Pot navzgor: vozili smo Mazdo CX-5

Mazdi gre v tem trenutku vse kot po maslu. Že četrto leto zaporedoma se lahko pohvalijo z rastjo prodaje, prihaja pa še povsem prenovljen križanec CX-5.

Ob uspešnih Mazdi3 in Mazdi6 je pravzaprav neverjetno, kako uspešna je šele CX-5. Leta 2012 je postala prvi Mazdin model, s katerim so Japonci združili oblikovalski jezik KODO in tehnologijo Skyactiv. Sočasno z rastjo prodaje križancev je CX-5 vedno bolj pridobival veljavo in zdaj je znotraj znamke eden od najpomembnejših modelov. Letno se kar 25 odstotkov vseh Mazdinih kupcev odloči ravno za model CX-5, kar v številkah pomeni, da se je od leta 2012 do danes v 120 državah sveta za Mazdo CX-5 odločilo že več kot 1,5 milijona kupcev.

Tako ni nenavadno, da so se pri Mazdi prenove lotili skrbno in preudarno. Ohranili so dokazane kakovosti in popravili tisto, kar ni bilo dobro. Pri tem so upoštevali pripombe kupcev, saj pravijo, da imajo zelo zveste kupce, in v prvi vrsti si najprej želijo obdržati njih, nato pa pridobiti nove.

Posledično so se pri snovanju nove Mazde CX-5 najbolj osredotočili na zunanjo obliko, vozniku in sopotnikom prijetno notranjost in izboljšavo vozne dinamike. Pri tem seveda niso pretiravali. Glede na uspešnost avtomobila bi bilo nesmiselno krepko spreminjati zunanjo podobo. Slednjo so tako le izpilili. Prvi vtis je pozitiven, pri čemer podobnost z večjo Mazdi CX-9 (ki pri nas ni naprodaj) sploh ne moti. Ravno nasprotno, zdi se, da je CX-5 od večje sestre pridobil eleganco in zdaj nastopa veliko bolj uglajeno in prefinjeno. Izstopa predvsem sprednji del avtomobila, ki je enostaven in eleganten, po drugi strani pa z veliko masko tudi dinamičen.

Notranjost je zasnovana tako, da je v prvi vrsti najbolj zadovoljen voznik, potem pa tudi sopotniki. Končno so se pri Mazdi poslovili od zasilnega projicirnega zaslona v obliki majhnega stekelca na vrhu armaturne plošče. Zdaj ponujajo tistega pravega, pri katerem se informacije projicirajo neposredno na sprednjo šipo in seveda v višini voznikovih oči. Temeljito prenovljeni so volanski obroč (ki je lahko tudi ogrevan) in sedeži, dodani so novi in kakovostnejši materiali (tudi svetlo obarvana notranjost), hkrati pa je CX-5 prva Mazda, ki ponuja električno pomična zadnja prtljažna vrata. Če je večina omenjenega namenjeno vozniku, pa velja izpostaviti gretje sedežev tudi na zadnji klopi, kjer sta zdaj potnikom zadaj na voljo tudi dve USB-vtičnici, spretno umeščeni v sredinski naslon za roke.

Kot tretje najpomembnejše vodilo pri prenovi pa je bila, kot že omenjeno, vozna dinamika. Tako kot Mazda6 se zdaj tudi novi CX-5 pohvali s sistemom G-Vectoring, ki poskrbi za boljšo trakcijo in lego v ovinkih. Delovanje sistema vozniku sicer ni zaznavno, a Mazdini inženirji zatrjujejo, da sistem zagotovo pomaga pri vožnji. Kakorkoli, po zaslugi sistema ali ne, nova Mazda CX-5 se pelje občutno bolje od predhodnice. Kljub velikosti in višini se avto v ostrih zavojih pretirano ne nagiba, celotno podvozje pa dovoljuje dinamično vožnjo. Seveda pa vse omenjene zasluge ne gredo zgolj sistemu G-Vectoring, ampak tudi prenovljenemu podvozju, izboljšani trdnosti karoserije in novim, lahkim materialom. Prenovljen je tudi volanski drog, ki se bolj odziva na voznikove ukaze. Jasno, kot se za velikega križanca spodobi, si lahko kupec omisli tudi štirikolesni pogon, s katerim je potem nova CX-5 še bolj suverena.

Nova Mazda CX-5 bo na voljo s tremi motorji in petimi različnimi močmi. Bencinska izbira bo 2-litrski motor, dizelska pa 2,2-litrski. Je pa zanimivo, da se vse moči gibljejo v razmeroma ozkem območju od 160 do 175 'konjev'. Serijsko vsem motorjem pripada šeststopenjski ročni menjalnik, doplačilno pa je prav vse motorje mogoče kombinirati s samodejnim, prav tako šeststopenjskim menjalnikom. Pri bencinskem in šibkejšem dizelskem motorju lahko kupec izbira med sprednjim ali štirikolesnim pogonom, pri najmočnejši dizelski različici pa je pogon le štirikolesni. V praksi se vsi motorji izkažejo za zadostne, seveda pa je odvisno, za kaj boste avto uporabljali. Za povsem običajno mestno vožnjo so brezpogojno zadostni osnovni motorji, vključno z dvokolesnim pogonom. Z vožnjo po neutrjenem terenu pa se bo logično lažje spoprijel štirikolesni pogon. In ko omenjamo vožnjo, ne smemo mimo zvočne izolacije potniške kabine. Za zmanjšanje trušča v kabini so japonski inženirji izboljšali izolacijo kabine, hkrati so precejšen poudarek namenili nekaterim karoserijskim delom, da bi zmanjšali šum vetra. V primerjavi s predhodnico je izboljšava očitna, vseeno pa CX-5 ne moremo označiti za najbolj tih avtomobil. A s podobno težavo se srečujejo praktično vsi japonski avtomobili.

Se pa nova Mazda CX-5 postavlja tudi z novimi varnostno-asistenčnimi sistemi, izboljšano povezljivostjo in novim zvočnim sistemom Bose. Izboljšan je radarski tempomat, ki zna avto tudi popolnoma ustaviti in nato opozoriti voznika, če ta ne reagira, da se je avto pred njim že odpeljal. Še bolj pomembno izboljšavo prinaša sistem za mestno zaviranje v sili. Če je prejšnji deloval na območju od 4 do 30 kilometrov na uro, zdaj novi s kamero avto lahko zaustavi oziroma omili trk na območju hitrosti med 4 in 80 kilometrov na uro, hkrati prepozna tudi pešce. Ob omenjenem so vozniku na voljo še številni drugi sistemi, kot so sistem za opozarjanje pred nenamernim zapuščanjem voznega pasu pa denimo opozorilo za promet za vozilom pri vzvratni vožnji, opozorilo za vozila v mrtvem kotu, ne nazadnje pa je izboljšan tudi sistem za zaviranje v sili, pri čemer kamera in radar oprezata za prometom pred vozilom vse do hitrosti 160 kilometrov na uro.

Nova Mazda CX-5 bo v Sloveniji naprodaj predvidoma na začetku poletja. Takrat bodo znane tudi natančne cene, že zdaj pa je jasno, da velikega odstopanja od trenutnih cen ne bo.

Intervju: Kunihiro Shishima, vodja razvoja motorjev

Pri Mazdi ste se izognili pretiranemu zmanjševanju motornih prostornin in dodajanju turbo puhal. Zakaj?

Filozofija Mazde je pravi motor za pravi avtomobil oziroma prava prostornina za avtomobil. Glede na to, da se tudi pri drugih znamkah vračajo večji motorji, smo očitno imeli prav.

Lahko pričakujemo kakšen prostorninsko večji motor, tudi s turbo puhalom?

Seveda razmišljamo tudi o tej možnosti, a za zdaj še ne moremo podati natančnih informacij. A če se bo pri posameznem modelu pokazala potreba po večjem motorju, bomo razmišljali tudi o tem.

Kako pa je s hibridnimi in električnimi avtomobili pri Mazdi?

Že v preteklosti smo oznanili, da se posvečamo izdelavi hibridnega in električnega pogona, a smo trenutno popolnoma usmerjeni k motorjem z notranjim zgorevanjem.

V ZDA ste z novo Mazdo CX-5 ponudili tudi dizelski motor. Je že kakšen odziv?

Še vedno menimo, da je odločitev prava in da bodo tudi Američani sprejeli dizelski motor.

besedilo: Sebastjan Plevnjak · Foto: Mazda

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj