Porsche Cayenne Diesel

1. 9. 2009 | Aljoša Mrak
Deli

Pri Porscheju so nam v skladu s težkimi finančnimi časi predstavili še pred nekaj leti nepredstavljivo: Porscheja z dizelskim motorjem. A da Cayenne Diesel ni prvi Porsche, ki mu prija plinsko olje, dokazuje njihov muzej. Tam se namreč bohoti varčnež številka ena: traktor!

Časi se spreminjajo in z njimi tudi Porsche. Zato so brez sramu predstavili Porscheja Cayenna Diesel z Audijevim trilitrskim turbodizlom pod motornim pokrovom, ki so si ga sposodili iz modela Q7 3.0 TDI. Zato se ne čudite, da je to eden najpočasnejših aktualnih Porschejev, a tudi najvarčnejši in najmanj škodljiv okolju.

Na prevoženi kilometer po tovarniških podatkih porabi v povprečju zgolj 9, 3 litra goriva in izpusti v zrak samo 244 g CO2 na prevoženi kilometer. Ali je to še vedno pravi Porsche?

Odgovor dobimo v povsem novem muzeju v nemškem Stuttgartu, kjer ima posebno mesto njihov dizelski traktor. Ferry Porsche si ga je zamislil kot pripomoček, ki naj bo preprost za upravljanje, predvsem pa dostopen.

Začeli so ga izdelovati leta 1956 in v osmih letih so jih na kmetijah našteli že 120 tisoč. Zdaj je njihov prvi dizelski stroj prava vaba za zbiratelje, zato o njem v muzeju s ponosom govorijo. Odgovor je verjetno na dlani: če so bili ponosni na traktor, zakaj ne bi bili ponosni tudi na Cayenna, ki mu diši plinsko olje?

Seveda je turbodizeski Cayenne še vedno pravi Porsche, čeprav svetujem, da prej ne preizkusite bencinskih bratov. Moči je dovolj, a ne bodite presenečeni, če zmogljivosti niso take, kot bi jih pričakovali od ene od najbolj športnih avtomobilskih znamk na svetu. Cayenne D je trenutno najpočasnejši Porsche, ki si ga lahko omislite, vendar še vedno dovolj hiter in uživaški, da vam premagovanje razdalj ne bo povzročalo težav.

Razlog za zadovoljstvo tiči v vrhunski vodljivosti, ki se je ne bi sramovali niti športni dvosedi, in v nastavljivem podvozju. Sistem Porsche Active Suspension Management (PASM) oziroma elektronsko nastavljivi blažilniki imajo tri programe: udobnega, normalnega in športnega.

Medtem ko udobni ne zahteva kompromisov pri vsakodnevnem križarjenju, pa športni zagotavlja vrhunsko togost in ljubezen do ovinkov, čeprav je teža praznega avtomobila kar okoli 2, 3 tone! Hočete peljati na morje čoln?

Dodatne teže 3, 5 tone, pripete na vlečno kljuko, najnovejši Cayenne ne bo niti čutil, kaj šele, da bi se zaradi nje upehal. Stabilnostni PSM in stalni štirikolesni pogon (v osnovi zadaj 62 odstotkov navora, spredaj 38 odstotkov) dopolnjujeta že tako bogato varnostno serijsko opremo.

Čeprav je trilitrski turbodizel s tehnologijo skupnega voda, piezoinjektorji, turbopuhalom spremenljive geometrije in hladilnikom polnilnega zraka že stari znanec, pa je treba pripisati, da se v Cayennu dobro znajde. Zaradi izdatne zvočne izolacije je v kabini skoraj neslišen, zaradi povratnega ventila (in s tem ponovne uporabe dela izpušnih plinov) ter serijskega filtra trdih delcev pa tudi ekološko sprejemljivejši.

Turbodizelski Cayenne se v osnovi kiti z doseženim standardom Euro 4, za določene trge pa bodo ponujali tudi različico, ki dosega le standard Euro 3. Samodejni šeststopenjski menjalnik Tiptronic S ima zaradi drugačne razporeditve navora prilagojeno prestavno razmerje, pri polnem plinu pa elektronika za trenutek izklopi delovanje kompresorja klimatske naprave, da motor lažje zadiha s polno močjo.

Če ste bili že prej ljubitelji Cayenna (nekateri še vedno menimo, da je edini pravi Porsche 911), potem boste tudi s turbodizelskim zadovoljni. In če se znova spomnimo prvega: traktor ni bil najlepši, je pa bil uporaben. Kot Cayenne D dandanes, kajne?

Aljoša Mrak, foto:? Tovarna

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel