Expert je nov. Toda to so poznavalci tega modela tako ali tako potiho pričakovali. Peugeota 806 že nekaj časa ni več – zamenjal ga je 807 – to pa pomeni, da je na vrsti tudi novi Expert.
Verjetno najzanimivejša novost, ki vam v trenutku pade v oči, je, da novinec oblikovno ni več tako podoben ’Osemstosedmici’, kot je aktualni Expert modelu 806. Vendar to ni edina sprememba. Ko se natančneje poglobite v notranjost in tehnične značilnosti novega Experta, ugotovite, da je razlik kar precej.
Če se za začetek lotimo podvozja, je to z limuzinskim kombijem sorodno le spredaj. Medosna razdalja je daljša (pravzaprav sta dve: 3.000 in 3.122 milimetrov), zadnja prema je zaradi večjih obremenitev toga, za povrh pa si je ob klasičnem vzmetenju mogoče zaželeti še pnevmatsko. To ima kar nekaj prednosti, saj je z gumbom mogoče prilagajati višino zadka (natovarjanje, raztovarjanje), predvsem pa je dobra stran tega vzmetenja, da tudi ko je Expert povsem naložen, ohranja enako razdaljo od tal kot takrat, ko je prazen.
Notranjost in voznikov potniški prostor imata z limuzinskim kombijem še manj skupnega. Ampak to ne pomeni, da so se jima zato kaj manj posvetili. Armaturna plošča je delo Pininfarinijevega oblikovalskega studia in na to se še posebej ponosni. Predalov in drugih odlagalnih mest je dovolj. Prestavna ročica je nameščena na sredinski konzoli, tik ob volanskem obroču (tako kot pri predhodniku). Merilniki so na pogled suhoparni in bolj podobni tistim v sedanjem Expertu kot v 807, zato pa natančno berljivi. Plastika je trša kot v limuzinskem kombiju, toda tudi manj zahtevna za vzdrževanje in čiščenje. Enako velja za notranje stene vrat ter stropne in talne obloge.
Novost v ponudbi novih Expertov je tudi, da bo na voljo več karoserijskih različic. Poleg osnovne in podaljšane bo ponudbo dopolnjevala še podaljšana in povišana (osnovne s povišano streho ne bo v ponudbi). Novi Expert je zrasel (osnovni je daljši za 283 in podaljšani za 213 milimetrov), kar pomeni, da je dobil večji tovorni prostor, ki odvisno od izvedbe zdaj meri od pet do sedem kubičnih metrov (prej od štiri do pet).
Povsem nova je motorna paleta, v kateri najdemo tri dizle – 1.6 HDi (66 kW/90 KM), 2.0 HDi (88 kW/120 KM) in 2.0 HDi s filtrom saj (100 kW/136 KM) – in en bencinski motor – 2.0 (103 kW/140 KM) – ki pri nas ne bo na voljo. Daljši so servisni intervali (na vsakih 30.000 kilometrov), ne nazadnje pa sta izboljšani tudi varnost in vzvojna togost karoserije.
Skratka novi Expert je, vsaj po naših prvih vtisih, v marsikaterem pogledu napredoval v primerjavi s svojim predhodnikom, a kljub temu ohranil osnovno poslanstvo in ostal dostavnik v pravem pomenu besedu.
Prvi vtis
Videz 2/5
Če pri osebnih avtomobilih velja, da ima oblika pomembno vlogo ob nakupu, mora biti pri dostavnikih ta predvsem uporabna.
Motorji 3/5
V paleti štirih motorjev sta dva, ki bosta prepričala večino (oba 2, 0-litrska dizla), in dva, namenjena le določenim trgom in zahtevam.
Notranjost in oprema 3/5
Plastika na armaturi plošči je trda, toda trpežna, oprema pa je zasnovana tako, da je Expert predvsem varen in uporaben.
Cena 2/5
Cene so še skrivnost – Expert bo v salone zapeljal šele spomladi prihodnjega leta – zato ocene ne moremo podati.
Prva ocena 3/5
Novi Expert bo precej osvežil ponudbo gospodarskih vozil v tem razredu. Ta pri nas ni med bolj priljubljenimi, toda glede na različice (po novem bodo tri) se lahko zgodi, da bo vseeno zaživel.
Matevž Korošec
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere