Peugot 207 CC

1. 3. 2007
Deli

Tople zime ne vplivajo le na smučanje, ampak tudi na povsem vsakdanje življenje ljudi. Ni namreč treba kidati snega, na parkiriščih ni več 'gajbic', bunde smo zamenjali za prehodne jakne, nekateri pa se pri nas že vozijo brez streh.

Odpiralni čas kabrioletov se daljša. Iz leta v leto je namreč vročih dni več, zato se tudi dnevi zgoraj brez množijo. Kljub temu so naslednje vrstice namenjene tistim, ki nanje že tako in tako prisegajo in si namesto frizerja raje privoščijo 'free style' frizuro kar z vožnjo, v razmislek pa tistim racionalnežem, ki vsak nakup skrbno načrtujejo.

Tem drugim so namenjeni naslednji podatki.

Pri Peugeotu so modo CC-jev začeli leta 1998 s konceptnim vozilom, ob prelomu tisočletja pa s serijskim 206 CC. Mestni avtomobilček je bil s prikupno obliko in z možnostjo vožnje s trdo streho ali brez nje kot naročen za ženske: bila je le razlika, ali ga je imela ali si ga je le želela, pa ni imela denarja oziroma poguma zakorakati okrog vogala do trgovca. Kakšen velik uspeh je mali Pežojček doživel, pričajo prodajne številke, saj so ga prodali v 360 tisočih primerkov in je daleč najbolje prodajani CC v Evropi, predvsem pa so po njem poimenovali kar avtomobilski razred. Bil je pravi prodajni bum, saj se je v petih letih razred CC-jev povečal kar za devetkrat in še vedno raste!

 

Zato verjetno načrtovalci pri Peugeotu niso veliko premišljevali, ali bi trgu ponudili naslednika, saj takšnega uspeha še sami niso pričakovali. Peugeot 207 CC je seveda prevzel osnovne poteze serijskega 207, kar krog kupcev morda celo povečuje (206 je bil izrazito ženski avtomobil, medtem ko je 207 bolj vsestranski), za streho pa so poskrbeli kar v sami tovarni. Izdelajo jo namreč na posebni proizvodnji liniji v Madridu in jo nato dostavijo do montažne linije modela 207 CC znotraj istega proizvodnega obrata. Ko zapusti tovarno, pa se lahko začne njegovo poslanstvo.

Za pretvorbo kupeja v kabriolet ali obratno potrebuje voznik le 25 sekund pa še to se dogaja povsem električno in – če seveda to želite – do hitrosti 10 kilometrov na uro. Za boljše tesnjenje strehe je 207 opremljen s sistemom 'Short drop', kar pomeni, da se prednja stekla med odpiranjem vrat vedno pomaknejo nekoliko navzdol, med zapiranjem pa znova močno stisnejo v tesnila roba strehe. In ko smo že pri strehi: če boste kdaj gledali svet od spodaj navzgor, boste še kako cenili strešna loka, ki se s pirotehničnim sistemom v trenutku izstrelita višje in tako obvarujeta glave potnikov.

207 CC je seveda dvosed (dva plus dva, kar pa pomeni skoraj neuporabna zadnja sedeža), ki je zaradi večje togosti še okrepljen s posebnimi oporniki pod karoserijo in s povsem dovolj velikim prtljažnikom primeren tudi za tiste, ki gredo kdaj pa kdaj sami nakupovat v trgovino za ves mesec. V toplem vremenu boste lahko v prtljažnik namestili za 187 litrov hrane in pijače, v mrzlem pa kar 449 litrov polnih vrečk in škatel. In ko ga boste takole povsem zabasali, boste še kako potrebovali poskočne motorje. V 207 CC lahko izbrskate dva bencinska motorja (88 in 110 kW oziroma 120 in 150 KM), ki sta nastala kot plod sodelovanja med skupino PSA Peugeot Citroën in BMW, in turbodizelski motor HDi (80 kW oziroma 109 KM) s filtrom trdih delcev. Vsi motorji imajo prostornino 1.600 kubičnih centimetrov, le da imata zadnja dva še turbopuhalo, in so povezani z ročnim petstopenjskim menjalnikom.

Novega CC si lahko omislite v dveh opremah, Sport in Sport Pack. V osnovni opremi dobimo ročno klimatsko napravo, električni pomik vseh štirih stekel, športne sedeže, radio s CD-predvajalnikom, 16-palčna platišča, potovalni računalnik, ABS, pritrdišča Isofix in štiri varnostne blazine. Bolje opremljena različica se seveda pohvali še z daljšim seznamom, 17-palčnimi aluminijastimi kolesi, aluminijastimi dodatki v notranjosti, ESP-jem, smernimi žarometi, parkirnimi tipali, dvokanalno samodejno klimatsko napravo itd.

Peugeotova serija 2 je bila nekdaj platnena (201, 202, 203, 204 in 205), v zadnjih dveh generacijah pa se uveljavlja pločevina nad glavo in CC-jevski način življenja. Ponudba športnega kupejevstva in uživaškega kabrioletstva očitno uspeva in nič ne kaže, da se navdušenje kaj umirja.

Aljoša Mrak, foto: Tovarna