Porsche Cayenne/Panamera E-Hybrid: Zelene zverine

10. 11. 2015
Deli

Nismo daleč od resnice, če avtomobile znamke Porsche označimo kot ene najhitrejših na svetu, ki so namenjeni (tudi) vsakodnevni rabi.

S porabo goriva v takšnih avtomobilih se lastniki običajno ne obremenjuje preveč. Avtomobili pač niso namenjeni zgolj varčni vožnji v službo in nazaj, ampak ponujajo številne druge možnosti in užitke. Seveda z vsemi le ni enako. Že res, da avtomobili ponujajo nadpovprečno vozno dinamiko in zmogljivosti, a pri tem mora biti nadpovprečen tudi voznik. To pa jasno niso vsi in nekateri imajo Porscheje tudi zato, ker jih pač lahko imajo.

Po drugi strani so med omenjenimi vozniki tudi takšni, ki si želijo biti tudi prijazni tudi do okolja, vendar se pri tem ne želijo odreči luksuzu in udobju velikih, dragih ter hitrih avtomobilov. Pa je to sploh mogoče? Je, odgovor pa imajo (tudi) pri Porscheju. Že od leta 2010, ko so ponudili prva hibridna avtomobila Cayenne S Hybrid in Panamero S Hybrid. Čeprav se zdi kombinacija malce nenavadna, je ljudem očitno všeč, kar potrjujejo tudi prodajne številke: samo v leto po začetku prodaje se je za Cayenne S Hybrid odločilo dvakrat več ljudi kot za vse njegove preostale konkurente skupaj.

Zato ne čudi, da so pri Porscheju stopili še korak dlje in kupcem ponudili nadgradnjo hibridnega avtomobila, torej priključni hibrid. S tem so zaorali ledino, saj je bil Cayenne S E-Hybrid prvi premijski priključnohibridni križanec na svetu. Če mu ob bok postavimo še Panamero S E-Hybrid in superšportni 918 Spyder (ki je žal že razprodan, a njegova tehnologija ostaja) pa je zdaj Porsche edina premijska znamka na svetu, ki ponuja kar tri serijske priključne hibride.

Ker smo o vseh avtomobilih tudi v Avto magazinu že pisali, o številkah zgolj na kratko. Cayenne in Panamera si delita enak hibridni sistem, na voljo je 416 'konj' sistemske moči (bencinski motor prispeva 333 'konj', elektromotor 95 'konj') in 590 njutonmetrov navora (bencin 440 Nm, elektromotor 310 Nm). Cayenne ima štirikolesni pogon, Panamera zgolj zadnjega, pri obeh za prestavljanje poskrbi osemstopenjski samodejni menjalnik Tiptronic S. S prvim se je mogoče na elektriko peljati do 125 kilometrov na uro, s Panamero do 135. Zmogljivost baterij je v prvem 10,8 kilovatne ure, v Panameri 9,5. In poraba goriva? Za Cayenne v tovarni obljubljajo porabo bencina s povprečjem 3,4 litra, za Panamero pa 3,1 litra.

Prav zadnje številke so najpogosteje kamen spotike in na tokratnem preizkušanju smo želeli ugotoviti, kako je s porabo goriva v resnici. Med tridnevnim preizkušanjem smo se avtomobilistični novinarji pomerili tudi v eko tekmovanju. Cayenne S E-Hybrid in Panamera S E-Hybrid proti zakonom fizike? Morda, a praksa je pokazala, da je omenjene številke porabe mogoče doseči. Novinarji smo se preizkusili na nekaj več kot 50-kilometrski razdalji, ob tem pa je seveda treba upoštevati, da vsi vozniki nismo vozili ob istem času in predvsem ob enakih prometnih pogojih. A piscu tega članka se je po vožnji s Panamero S E-Hybrid na zaslonu potovalnega računalnika izpisala poraba 2,9 litra na 100 kilometrov, kar je bil med vsemi vozniki Panamer najboljši rezultat. Za presenečenja pa je poskrbel Cayenne oziroma njegov voznik, saj je vožnjo sklenil s povprečjem zgolj 2,6 litra na 100 kilometrov. Toda bolj kot rezultat je pomembno dejstvo, da se s takšnim avtomobilom dejansko lahko doseže tako nizko porabo goriva. Seveda bi se ta na daljši vožnji dvignila, a nekdo, ki za pot v službo ne prevozi več kot 50 kilometrov, zdaj ve, da je lahko tudi s Porschejem zelo, zelo varčen. In okolju prijazen.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere