Spyder pri Porscheju pomeni spomin na nekaj najbolj purističnih, lahkih in zmogljivih primerkov iz začetkov njihove zdaj tako uspešne poti. Pomeni večjo moč, manjšo maso, večjo prepričljivost. Če Spyder dodamo Boxsterju, potem ugotovimo, da je za pot do avtomobilov, ki prinašajo užitek, Porsche res pravi specialist.
Ko pri znamkah govorimo o njihovem začetnem avtomobilu, si običajno predstavljamo povsem drugačen avtomobil, kot je Boxster za Porsche. To ni kot pri Renaultu Twingo ali kot pri Volkswagnu Up. Boxster je res najcenejši Porsche, a po konstrukcijski plati za preostalimi modeli v ničemer ne zaostaja, kot bi to sklepali po nižji ceni. Zdaj že v tretji generaciji je bil ob svojem rojstvu namenjen poživitvi ponudbe, ki je tedaj pomenila pravzaprav le izbiro ikone – 911. Rezultat iskanja novega je bil Boxsterjeva precej sodobnejša zasnova. Seveda motor zadaj kot pri 911, a nameščen pred zadnjo osjo. To omogoča boljše konstrukcijsko izhodišče, sredinski motor pa prinaša same ugodnosti, osnovna je seveda bolj izenačena lega na cesti. Od začetka pred skoraj 20 leti se je zdaj marsikaj spremenilo. Zlasti to velja za ljubiteljsko različico Boxsterja z dodatno oznako Spyder. Zakaj sploh Spyder, saj navsezadnje že Boxster pomeni kabriolet. Prvič smo Boxster s tem dodatkom spoznali že pri prejšnjem rodu, ko so ga konec leta 2009 dodali v ponudbo. Namen je jasen, s poenostavitvijo opreme narediti avtomobil lažji. Tako sta se morali posloviti električna podpora in zahtevna konstrukcija platnene strehe, v sedanji osnovni različici celo radio in klimatska naprava, da bi z zmanjšano maso dobili več pravih užitkov.
Seveda pa dejstvo, da se mora (če se) lastnik odpovedati nekaj udobju, na celoten vtis o avtomobilu vsaj pri drugem rodu ne vpliva. To ne pomeni, da se naokoli vozimo v goli pločevinasti kletki in s šklepetajočimi zaklepi vrat brez pravih kljuk. Boxster Spyder v sedanji izvedenki je prepričljiv športni avtomobil, kar dokazuje tudi najhitrejši čas na Nürburgringu na severni zanki (7:47), seveda če ga tam zapelje izkušen dirkaški maček. Spyder je namreč nekakšen vrhunec vsega, kar ponuja ta že v začetku omenjeni 'osnovni' Boxster. Za to je treba kar pošteno doplačati. Toda rezultat prepriča. V zadku deluje motor, ki smo ga doslej poznali pri 911 Carrera S. Šestvaljni bokser na zadnji kolesi zgolj prek šeststopenjskega ročnega menjalnika prenese kar 375 'konj'. Platneni strešni nadomestek je izjemno lahka konstrukcija, ki zdaj v nasprotju s tisto pri prvi generaciji Boxsterjevega Spyderja omogoča več novosti: ni tako zapletena za spravilo, pa tudi hitro vožnjo z zaprto streho ali celo neoviran obisk avtomatske pralnice. Ob tem na zadku najdemo spomin na prve Porschejeve Spyderje – dve kot grebena izoblikovani izboklini, ki jima pri Porscheju pravijo streamliner in skrbita za optimalen odvod zračnega toka mimo glav potnikov proti zadku avtomobila. Pri aktualnem Spyderju elegantno nadaljujeta linijo, ki jo začenjajo zglavniki, začetek teh izboklin pa je hkrati tudi podnožje za dva krepko izvedena zaščitna loka za sedeži. Porschejevi konstruktorji so v drugem rodu v Spyder dodali najmočnejši motor doslej. To ni le nekaj 'konj' močnejša različica iz Boxsterja S kot pri prejšnjem rodu Spyderja. Manjša je tudi masa. Z različnimi posegi je zdaj ta tudi precej lažji – najlažji med Boxsterji. Zgolj 1.315 kilogramov je (sicer ob enaki dolžini in širini) toliko, kot tehtajo avtomobili nižjega srednjega razreda. Toda pri tako zmogljivem avtomobilu ni šlo brez precej delov, ki so zdaj iz aluminija, magnezija ali lažjih umetnih snovi. Kombinacija večja moč/manjša masa prinese lep dosežek, manj kot 3,5 kilograma na enega 'konja'. Da bi dosegli tako majhno številko pri masi avtomobila, so izpustili tudi radio in klimatsko napravo.
Pravzaprav priročno, saj oboje, pa še marsikaj drugega, zdaj morebitni kupec najde na spisku – seveda doplačljive – dodatne opreme.
Tisto, kar dobi serijsko, pa je gumb za oplemeniteni zvok motorja, ki ga najde na desni strani sredinskega grebena med obema (odlično oblikovanima) športnima sedežema.
Če je vrhunec tistega, kar je mogoče doseči glede zmogljivosti in lege na cesti s sredinsko postavljenim motorjem, kar uteleša pred kratkim predstavljeni Cayman GT4, je Boxster Spyder različica za uživanje, ko ni treba, da so hitrosti ekstremne in pospeški telesa zaradi gravitacijske sile že lahko povzročajo težave. Pazljivo odprete platneno streho, sedete za volan in nato uživate, še posebno vaša ušesa. Pravi mojstri so ustvarili primeren izpušni sistem, ki poskrbi za res prepričljiv in uživaški motorni zvok.
Sedete v Spyder in tudi po 200 kilometrih naporne in zavite preizkusne proge po cestah med italijanskimi griči zahodno od Firenc izstopite prav enako navdušeni, kot ste začeli.
No, za prepričljivost poleg motorja iz Carrere S poskrbijo tudi enake zavore, pa še cel kup drugih stvari, ki jih je mogoče najti le pri avtomobilih s Porschejevim znakom na motornem pokrovu. Čeprav z najtrše naravnanim vzmetenjem, postavljenim še niže, pa še marsikaterim dodatkom, je tudi udobje povsem sprejemljivo. Vtis tega športno zmogljivo zares prepričljivega avtomobila pa tako ali tako neverjeten.
besedilo Tomaž Porekar foto tovarna
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del