V grobem je Boxster Spyder od osnovnega Boxsterja za 60 kilogramov lažji in za šest centimetrov nižji.
Ni še konec dobrih novic.
Spyder nadaljuje izvirno poslanstvo avtomobilov znamke Porsche na najboljši način: lahek serijski avtomobil, namenjen vožnji po cesti, naj bo tudi dirkaško naravnan – lažji, zmogljivejši in z boljšo lego na cesti. Tistih šest (oziroma 5, 5) centimetra razlike v višini se na koncu pozna pri nižjem težišču, vse skupaj pa je podčrtano z na novo, bolj dirkaško nastavljenim podvozjem. Nekako tako kot pri modelu 550 Spyder iz leta 1953, prav takšnem, kot ga je vozil James Dean onega zanj usodnega dne.
Spyder je torej lahek in v tem trenutku najlažji Porsche sploh. Shujševalna kura in oblikovna tradicija sta se srečali v strehi, ki je kar opazno nižja, zato je tudi znotraj manj višine, a sta k sreči tudi sedeža nižja, ker sta tik pred tem, da bi bila dirkaška. Nižje postavljena streha pomeni, da je nižja tudi prednja šipa in da sta nižji šipi v vratih, streha sama, platnena in seveda zložljiva, pa služi – po besedah mož iz Stuttgatra – le za zaščito voznika in sopotnika pred močnim soncem, vetrom in padavinami.
Morda ste prezrli: vse opisano je namreč logično za vse kabriolete, ampak pri Spyderjevi strehi manjka postavka o zvočnem udobju. O njem je skoraj nemogoče govoriti, saj je streha izjemno preproste zasnove in se le slabotno prilega robovom. Zato se pri večjih hitrostih dvigne, ob majhni pomoči roke pa lahko platno dvignemo toliko, da zazeva luknja. To se pri hitrostih nad 120 kilometri na uro pozna toliko, da piš vetra preglasi vsak normalen pogovor.
A nič ne de; purizem športne vožnje se ne šteje v zvočnem udobju. Na dan preizkusa so debeli oblaki sredi dneva naredili mrak, pošteno je deževalo in istrske ceste so bile precej mokre in ponekod spolzke. In tu se izkažejo vse vrednote Spyderja: vodljivost, lega na cesti in natančnost, hitrost ter odzivnost volana naredijo vožnjo prvinsko v športnem, da ne rečem dirkaškem pomenu besede.
Samo da tega Spyderja ne dobi v roke kak novodobni James Dean . .
Porsche Boxter Sypder
motor (zasnova): 6-valjni, bokserski, neposredni vbrizg
gibna prostornina (cm? ): 3.436
največja moč (kW/KM pri 1/min): 235 (320) pri 7.200
največji navor (Nm pri 1/min): 370 pri 4.750
menjalnik, pogon: R6 (DS7*), zadaj
prednja prema: pomožni okvir, posamične obese, vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
zadnja prema: pomožni okvir, posamične obese, vzdolžna in prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator
medosna razdalja (mm): 2.415
dolžina × širina × višina (mm): 4.342 × 1.801 × 1.231
prtljažnik (l): 150 + 130 (spredaj + zadaj)
masa praznega vozila (kg): 1.275 (1.300*)
največja hitrost (km/h): 267 (265*)
pospešek 0–100 km/h (s): 5, 1 (5, 0*; 4, 8**)
poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 9, 7 (9, 3*)
izpusti CO2 (g/km): 228 (218*)
R6 = ročni, S5 = samodejni, RR5 = ročni robotizirani, DS7 = dvojna sklopka, *Z dvosklopčnim menjalnikom PDK; **Z vklopljenim sistemom Sport Plus, ki je del doplačilnega Sports Chrono Package.
Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc, tovarna
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere