Peugeot 407

12. 8. 2008 | Aljoša Mrak
Deli

Tekmeci Peugeota 407 ne samo hitro hodijo, ampak kar tečejo novim zmagam naproti. Zato se je moral tudi francoski izdelovalec zbuditi in osvežiti svojega 407. Skromno, a dovolj, da so nadoknadili polovični korak, ki jih je znova postavil vštric s konkurenco.

Pri Peugeotu so zavihali rokave in se lotili kar treh avtomobilov, ki jih tlačijo pod ime 407. Seveda govorimo o limuzini, kombijevski različici (SW) in kupeju. No, da spremembe res niso očitne, boste opazili že na fotografijah, zato jih moramo kar našteti.

Nove so luči (spredaj, pri limuzini tudi zadaj), malce so dodelali tudi odbijače (drugačne odprtine za hlajenje in dihanje motorja, zaščitne letvice so manjše in v barvi karoserije) in več je kroma. Zaradi zunanjih sprememb je podaljšana tudi razdalja pri previsu čez zadnja kolesa, zato je limuzina daljša za 15 milimetrov (4.691 mm) in SW za 2 milimetra (4.765 mm). No, da bodoči kupci z večjo dolžino ne bi imeli težav, so se pri Peugeotu pohvalili, da po novem ponujajo tudi prednja parkirna tipala za bolje opremljene različice.

V notranjosti boste opazili predvsem nove barvne kombinacije, boljše materiale, predvsem pa se bodo svetili 'kromirani' dodatki okoli stikal za klimatsko napravo, radio, navigacijo itd.

Občutljivejši bodo zaznali tudi boljšo zvočno izolacijo, ki je posledica laminiranih stranskih šip (serijsko pri bolje opremljenih in dodatna oprema pri skromnejših različicah! ), in dodelano klimatsko napravo, ki hitreje ohladi notranjost.

Seveda je največji napredek pri elektroniki, ki podpira radio in navigacijo. WIP (World in Peugeot) ločimo na WIP Sound System, WIP Nav system in WIP Com. Kot že angleška oznaka sporoča, je prvi sistem usmerjen predvsem v razvajanje z glasbo, saj lahko poslušate priljubljeno pesem tudi kot datoteko MP3.

Seveda lahko v avtomobilsko napeljavo priključite kar svoj 'USB-ključ', ki pošilja CD-je in kasete (a se jih sploh še spomnimo? ) počasi na smetišče, hkrati pa dele avdiosistema uporablja tudi sistem prostoročnega telefoniranja. A žal le kot možnost . .

WIP Nav je namenjen predvsem tistim, ki se na pogostih potovanjih v tujih deželah ne želijo izgubljati. Za to bosta poskrbela sedempalčni barvni zaslon in Navteqova kartografija, ki pokriva 40 evropskih držav, vse skupaj pa lahko upravljate z volanskimi tipkami. Seveda WIP Nav omogoča tudi delovanje sistema Bluetooth.

Največje razvajanje pa omogoča sistem WIP Com, ki je le nadgradnja prej omenjenega WIP Nav. Omogoča glasovno ukazovanje, večji izbor glasbe (več spomina) in gledanje filmov (le v mirovanju, torej nič kina med vožnjo).

Če smo ugotavljali, da so Štiristosedmico bolj osvežili z modnimi dodatki, kot jo prenovili, je podobno tudi pri motorjih. Vse motorje, torej tako bencinske kot turbodizle, so predvsem osvežili, tako da so zdaj gospodarnejši in s tem ekološko sprejemljivi.

Pri bencinskih motorjih imate na voljo štiri možnosti, 1.8 (92/125), 2.0 (103/140), 2.2 (120/163) in 3.0 (155/211). Pri turbodizlih je možnosti več, saj pri Peugeotu ponujajo 1.6 HDi (80/110), 2.0 HDi (100/136), 2.0 HDi (103/140) – ki mimogrede že ustreza Euro 5 – 2.2 HDi biturbo (125/170) in 2.7 V6 HDi (150/204). Nekaterih motorjev ne bodo ponujali na našem trgu, zato prej le poglejte v uradni cenik, prav tako na sončni strani Alp v ponudbi ne bo dvolitrskega motorja, ki dela na bioetanol (103/140).

Mogoče predelav ni toliko, kot bi si nekateri želeli, vendar jih je po mnenju Peugeotovih strategov povsem dovolj, da bodo vse tri različice 407 zanimive vsaj še (verjetno) dve leti, ko bodo predstavili nove. Mogoče pa bo zato zanimivejša cena?

Začeli so zelo zgodaj

Pri Peugeotu so od leta 1810 kot družinsko podjetje izdelovali različne pripomočke, ki niso bili vezani na avtomobilizem, recimo mlinčke ali šivalne stroje. Prve tricikle so predstavili leta 1889 na svetovni razstavi v Parizu, dve leti pozneje pa so novost že ponudili na trgu. Kot zanimivost naj povemo, da so že po štirih letih prvič zmagali na dirki!

No, za nas je zanimivejša serija 400, katere zgodovina se je začela leta 1935. Pred drugo svetovno vojno so predstavili modela 401 (1935) in 402 (1936), nato leta 1955 v sodelovanju z italijanskim oblikovalcem Pininfarino še 403, v šestdesetih letih pa je kraljeval 404.

Leta 1988 je 405 postal evropski avto leta, Finec Ari Vatanen pa je tega leta postavil nov rekord na legendarni ameriški makadamski dirki Pikes Peak s Peugeotom 405 Turbo 16. Sledil je 406, maja 1997 pa se je Pininfarina zopet podpisal pod mojstrovino, 406 Coupe. In zadnji v seriji je 407, ki je letos star že štiri leta . .

Aljoša Mrak, foto:? tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol