Jasno je, da je vsak nov avto za avtomobilsko znamko korak naprej, a vendarle so ti lahko različni. Polo ni zgolj nadgradnja predhodnika, ampak začetek novega obdobja.
Prihajajoče obdobje za Volkswagen vsekakor ni značilno. Tehnično izpopolnjene avtomobile bodo začeli predstavljati v bolj svetli oziroma razigrani luči. To pomeni, da bodo avtomobili prijetnejši, bolj všečni in … drugačni. Kar je seveda lahko dvorezen meč.
Polo namreč za Volkswagen ni nepomemben model. Doslej se je zanj odločilo že več kot 14 milijonov kupcev, ki so od leta 1975 lahko izbirali med petimi različicami. Zdaj je na vrsti šesta, ki po tehnološki plati ne bo odstopala od Volkswagnove filozofije, bo pa po čustveni. Polo ni več zgolj natančno izdelan avtomobili, ki ponuja vse, kar kupec v tem razredu ponuja, ampak avto, ki bi zadovoljil bistveno zahtevnejše kupce. Tudi tiste, ki avto kupujejo z očmi.
Pa čeprav so po svetovni premieri številni dejali, da se novinec od predhodnika bistveno ne razlikuje. A se seveda motijo. Novi Polo je daljši za 81 milimetrov (medosna razdalja + 91 milimetrov), malenkostno širši in tudi nižji, zato posledično deluje bolj mogočno. Z dolžino 4,053 se zdi precej odrasel avtomobil, ne nazadnje je za 71 litrov večji prtljažnik, kjer je zdaj prostora za 351 litrov. Jasno, tu se šteje tudi prostor pod dnom prtljažnika, kamor se lahko pospravi celo nadomestno gumo z običajnim, ne le zasilnim platiščem.
Vse to omogoča nova platforma MQB. Na njej že stoji nova Ibiza, kmalu se jima bodo pridružili še ostali koncernski malčki. Čeprav večino zaslug pri Volkswagnu pripisujejo novi platformi, je vendarle jasno, da obliko ni zakrivila zgolj nova platforma. Vsekakor je drugačen tudi oblikovalski pristop. Že sprednji del avtomobila je precej bolj razigran, hkrati bolj športen in dominanten. Čeprav nenavadno za avtomobilski razred, je novi Polo lahko opremljen tudi z LED-lučmi. Meglenki in luči, ki osvetljujejo podlago pri vožnji v ovinek, so nameščene precej nizko in povsem v vogala karoserije, kar je sicer oblikovno lepo, a morda nepraktično v primeru kamenčkov in preostale nesnage, ki lahko prileti v avto. Ali je to res, bo pokazal čas.
Morda še večji oblikovni preskok Polo nakazuje z bočno linijo. Ta je veliko bolj izrazita, v višini ramen se bohoti tako imenovana tornado linija, ki razbija monotonost in daje avtomobilu prijetno svežino in prepotrebno razigranost.
Še najmanj zanimiv se zdi zadek. Preprost, natančno obdelan, prvič si na njem kupec lahko zaželi tudi popolnih LED-luči. Odvisno od izbrane opreme, bo novi Polo opremljen s 14-, 15- ali 16-palčnimi platišči, doplačilno pa bodo na voljo tudi 17-palčna platišča. Polo GTI, ki bo na voljo proti koncu leta, pa bo imel platišča velika kar 18 palcev.
Še bolj zanimiva in razigrana je notranjost. Ob 14 različnih zunanjih barvah si bo v notranjosti mogoče omisliti kar osem različnih barv. To pa je vsekakor nekaj, česar pri Volkswagnu nismo navajeni. To je tisti veliki korak naprej, pri čemer se tudi v tovarni zavedajo, da polo še nikoli ni bil tako živahen in barvit.
O notranjosti sicer ni pomembno izgubljati besed. Zato, ker je preprosta in vrhunska. Ni nujno, da bo oblikovno vsem všeč, a izdelava je na najvišji mogoči ravni. Ergonomija zagotavlja, da so stikala tam, kjer jih voznik pričakuje. Navduši 6,5-palčni osrednji zaslon, ki ga je mogočeda doplačilno zamenjati za osempalčnega. Upravljanje je preprosto, odzivnost pa ekspresna. Seveda je notranjost odvisna od izbrane opreme (ob treh klasičnih, Trendline, Comfortline in Highline, bo mogoče izbrati še Beats in GTI), a v vseh primerih se sedi dobro. Volanski obroč je tudi v vstopnih paketih povsem spodoben, prav tako osnovna armaturna plošča. A kdor bo pripravljen primakniti nekaj več cekinov, se bo lahko razvajal s povsem digitalno armaturno ploščo. Novi Polo je namreč prvi Volkswagnov avtomobil, ki je opremljen z novo generacijo povsem digitalnega informacijskega zaslona. Ta v popolnosti nadomesti klasične merilnike, hkrati ponuja številne različne poglede in popolno personalizacijo. Da so uporaba, podajanje informacij in videz na res visoki ravni, pa verjetno ni treba poudarjati.
Načrt tovarne je, da v Polu ponudi devet različnih motorjev. Ob začetku prodaje bodo na voljo trije bencinski oziroma en litrski motor v treh različicah. Na preizkusnih vožnjah smo sicer preskusili že tudi 1,6-litrski dizelski motor, a navdušenje in palec gor vseeno namenjamo bencinskim različicam. Morda se bo komu zdelo, da so motorji šibki, a v praksi sploh niso. 95-‘konjski’ bencinec je dovolj poskočen tudi za kakšno daljšo pot, z mestno vožnjo pa tako ali tako nima težav. No, Volkswagen bo vseeno do konca leta ponudil še najmočnejšo različico litrskega trivaljnika (115 ‘konj’) pa tudi novi 1,5-litrski TSI s 150 ‘konji’. Če se sprašujete, kaj bo brnelo v GTI, je odgovor že znan – 2-litrski TSI s kar 200 ‘konji’. Prvič pa bo v Polu na voljo tudi motor, ki se hrani z zemeljskim plinom – litrski TGI z 90 ‘konji’. V osnovi so na voljo pet- oziroma šeststopenjski ročni menjalniki, od moči 95 ‘konj’ naprej pa bo vse motorje mogoče kombinirati tudi s samodejnim DSG-menjalnikom.
Vožnja z novim Polom je zanesljiva in preprosta. Resda ga zaradi bolj mestno naravnane testne proge nismo priganjali čez ovinke, a prvi vtis je vseeno dober. Oziroma vsaj tak, kot ga od Volkswagna pričakujemo. Platforma MQB poskrbi za večjo trdnost, kar se posledično izkaže v boljši legi avtomobila. Med vožnjo zagotovo pridejo do izraza tudi številni varnostno-asistenčni sistemi. Teh bo v serijski opremi res bolj malo, a doplačilno jih bo več kot deset. Tudi takšnih, ki smo jih navajenih iz večjih avtomobilov, kot so opozorilo na nalet, pešce, avtomobile v mrtvem kotu ter ne nazadnje parkirna asistenca in prilagodljivi tempomat. Ljubitelji glasbe bodo lahko izbrali različico Beats, kjer jih pričakuje 300-vatni zvočni sistem, osnovne pakete pa bo mogoče ozaljšati z nekakšnimi podpaketi R-Line, Decor, Style, Sport in Black.
Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto: Sebastjan Plevnjak, Volkswagen