Peugeot Ion

14. 10. 2010 | Aljoša Mrak
Deli

Pri Peugeotu se sicer s tem ne hvalijo, vendar je dejstvo, da je električni Ion (oziroma iOn) nastal v sodelovanju z Mitsubishijem. Zato je Ion francosko videnje i MiEV-a.

Na mednarodni predstavitvi, ki je potekala v okolici Pariza (in ne v centru Pariza, kamor Ion v resnici spada), so Peugeotovi strategi priznali, da so hoteli trgu čim prej ponuditi električni mestni avtomobil. Da so pri sodelovanju z japonskim Mitsubishijem dobili tudi nekaj znanja (know-how) in predvsem manjši račun pri razvoju in izdelavi, pa v teh ekonomsko ne najbolj prijaznih časih ni zanemarljivo.

Peugeot Ion je popolnoma električni avtomobil, ki bo na naš trg prišel predvidoma mesec dni za japonskim bratom, oba pa pred Citroenom C-Zero. Njegove prednosti so tihost delovanja, odsotnost vibracij, predvsem pa nestresna vožnja. Obračalni krog je navdušujoče skromen (4, 5 metra), preglednost odlična, ker nima menjalnika, pa je vožnja preprostejša. Elektromotor prek reduktorja poganja zgolj zadnji kolesi.

Čeprav v tehničnih podatkih piše, da ima Ion moč le 47 kilovatov, pa je navora že pri speljevanju toliko, da imam občutek, da bo (serijski) ESP ob polnem plinu na spolzkem ljubljanskem asfaltu imel celo nekaj dela. Zato se ne bojte, tudi s tem avtomobilom boste zlahka lovili dinamične prometne tokove. Celo več, hvalijo se, da od 30 do 60 km/h pospeši v samo 3, 5 sekunde, za primerjavo pa naj povemo, da bi 207 1.6 THP v tretji prestavi potreboval 3, 9 sekunde. Tudi pri spuščenem plinu, ko poteka regeneracija oziroma ponovno polnjenje, se kar občuti zaviralni učinek pogona.

Zaradi izdatne višine, nagibanja karoserije in skromne širine gum (spredaj so 15-palčne široke le 145 milimetrov, kar me je spomnilo na dobre stare čase Yugov in Stoenk, zadaj pa ima širše – 175 milimetrov) Ion na številnih francoskih krožiščih ni deloval najbolj suvereno, zato bo zanimivo pogledati, kaj bodo po losovem testu rekli naši kolegi v skandinavskih državah. Malček ima akumulatorje spravljene v tleh (med izdatno odmerjeno medosno razdaljo), njihova masa pa je kar 230 kilogramov. Zato je težišče kljub ozkemu in visokemu karoserijskemu ogrodju nizko, kar bi moralo pripomoči k boljši legi na cesti in večji varnosti.

Malce razočara cenena plastika v notranjosti, višji vozniki bodo pogrešali tudi nekaj več centimetrov pri vzdolžni namestitvi sedeža, drugače pa bo Ion zelo dobro opremljen. Šest varnostnih blazin, ABS, ESP, klimatska naprava, dva Isofixa, aluminijasta platišča, električni servovolan, dnevne luči, meglenke, radio s CD, MP3 in možnostjo prostoročnega telefoniranja, štirikrat električne šipe ter po višini nastavljiv voznikov sedež bodo v vsakem avtomobilu serijsko, za doplačilo bodo le navigacija, gretje voznikovega sedeža in vzvratnih ogledal ter različica, ki ob samo dveh sedežih omogoča še 1, 1 kubičnega metra prtljažnika.

Največji izziv za tehnike je seveda domet, ki ostaja šibka točka električnih avtomobilov. Pri Peugeotu pravijo, da se lahko z Ionom v idealnih razmerah peljete kar 150 kilometrov daleč. Če pa vozite po mestu ali avtocesti in pri tem recimo porabljate tudi klimatsko napravo, je domet le 75 kilometrov. Ob tem se sklicujejo na statistiko, da je 90 odstotkov dnevnih voženj v Evropi dolgih manj kot 60 kilometrov. Litij-ionske akumulatorje lahko polnite na dva načina: klasično prek gospodinjskega toka ali na hiter način, ki pa zahteva posebno vtičnico in temu primerno 'polnilnico' (trifazno polnjenje s 380 V).

Prek domače vtičnice boste za poln akumulator potrebovali šest ur, prek hitrega polnjenja bo 'baterija' polovično polna že po 15 minutah, 80-odstotno pa po 30 minutah. Po besedah inženirjev naj bi akumulatorji zdržali 150 tisoč kilometrov oziroma 10 let uporabe, nato pa bi jih predelali za neavtomobilsko rabo. Sicer pa ponujajo petletno garancijo na električni pogon, seveda vključno z akumulatorjem.

Ker je 35 tisočakov, kolikor zahtevajo za ta avtomobil v Franciji, ogromno denarja, ponujajo ljubiteljem vina in sira posebno ponudbo. Pet tisoč evrov je subvencija, ki jo ponuja francoska država, nato pa lastnik avtomobila plačuje pet let po 499 evrov na mesec. S tem denarjem odplačuje lizing za avtomobil (in akumulator), v tem času (ali razdalji 50 tisoč kilometrov) pa ima tudi brezplačni servis.

Tudi napovedi za prihodnost električnih avtomobilov niso pretirane, saj se zavedajo, da bodo do leta 2020 le štiri do pet odstotkov evropskega trga zasedli električni avtomobili. Pa še te bodo večinoma uporabljale vladne ali občinske službe, podjetja kot službene avtomobile (fleet), okoljevarstvene organizacije itd., zasebnih lastnikov pa naj bi bilo manj kot 10 odstotkov.

Peugeot Ion

motor (zasnova): sinhronski elektromotor

največja moč (kW/KM pri 1/min): 47/64 pri 3.500-8.000

največji navor (Nm pri 1/min): 180 pri 0-2.000

menjalnik, pogon: reduktor; zadaj

prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, stabilizator

zadnja prema: poltoga prema, Panhardov drog

medosna razdalja (mm): 2.550

dolžina × širina × višina (mm): 3.474 x 1.594 x 1.608

prtljažnik (l): 168

masa praznega vozila (kg): 1.120

največja hitrost (km/h): 130

pospešek 0–100 km/h (s): 15, 9

poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 0

izpusti CO2 (g/km): 0

doseg (km) (po ameriški normi LA4): 150 (V resni samo 75km)

vrsta akumulatorja: litij-ionske celice

zmogljivost akumulatorja, (kWh): 16

zavore: regenerativno in mehanično zaviranje (spredaj kolutne, zadaj bobnaste)

čas polnjenja: običajno polnjenje: 6 ur; hitro polnjenje: 30 minut do 80 odstotkov zmogljivosti akumulatorja

Aljoša Mrak, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj