prva ocena 4/5
Prijetna popestritev palete, saj so bili doslej najzmogljivejši turbodizli!
Vinko Kernc