Peugeot 3008

2. 6. 2009
Deli

Po uspešnem receptu . . Takoj s prvo takšno ponudbo se je izkazalo, da so za marsikaterega kupca avtomobila tudi mehki terenci preveč – terenski. Peugeot je hitro zagrabil priliko.

Znotraj koncerna PSA se je Peugeot dolgo 'držal' bolj klasičnih karoserijskih oblik in šele nedavno je nekoliko pobegnil iz tega. Kaže, da se je zaradi dogajanj na trgih (vse večje povpraševanje po križancih različnih oblik) spremenila tudi politika koncerna.

Prav velikih korakov Peugeot sicer še ni storil, a že 3008 kaže na premikanje v tej smeri. Dodatna ničla v sredini imena nakazuje, da je to bolj samostojen model kot le različica Tristoosmice. No, tehnika govori malo manj temu v prid, saj je večidel tehnike sposojen prav tam, vseeno pa 3008 meri (tudi) na novo skupino kupcev. Na koncu se tako vse konča pri njih.

Model 3008 je zgrajen na koncernski platformi 2, ki med drugim gosti tudi C4, in ta platforma je tudi na tej stopnji posodobljena in prilagojena konkretnemu modelu. Logično je, da so nanjo pripeti podobni elementi podvozja – prem, vzmetenja in blaženja – kot pri drugih avtomobilih te družine, le da ima 3008 (velja le za 1.6 THP in 2.0 HDi) zadnjo premo obogateno s sistemom Dynamic Roll Control (dinamični nadzor nagibov).

Princip je pravzaprav preprost: oba zadnja blažilnika sta med seboj povezana s tretjim blažilnikom; ko se hoče karoserija v ovinku nagniti, sredinski blažilnik izravna nagib in ga v veliki meri prepreči. Sistem, ki je pasiven, deluje torej kot hidravlični stabilizator, po besedah Peugeotovih inženirjev pa ima ugoden učinek v vseh pogojih vožnje. Dokaj zmogljiva motorja in povečana razdalja od tal sta pač zahtevala dodaten poseg v mehaniko podvozja.

Tudi volanski mehanizem je povzet po drugih modelih s to platformo, le da ima 3008 v drogu med volanskim mehanizmom in volanskim obročem namesto dveh tri zglobe. S tem so dosegli, da je kot volanskega obroča kljub za dobrih 10 centimetrov povišanemu položaju voznika enak kot denimo pri modelu 308 ali z drugimi besedami: če tega ne bi storili, bi bil volanski obroč (marsikomu neprijetno) položen. Tako pa ni.

Če k 'podedovani' mehaniki prištejemo še motorje in menjalnike, ki jih že poznamo (tabela), smo prišli do konca poglavja o podobnosti modelov 3008 in 308. Od tu naprej je 3008 drug avtomobil. Čeprav zaradi levov zunaj in znotraj in zaradi splošnega sloga oblikovanja ne more biti drugega kot Peugeot, je vseeno precej drugačen.

Karoserija je bolj kombijevska kot kombilimuzinska, a prav rahlo tudi 'mehko terenska'; morda se takšna zdi le zaradi večje oddaljenosti trebuha od tal in zaradi navidezne zaščite podvozja pod odbijačema. Splošen videz karoserije je skladen, opazili pa boste tudi, da prednji odbijač ni tako agresivne oblike, kot smo vajeni pri sodobnih Peugeotih.

Tudi znotraj ni enak kot 308 ali katerikoli drug Peugeot. Posebej opazna je ločenost voznikovega delovnega mesta: zgornja linija nad merilniki se ovije prek sredinskega dela (komande avdiosistema in klimatskega dela) in konča z dvignjeno ročico na desni strani sredinskega tunela. Opisana meja je sicer bolj navidezna kot resnična, je pa dobro opazna in prav rahlo spominja na počutje v bolj športnih kupejih.

Sicer pa potniški del ne prinaša nikakršnih presenečenj – ne prostorskih ne oblikovnih. Morda v oči padejo le stikala, ki so nanizana v vrsti pod osrednjimi zračniki na armaturni plošči in ki spominjajo na stikala v Miniju, pa ogromen predal med sedežema (13, 5 litra! ), ki delno nadomešča po prostornini skromnejši (4, 1 litra) predal pred sovoznikom.

S tem pa smo že pri odlagališčih. Še en predal, 3, 7-litrski, je pod volanskim obročem, sedemlitrska sta v prednjih vratih, pod nogami potnikov druge vrste sta dva predala (to ne velja za osnovno različico opreme! ) skupne prostornine 7, 1 litra in v zadnjih vratih sta dva 2, 5-litrska predala. Na sedežih menda z odlaganjem drobnarij ne bo težav.

Podobno dober vtis pa naredi tudi prtljažnik; čeprav njegovi normni litri niso presunljivi (so pa povsem konkurenčni), navduši prilagodljivost prtljažnika. Zadnja vrata se odprejo dvodelno: velik del navzgor, manjši del pa – po potrebi, ni pa nujno – navzdol in ustvari prikladno nakladalno polico.

Notranjost prtljažnika si lahko uredite po želji; v njem je namreč premično dno, ki ga lahko preprosto namestite na eno od treh predvidenih višin. To premično dno, ki tehta le 3, 5 kilograma in je izjemno čvrsto, v svojem srednjem položaju pri zlaganju zadnje klopi (en gib za podiranje naslonjala in rahlo poglobitev sedala) tvori podaljšano povsem ravno dno do naslonjal prednjih sedežev, če pa počakate do letošnje jeseni, bo 3008 serijsko opremljen s poklopljivim naslonjalom sovoznikovega sedeža, kar bo na koncu zadostovalo za prevoz do 2, 62 metra dolgih predmetov.

Peugeot 3008 pa ni le prikladno uporaben, ampak poskuša biti tudi tehnično inovativen. Eden od delov (serijsko pri najvišji ravni) opreme je tudi projekcijski zaslon (head up display), pri katerem se nekateri podatki projicirajo na ob zagonu motorja pomično malo šipo za merilniki.

Poleg hitrosti vozila zna opozoriti voznika na premajhno varnostno razdaljo, ki jo nadzira spredaj nameščeni radar in kjer opozorilo lahko nastavite v področju od 0, 9 do 2, 5 sekunde. Sistem je treba vklopiti in deluje med 70 in 150 kilometri na uro.

3008 ima tudi električno ročno zavoro, za doplačilo pa še sledljive žaromete v ksenonski tehniki, 1, 6 kvadratnega metra veliko strešno okno, parkirni opozorilni sistem, tempomat, nadzor nad tlakom v gumah in različne stopnje WIP (World in Peugeot, svet v Peugeotu) zabavnih sistemov; najdražji vsebuje tudi navigacijsko napravo 3D, Bluetooth, modul GSM in trdi disk velikosti 10 gigabajtov za glasbo formata mp3. Seveda je mogoče doplačati tudi za izmenjevalni zgoščenk ter za zvočniški sistem JBL.

Po vsem tem se sliši logično: Peugeot 3008 bo iskal kupce, ki so naveličani klasične karoserijske ponudbe in ki so dojemljivi za nove ponudbe, za tiste kupce torej, ki iščejo nadomestilo za male limuzinske kombije, kombilimuzine, kombije in mehke terence tega razreda. Kot je navrgel eden izmed novinarjev, prisotnih na krstni vožnji: ljudje čakajo na avtomobil, ki bo z uporabnostjo nadomestil dobro staro Katro. Morda bo to prav 3008.

P 3008 in 308 CC v Sloveniji

Na našem trgu bo 3008 na prodaj od srede letošnjega junija, in sicer za okoli 19.500 evrov. Toliko bo stala različica 1.6 VTi Confort Pack, poleg pogonskih kombinacij pa bo mogoče izbirati še med tremi paketi opreme, devetimi barvami karoserije ter petimi barvami in vrstami notranjega materiala (med njimi dve vrsti usnja), ki so delno vezani na izbrani paket opreme. Že nekoliko prej v juniju bo na prodaj 308 CC; 1.6 VTi Sport bo stal 23.700 evrov.

Namesto štirikolesnega pogona: Grip Control

Da bi bil 3008 manj občutljiv za poslabšane razmere pod kolesi, so mu (za doplačilo) namenili sistem Grip Control, ki je pravzaprav nadgradnja sistemov proti zdrsu pogonskih koles in stabilizacije. Upravlja se prek vrtljivega gumba, ki ima pet položajev: standardni, za sneg, za blato, za pesek in še položaj, kjer je stabilizacijski ESP izklopljen do 50 kilometrov na uro.

Skupaj z njim dobi 3008 tudi 16-palčna (namesto 17 oziroma 18) kolesa z gumami M + S. Klasičen štirikolesni pogon ne bo na voljo, bo pa štirikolesno gnana različica HYbrid4. To bo (prvi iz tega koncerna) dizelski hibrid z dvolitrskim turbodizlom za prednji kolesi in elektromotorjem za zadnji kolesi. Prodajo načrtujejo leta 2011.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol